Celú noc som nespal. Je to snaď tým, že neustále premýšlam nad A-Kirou? Je to možné.
Smeroval som do kancelárie, kde ma čakali Gevanni, Rester, Lidner a Reedová. Pozerali na mňa divným pohľadom.
„Near! Ty si zas nespal!" skôr oznámila, ako sa spýtala Reedová. Mávol som nad tým rukou. Nie je to snaď jedno?
„Niečo nové ohľadom A-Kiry?" Spýtal som sa takmer nečujne.
„No, niečo by tu bolo. Vlastne, je toho viac." oznámil Gevanni. Sadol som si a naznačil mu, že môže hovoriť.
„Niekto zverejnil v novinách správu o tom, že vyšetrujeme A-Kiru. Kto to bol sme ešte nezistili, ale takmer okamžite táto správa zaplavila všetky média." Takže už o mne vie. Je to lepšie? O moc nie. Teraz si s veľkou pravdepodobnosťou bude dávať pozor na každý svoj krok a bude sa snažiť byť takmer bezchybný.
„Niečo ďalšie?" spýtal som sa bezstarostne.
„Near! Tebe vôbec nevadí, že o tebe niekto zverejnil správu, že vyšetruješ A-Kiru? Teraz si bude dávať pozor na každý svoj krok! A ty budeš obmedzený." takmer vykríkla agentka Reedová. Ani ma moc jej reakcia neprekvapila. Vždy takto reaguje.
„Nie, že by som to uvítal, ale nevadí mi to. A neboj. Nič nejde urobiť bezchybne. Vždy sa nájde nejaká malinká chybička. A dobre viete, že mne neujde ani len malinký detail. Tak, je ešte niečo, čo by som mal vedieť?" spýtal som sa znovu. Lidner s Resterom pozreli na seba a prikývli.
„Vieš Near. Mal by si sa na to pozrieť. Je to tu." Ukázal Rester na monitor počítača.
„Včera 4 infarkty. Všetci z Francúzska a všetci vážni kriminalníci." dodal Lidner. Poriadne som si všetko prečítal. Každý zomrel o 5 minút neskôr. A všetci z Francúzska? Chce mi tým A-Kira snaď niečo naznačiť? Snaď to, že je z Francúzska? Nie. Určite si prečítal článok o mne a teraz sa ma bude snažiť zmiasť. Ale aj tak dávam 5% na Francúzsko.
„Ako vidíš, dokáže kriminalníkov ovládať presne ako Yagami. Každý zanechal odkaz. Prvý zanechal čísla: 10 a 1. Druhý 14, 9 a 5 a zomrel. Tretí zanechal tieto čísla: 19, 15 a 13 a posledný 2, 15 a 8. Čo tieto čísla znamenajú, netušíme." Odpovedal pre zmenu Gevanni. Čísla? Hm. Čo môžu znamenať? Súradnice? Hm. Na súradnice je tam príliž veľa čísel. Horúčkovito som natáčal pramienok vlasov na prst. Druhou rukou som zobral dve kocky. Jednu som položil na tú druhú. Vzal som ďalšiu. Čo tie čísla do frasa znamenajú? Čo ak v sebe skrývajú nejakú dôležitú správu? Alebo šifru. Hm. Šifra. To by mohlo byť.
Vzal som ďalšiu kocku a pridal ju na vežu, ktorá bola poskladaná z hromady kociek. Bežne som si skladal pri riešení.
Hm. Čo to takto premeniť na rímske číslice? Ale čo by znamenal odkaz zložený z písmen I,V a X? Pravdepodobne nič.
Prst ma už bolel z prameňa vlasov na ňom. Veža z kociek sa menila na akýsi hrad zložený z mnoha vežičiek. Hm. 10. Čo by to mohlo byť? Aké písmenko je na desiatom mieste? J. A na prvom je A. Ale mohol nechať prvý kriminálnik odkaz Ja?
Druhý zanechal čísla 14, 9 a 5. N, I a E. Odkaz zatiaľ vyzeral nejak ako Ja nie. Ale čo on nie?
Tretí 19, 15 a 13. S, O a M? Ja nie som. Začalo mi to dávať zmysel.
A štvrtý 2, 15 a 8. B, O a H? Ja nie som Boh. Čo tým chcel A-Kira naznačiť? Že nie je Boh? Veď predsa len, zabíja kriminalníkov. Má rovnaké úmysly ako aj Yagami. Je rovnako detinský ako on.„Lidner? Boli všetci kriminalníci uvedení v novinách alebo kdekoľvek na internete?" Spýtal som sa zatiaľ čo som dával ďalšiu kocku na ďalšiu vežu.
„Áno. Všetci. Dokonca tam boli aj fotky tváre a aj mesto spolu so štátom." Práve mi to začalo dopínať. Keď každá mŕtva obeť bola zverejnená v novinách spolu s tvárou a štátom, bude to pravdepodobne potrebovať na zabíjanie. Potrebujem nejakého kriminalníka, ktorý je už aj tak odsúdený na smrť.
„Reedová? Nešli by ste so mnou do miestnej veznice?" Šibalsky som sa usmial. Reedová na mňa divne pozrela, ale prikývla.
Na mieste som povedal svoje požiadávky a dobrovolne sa prihlásil jeden zločinec. Celkom mladý a na internete známy.
Vzal som mobil a zavolal Gevannimu.
„Gevanni? Mohol by si prosím ťa vybaviť televíziu? Ale tak, aby bol priamý prenos. Mám plán." Gevanni odpovedal kladne a tak sme sa pobrali do miestnej televízie. Cestou som zatiaľ všetko vysvetlil.
„Na papieri mám dané všetko, čo poviete. Takže. Plán je následovný: Vy budete spolu s redaktorkou za bielou plachtou. Ak sú moje predpoklady správne, tak zomriete skôr. A menej bolestne." Odvetil som. Síce som ho trochu vystrašil, ale súhlasil.
„Budete čítať to, čo je na tom papieri a o 10 minút na to náhodne spadne biela plachta a odhalí vám tvár. Ďalej to už netreba popisovať."
Prišli sme do budovy televízie a zamierili do vopred pripravenej miestnosti. Aidan Nelson si sadol oproti redaktorke. Červené svetielko na kamere značilo, že sa natáča.
„Dobrý večer! Dnes prerušujeme vysielanie kvôli závažnej požiadávke. Najlepší detektív sveta, N, nám prišiel povedať, čo všetko už vie o Kirovi." Povedala redaktorka a ďalej mala následovať Aidanová pasáž.
„Zdravím ťa, A-Kira. Tu detektív N."
YOU ARE READING
Death note - Another Kira
FanfictionPríbeh o novom Bohovi sveta pozná každý anime fanúšik. Vie o osude Yagamiho Lighta, ktorý sa pokúšal zbaviť ľudstvo od vrahov a kriminálnikov. Prípad Kiry sledoval a vyšetroval L, ktorý počas vyšetrovania zomrel. Na jeho miesto nastúpil Near - geniá...