Ako zvyčajne som sedel na zemi a staval si z kociek vežičky, zatiaľ čo som horúčkovito premýšlal. Pevne dúfam, že je A niekde medzi nimi. Pokladal som už asi desiatu kocku, no na nič som zatiaľ neprišiel. Mohli by sa už vrátiť. Potrebujem hlásenia.
Ako na zavolanie sa zjavil u mňa v pracovni Gevanni. Spýtavo som na neho hľadel a pevne dúfal v to, že nesie niečo zaujímavé.
„Tak?" snažil som sa ho trošku pohnať k rozprávaniu.
„Nia, hlásim, že som celý týždeň sledoval istého podozrivého Franka Petersona. Tu je moja správa." podal mi sedem listov papiera. On snaď spísal každú minútu jeho týždňa! Rýchlo som správu prebehol a položil na stôl.
„Ani si to neprečítaš?" spýtal sa podozrievavo Gevanni.
„Teraz nie. Musíme počkať na ostatných. Ale musím uznať, že si si opäť splnil povinnosti na 100%." pochválil som snaď najlepšieho spolupracovníka.
„Teraz ak dovolíš, rád by som šiel na obed."
„V poriadku. No poprosil by som ťa, aby si o piatej bol tu, na vyšetrovni. Budem dávať ďalšie pokyny." oznámil som monotónne, na čo Gevanni len prikývol a odišiel. Ja som čakal ďalej s nádejou, že aj ostatní odviedli tak výbornú prácu. Keď konečne niekto prišiel, moja stavba z kociek bola hotová.
„Near? Mám výsledky." ozval sa neisto Rester. Prikývol som a gestom naznačil, aby podišiel bližšie.
„Niečo zaujímavé?" spýtal som sa takmer dychtivo. Naozaj som túžil A odhaliť.
„No, sledoval som Kate Thompsonovú. Spravil som niečo, ako jej denník, no nie je nejak extra zaujímavý." odvetil neisto Rester.
„Polož ich k tamtým papierom." ukázal som na kôpku Gevanniho papierov.
„Dobre. Teraz môžem ísť? Alebo tu je ešte niečo, čo potrebuješ?"
„Bol by som rád, ak by si prišiel o piatej. Dám ďalšie pokyny." automaticky som vzal dve karty a začal stavať hrad. Nemôžem za to, ale veľmi mi to pomáha pri myslení. Kanceláriu opustil aj Rester a tak som znovu zostal len ja a moje myšlienky. Je možné, že bude naozaj medzi tými štyrmi? Trochu som dúfal, že sa znovu zopakuje to, čo sa stalo pri L. Ale verím v to, že A nie je tak hlúpy, ako bol Light. A-Kira určite príde na to, že sa mu neoplatí zabíjať mojích vyšetrovateľov.
Z myšlienok ma vytiahli opätky, ktoré pravideľne klopkali po podlahe.
„Nia? Mám výsledky. A taktiež mám pocit, že je moja dcéra nevinná." usmiala sa sebavedomo Reedová a podala mi papiere.
„Vďaka. A to, či je vaša dcéra nevinná, to posúdim sám." na vežu z karát som pomaly ukladal ďalšie.
„Fajn. Tak dúfam, že posúdiš, že je nevinná." nedala sa Reedová.
„Ak niekam potrebujete ísť, choďte, ale o piatej vás poprosím, aby ste tu boli." úplne ignorujúc jej nádej som jej oznámil pokyny na najbližšie stretnutie.
„Nia! Mám výsledky! A sú zaujímavé!" doslova vbehol do mojej kancelárie Lidner. Podal mi papiere a ja som mu podal rovnake pokyny, ako ostatým.
„Fajn. Idete aj vy, Lidner?" spýtala sa Reedová a obaja ma zanechali opäť samého. Konečne som sa rozhodol, že si prečítam správy. Najskôr som začal Gevanniho.
Nedozvedel som sa nič zvlástne. Iba to, že vstáva pravideľne presne o 7:00. Keď nemá školu, sedí doma pri počítači, alebo hrá futbal. Tohto by som snaď mohol vylúčiť. Alebo? Pre istotu by sme ich mali všetkých sledovať najbližší mesiac.
Odložil som papiere, na ktorých boli záznamy Franka a vzal som do rúk spisy od Restera. Kate Thompsonová. Vstáva o 6:00. Naozaj skoro. Pochybujem, že bude trpieť nespavosťou, keďže do postele chodí o 22:30. Inak znovu nič zaujímavé. Väčšinu času sa učí, alebo trénuje tanec.
Pozrel som na rukopis Reedovej. Je naozaj jej dcéra nevinná?
Vstáva o 7:30 cez týždeň a o 11:30 cez víkend. Do postele chodí priemerne o 1:30. To by sa už dalo prirovnať k A. Jej činnosti cez deň nie sú nejak moc podozrivé. Väčšinu času trávi s Nealom. Hm. Okolnosti sú celkom podozrivé. Zostáva už len Lidnerová správa.
Neal. Hm. Vstáva o 7:15. Ale chodieva spať o 2:30. Nespavosť? Činnosti cez deň sú pomerne rovnaké, ako aj u Melody. Niečo ma však upútalo. Čítava si alebo prezerá čiernu knížku? Snaď nič nezvyčajné.
Frank a Kate sú vinní na 10%. Pri Melody a Nealovi je to však viac menej 40%. To sa Reedovej moc páčiť nebude.
„Sme späť!" zakričal Gevanni a tak ma vytrhol z premýšľania. Pramienok vlasov som pustil a sadol si na stoličku.
„Fajn. Takže ste prišli presne na čas."
„Akoby si nás nepoznal, Nia. Vždy sme tu na čas." hrdo prehlásil Lidner.
„Takže, dospel som k následovnému: Kate a Frank sú viac menej nevinní. Ale treba na nich nechať očko. Bohužiaľ, Melody a Neal sú pravdepodobne vinní." monotónne som oznámil následujúcu správu a pohľadom zamieril ku Reedovej. Krv sa v nej snaď varila. Taká bola naštvaná.
„Čo si myslíš, že robíš? Obviňovať moju dcéru?" vyštekla smerom ku mne.
„Je mi to naozaj ľúto, ale jej a Nealove spisy sú podobné a podozrivé. Bol by som rád, ak by ste sledovali dané osoby po dobu jedneho mesiaca. Gevanni a Rester môžu trochu polaviť. Predsalen, Kate a Frank nevyzerajú, že by boli vinní. Reedová a Lidner, vy musíte trochu pritvrdiť. A Reedová. Snažte sa ju sledovať nenápadne tak, aby ona o tom nevedela. A to aj vtedy, keď budú s Nealom vonku. Robte čokoľvek, hlavne nespúšťajte oči z tých dvoch."
Dúfam, že sme o niečo bližšie k lapeniu pravého A-Kiry. Ale čo ak sú v tom obaja a zabíjajú striedavo?
ESTÁS LEYENDO
Death note - Another Kira
FanficPríbeh o novom Bohovi sveta pozná každý anime fanúšik. Vie o osude Yagamiho Lighta, ktorý sa pokúšal zbaviť ľudstvo od vrahov a kriminálnikov. Prípad Kiry sledoval a vyšetroval L, ktorý počas vyšetrovania zomrel. Na jeho miesto nastúpil Near - geniá...