Kapitola druhá - A-Kira

183 13 0
                                    

„Near? Toto by ste mali vidieť." Podišel ku mne detektív Gevanni a v rukách držal noviny. Pohodil ich predomňa a ja som s úžasom na ne hladel. Nadpis vravel:
Kira sa vracia?
Vyvalil som na ne oči. Ďalší Kira? Nestačili dvaja? Začal som horúčkovito premýšľať. Ako sa mohol vrátiť ten istý, keď Yagami zomrel? Nie. Toto nie je Yagamiho štýl. A naviac, ako mohol vstať z mŕtvych?
„Sledujte všetky média! O každučkom infarkte mi dajte okamžite podrobnosti!" Rozkázal som a Gevanni spoločne s Resterom a Lidnerom poslúchli. Pozorne som čítal celý článok. Zabil troch zločincov. Pravdepodobne trpí nespavosťou, keďže ich zabil o druhej ráno. Alebo si privstal?
Nie! To je výlučené.
Poznal sa s ním Light? Možno mu dal túto úlohu s tým, že vedel o svojom osude skôr. Ale začal by ďalší Kira zabíjať tak neskoro? Mozog mi pracoval na plné obrátky. Namotávajúc si prameň vlasov na prst som premýšlal, odkiaľ by sa vzal. Čo je zač? Ďalšie dieťa ako bol Light? Ďalšie detinské vízie o lepšom svete?
„Near? Zistil som niečo o tých zločincoch." ozval sa Lidner. Okamžite som zbystril pozornosť.
„Počúvam." Namotávajúc si pramienok na prst som pozorne počúval a snažil sa zapamätať si tie najdôležitejšie skutočnosti. Všetci traja boli vážni zločinci, každý z iného mesta, dokonca z iného štátu. O čo mu ide? Čas úmrtia každého bol v okruhu druhej hodiny ráno. Zatiaľ sa dá s 50% istotou potvrdiť len to, že trpí nespavosťou. Alebo je v inom časovom pásme?
Tento Kira je naozaj tvrdý oriešok. Keby spraví niekde chybičku. Aspoň malinkú.
„Nie! Dostali sme správu o ďalšom infarkte!" Skríkol Rester a ja som spozornel. Ďalší mŕtvy kriminálnik a opäť totálne v inom meste. K sakru s tebou Kira!
„Dobre. Vieme, že toto nie je klasický Kira. Light Yagami by takto nekonal a ešte k tomu, nie je možné vstať z mŕtvych. Tohto Kiru by sme mali teda nazvať A-Kira."
„Prečo A? Je to akoby Anonymous? Alebo Another?" skočil mi do reči Gevanni.
„Aj jedno, aj druhé. Je na vás, ako si vysvetlite to A. Pre mňa je to len pomenovanie pre ďalšieho Kiru." Odpovedal som s pokojom.
„Ako to môžeš brať tak ľahostajne? Ďalší sériový vrah! Nič iné nie je Kira! A ty tu s kľudom o ňom hovoríš, akoby sa nič nedialo!" Začala kričať agentka Reedová, ktorá prišla práve teraz. Jej reakcia ma neprekvapila. Stále si nezvykla ako sa správam, keď riešim nejaký prípad. Viackrát takto vybuchla.
„Ukľudnite sa. Neberiem to tak ľahostajne ako to vyzerá. Tiež mi nie je jedno, čo A-Kira robí. Preto sa ho budem snažiť chytiť. A viem, že to dokážem, pretože som to už raz dokázal." Odvetil som odhodlane a položil kocku, ktorú som zvieral v ruke na tú, čo bola na stole. Nejakým zvláštnym spôsobom ma to ukľudní a dokážem sa tak viac sústrediť na premýšľanie.
Nejaká súvislosť musí byť medzi tými kriminalníkmi. Položil som ďalšiu kocku.
O druhej ráno? Je 20% šanca, že si privstal. 40% šance dávam tomu, že je v inom pásme a rovnaký dieľ dávam tomu, že trpí nespavosťou. Kocky už dostávali tvar akejsi veže.
A-Kira, ver mi, na každú tvoju vraždu budem dávať pozor a všímať si čo i len najmenších detailov! Každá tvoja chyba ťa bude stáť krok bližšie k odhaleniu! Každá tvoja malilinká chybička ma posunie o krok bližšie k tebe bez toho, že by si ty čo i len tušil o tom, že ťa mám pod prísnym dozorom. Ja ťa dostanem!

Death note - Another Kiraحيث تعيش القصص. اكتشف الآن