Kapitola ôsma - Podozrenie

92 8 0
                                    

Dorazili sme do Londýna. Na hotelovej izbe som požiadal Gevanniho, aby rozložil všetko potrebné na vyšetrovanie. Rester zatiaľ kontroloval, či sa náhodou niečo počas cesty nestalo. Práve mi šiel niečo povedať, keď do izby vrazil Lidner.
„Nia! Niekto... Niekto uverejnil..." zakoktával sa a predýchaval. Pravdepodobne celou cestou bežal.
„Najskôr sa upokojte. Je to dôležité? Zatiaľ môže hovoriť Rester." ten na nič nečakal a všetko vysvetlil.
„Dostali sme správu, že boli uverejnené správy a všetok materiál z vyšetrovania." mohol to byť A? Vylúčiť to nemôžem. Ale ako by sa dostal ku správam z vyšetrovania? Musel to byť niekto, kto má prístup k tým správam. Ale to sú len ľudia ktorí so mnou vyšetrujú. Čiže Lidner, Rester, Gevanni, Reedová a ja. Samozrejme, odomňa to nemohol byť nikto, pretože ja som neustále pri svojom počítači.
„Gevanni? Mám prosbu. Zisti mi, kde mali za posledné dva týždne svoj počítač odložený Rester, Lidner a Reedová. Prípadne, ak si ho niekde nechal aj ty."
„Spoľahni sa Nia. A ja svoj počítač mám len tu v práci. Rester to isté." hm. Kto to mohol byť? Ktokoľvek.
Začul som klopkanie podpätkov. Reedová. Môžem sa jej rovno spýtať, kde nechala svoj notebook.
„Ou. Ako vidím, tu je vyšetrovanie v plnom prúde. Prepáč Near, že meškám, ale zaspala som a naviac nestihla som prvý autobus z Liverpoolu a tak som musela čakať na ďalší." ospravedlňovala sa. Ja som len prikývol na znak porozumenia.
„Mám otázku. Kde ste mali svoj notebook posledné dva týždne?"
„Tu. A doma. Prečo?"
„Unikli na web správy a materiál z vyšetrovania. Tak teraz sa snažíme zistiť, kto to bol. Ja, Gevanni a Rester ho máme len tu. Takže z našich to nebolo." Reedová na mňa pozrela pohľadom "si snaď zo mňa uťahuješ?", ale keď videla, ako sa tvárim, tvárila sa ustarostene. Najviac sa obávam toho, že A tie informácie a material našiel. Bola by to pre neho dosatočná výhoda, keďže by si pravdepodobne uvedomil, že mu prídem aj na tie najmenšie chybičky a začal by si dávať väčší pozor. Avšak nič nejde robiť na sto percent a bezchybne. Tento jediný fakt ma ukludňuje.
„Nia? Zistil som, z kadiaľ vyšli tie informácie." prišiel za mnou Rester. Pozrel som na neho spýtavým pohľadom, čo mu dávalo náznak, aby pokračoval.
„Tie informácie za dostali na internet z Reedovej počítača." oznámil mi. Z Reedovej? Pracuje snaď proti nám? Nie. Ona to určite nebola.
„Rester. Si si istý? Sto percentne?" spýtal som sa neveriacky.
„Na tisíc percent."
„Vďaka za informáciu. Pošli za mnou Reedovú. Musím sa s ňou porozprávať." neverím, že by ona zverejnila tie informácie, ale zo svojich a L-ových skúseností som sa naučil nedôverovať ľuďom a podozrievať každého, kto by prejavil nejaký náznak spolupráce s vinníkom.
Začul som známe klopkanie na podlahe. Neunúval som sa otočiť. Reedová neisto pristúpila predomňa a Rester sa vytratil.
„Chcem vedieť, kto všetko má prístup na váš počítač." vysypal som požiadávku.
„Vlastne, dokopy ani nikto."
„Čo váš manžel? Deti? Sestra? Mama? Brat? Kamarát? Ktokoľvek."
„No mám dcéru, Melody. Ale ona vie, že do takých vecí nemá pchať nos."
„A čo jej kamaráti? Nemá nejakého kamaráta alebo kamarátku, ktorí by to dokázali spôsobiť?"
„No, zatiaľ čo som videla, bol u nás jedine Neal, ale on by si to nedovolil. A Melody má veľa kamarátiek. Keby ich máme všetkých prešetrovať, nevyšetrili by sme to do Vianoc."
„Tak mi aspoň povedzte, s kým sa stretáva najčastejšie."
„Neal, Kate a Frank."
„Dobre. Aby si vedela čo sa odohráva v mojej hlave, v skratke ti to vysvetlím. Podozrievam všetkých tých, čo si práve spomenula vrátane Melody. Mala by si mať oči otvorené a dávať pozor. Verím, že si to nespravila ty." či jej verím naozaj, si nechám pre seba. Nemusím jej vešať všetko na nos.
Je možné, že je medzi mojími podozrivými aj A? Alebo aspoň jeho spojenec? Načo by sa snažil A uverejniť informácie z vyšetrovania? Aby ma zmiatol? Nie je to stopercentné, ale na 20% je medzi nimi A alebo jeho spojenec. Ale načo by aj ten spojenec uverejnil materiál, keď to mohol kľudne A-Kirovi odoslať? Bol toto ich zámer? Snažili sa o zmätenie? Mal by som na nich nasadiť aspoň na týždeň agentov. Štyri decká a štyria agenti.
„Reedová? Zavolajte ostatných. Potrebujem menšiu poradu." prikývla a onedlho boli všetci usadení okolo mňa.
„Po Reedovej argumentoch som zistil, že má dcéru. Má troch najbližších kamarátov. Vy štyria budete aspoň na týždeň sledovať tie decká. Reedová by si mala zobrať na mušku Melody, keďže je to jej dcéra. Lidner, ty si vezmeš Neala. Rester bude sledovať Kate a Gevanni Franka. Ak spozorujete niečo podozrivé, okamžite dáte vedieť. Chcem o nich vedieť všetko." spoločne ho snaď nájdeme. Stále sa však obávam toho, že A zabije časť tímu. Kira predsa zabil agentov z FBI, ktorí boli do prípadu zašití. My sa však takej chybe vyhneme. Chytíme ho za každú cenu!

Death note - Another KiraWhere stories live. Discover now