e t t

49 3 1
                                    

Emelies perspektiv
"Godmorgon" skrek pappa.
Jag kollade klockan den var bara 06.15 och jag behöver gå upp om en timme. Så jag stannade kvar i sängen.
"Emelie kom upp nu annars får du ingen frukost" skrek han.
Min pappa har blivit helt galen när mamma blivit sjuk och hamna på sjukhus.
"Jag kommer" skrek jag.
Jag gick och tog på mig kläder (bild där uppe) och sminkade mig snabbt. Sen gick jag ner och åt frukost. Pappa var tyst och stämningen var inte alls bra. Jag orkade inte va hemma mer så istället för att äta upp frukosten gick jag till min kompis Amanda.

Jag och Amanda gick in till skolan och den första vi mötte var Amandas kille. Han gav henne en kyss. Hennes kille var mitt ex. Han var tillsammans med mig i ett år sen var Amanda mer intressant och han krossade mitt hjärta. Det var när mamma blev sjuk och när jag behövde honom mest. Jag gick till mitt skåp istället och tog min mattebok. Skoldagen gick långsamt och vi hade inga roliga ämnen.

Efter skolan gick jag till sjukhuset. Det var två månader sedan mamma blev sjuk. När jag kommer in på sjukhuset möts jag av pappa.
"Du rör inte din mamma" skrek han åt mig.
Jag blev helt tyst och jag visste inte vad jag skulle göra.
"GÅ!" skrek han ännu högre.
Jag sprang iväg och mötte en sjuksköterska.
"Spring inte i korridoren. Det är faktiskt ett sjukhus" sa hon.
"Min pappa skricker på mig " fick jag fram med gråten i halsen.
"Vad har hänt?" sa hon lungt.
"Han säger att jag inte får hälsa på mamma" sa jag och tårarna började rinna ner för kinderna.
"Klart du får träffa din mamma" sa hon.
"Vad heter hon?" frågade hon.
"Ann Jonsson" sa jag.
"Kom ska vi leta reda på henne" sa hon och vi gick.
När jag kom till mammas rum kom ett doktor fram till mig.
"Hej, din mamma börjar bli frisk och hon ska få komma hem om en vecka" sa doktorn.
"Okej va bra" sa jag.
Jag gick in till mamma. Hon sov så jag tänkte att jag inte skulle väcka henne. Därför gick jag hem istället.

Pappa har varit arg på mig hela tiden och mina vänner förstår inte hur jag egentligen mår. Jag går och borstar tänderna. Sen kollar jag mobilen och sen somnar jag gråtandes.

Hej! Hoppas ni kommer gilla min nya bok. Det här var det första kapitlet. Ha en bra dag

Stay with me~O.MWhere stories live. Discover now