Väckarklocka ringde. Idag var dagen jag skulle flytta till Stockholm. Jag skulle sakna Amanda och Edward så mycket. Jag gick upp ur sängen och gick ner å åt frukost. Jag hällde upp yoghurt i en skål och skar jordgubbar som jag la i yoghurten. Sedan gick jag och satte mig i soffan med frukosten. Efter en stund kom Amanda.
"Godmorgon" sa hon.
"Godmorgon sömntuta" svarade jag.När jag var klar och stog jag i hallen och jag skulle säga hejdå till Amanda och Edward som hade kommit.
"Jag kommer sakna dig så mycket" sa han och gav mig en kyss vi kramades länge och tårarna sprutade. Sedan kramade jag Amanda i en evighet och tårarna fortsatte att spurta.
"Emelie vi måste åka nu" sa Malin. Hon skulle köra mig till flygplatsen. Jag hoppade in i bilen och vinkade Hejdå till Amanda och Edward. Vi satt i tystnad hela vägen."Hejdå" sa jag och hoppade ur bilen.
"Hejdå Emelie vi kommer sakna dig" sa Malin.
Jag gick in på flygplatsen och gick till incheckningen och lämnade mina bagage. Sedan fortsatte jag mot säkerhetskontrollen och klarade mig igenom den. Jag hade inte så mycket tid på mig innan flyget skulle gå så jag började springa mot gaten. Framme vid gaten bordade jag planen. Jag fick fönsterplats. Resan skulle ta ungefär 1 timme och 30 minuter.Planet landade på Arlanda i Stockholm. Jag gick av planet och mot bandet där väskorna kommer. När jag hade fått mina två stora väskor gick jag ut genom dörrarna och där min nya mamma skulle stå. När jag kom ut såg jag att det stod en skylt med mitt namn på "Välkommen Emelie". Jag gick mot kvinnan med skylten.
"Hej, är det du som är Emelie?" Sa hon.
"Ja" sa jag.
"Hej jag är ni nya mamma Karin" sa hon.
"Okej" svarade jag kort.
"Ska vi gå till bilen?" frågade hon. Jag nickade. "Jag kan hjälpa dig med en väska" fortsatte hon.
"Ja tack" sa jag."Vill du att jag ska sätta på någon musik?" undrade hon när vi satt i bilen.
"Ja. The Fooo Conspiracy om du vet vem det är" sa jag.
"Klart jag vet" sa hon. "Är du foooer?" fortsatte hon.
"Ja har vart det i 2 år" sa jag.
"Då kommer du älska att bo här" sa hon.
"Okej" sa jag kort. Jag förstår inte hur. För det är ju inte så att jag kommer träffa dem varje dag."Här är det" sa hon.
Hej! Hoppas ni har en bra dag!
Tack för nästan 200 läsare sammanlagt!❤ Ni är bäst!❤
YOU ARE READING
Stay with me~O.M
FanfictionEmelie är 15 år och bor i Norge. Plötsligt händer det saker i hennes familj. Hennes mamma blir sjuk. Tillslut blir hon tvungen att flytta. Följ med Emelie med kärlek, glädje, svik och tårar.