t v å

29 2 3
                                    

Det har gått två veckor. Mamma har kommit hem från sjukhuset. Hon är inte återställd och hon orkar inte ta hand om mig. Jag förstår och det gör inte så mycket. Pappa har blivit som vanligt. Fast det låter som att mamma och pappa grälar varje kväll.
"Frukosten är klar" ropade pappa.
Han hade gjort pannkakor. Det gör han alltid på tisdagar. När jag har ätit så går jag och borstar tänderna. Efter det cyklar jag till skolan. Det tog 10 minuter. Jag gick in i skolan och till mitt skåp. Jag lämnade mina saker och tog min svenskbok. Klockan var exakt 9.00 så jag skyndade mig till klassrummet. Självklart hade vi gått in. Jag knackade på dörren och vår lärare öppnade.
"Godmorgon Emelie" sa hon.
"Hej" sa jag.
"Emelie är sen som vanligt" skrek Liam. Han är en player och mitt ex.
"Tönt" skrek en annan kille.
De flesta gillade inte mig och därför blev jag retad. Jag vet inte varför. Men det är väl för jag är blyg och tyst.

Svenskalektion var inte så rolig. Det var bara en lång genomgång, som jag hatar. Nu har vi bara lunch och idrott kvar. Idag är det en kort dag så det är skönt. Jag och Amanda gick till matsalen. Det var pasta och någon sås. Maten var helt okej. På idrotten hade vi kondition. Jag hatar seriöst idrott. Fast jag älskar att dansa.

Jag öppnar dörren när jag cyklat hem från skolan.
"Hej" ropade jag.
"Hej gumman. Vi måste prata" ropade pappa från köket.
Jag gick in i köket. Mamma och pappa tittade alvarligt på mig.
"Det är såhär" sa mamma.
"Jaha" sa jag lite surt.
"Jag och mamma ska skilja oss" sa han.
"Men du älskar ju mamma" sa jag till pappa.
"Vi älskar inte varandra längre" sa han.
"Du och jag ska bo kvar här och mamma ska flytta hem till sin mamma" sa pappa. Mormor bor i Sverige.
"Okej jag flyttar hemifrån" skrek jag och sprang upp på mitt rum. Jag slängde mig på sängen och tårarna bara rann ner för kinderna. Det knackade på dörren. Det var mamma.
"Gumman jag ska förklara mer" sa hon.
"Nej jag vill inte" sa jag.
"Jag älskar inte pappa mer och jag kan inte bo själv. Därför måste jag flytta hem till mina föräldrar" sa hon.
"Jaha kan du gå nu?" sa jag surt.
Jag tog på mig pjyamas och borstade tänderna. Sedan somnade jag gråtandes.

Hej! Hoppas ni gillade kapitlet! Ha det bra!❤

Stay with me~O.MWhere stories live. Discover now