När mamma hade hade åkt så sa pappa inget på 1 timme. Jag orkade inte va hemma med en ledsen pappa. Man blir ju deprimerad. Så jag ringde Amanda.
"Hej" sa jag.
"Hej Emelie. Hur är det?" sa hon
"Det är väl ok" sa jag.
"Okej, men vad ville du?" sa hon.
"Jag undrade om jag kunde komma över" sa jag.
"Ja om du vill. Anton (hennes pv) och hans kompis är här" sa hon.
"Okej jag kommer" sa jag.
"Hejdå" sa hon och la på.
Egentligen ville jag inte va med Anton så mycket. Jag har inte något emot hans kompisar. Eller vänta är det något jag känner? I så fall får det va någon av de snälla. Jag gillar inte hans andra kompisar.Jag gick till mitt rum och sminkade mig och tog på mig vanliga kläder (bild där uppe). Eftersom det var lördag hade jag haft myskläder. När jag var klar gick jag och tog på mina vans och en jacka.
"Hejdå jag drar till Amanda" skrek jag och smälde igen dörren. Jag tog min Longboard som stod vid huset och åkte till Amanda.Jag knackade på dörren och Antons kompis Edward öppnade.
"Hej" sa jag.
"Hej fin du va" sa han och gav mig en kram.
Vi hade träffats några gånger innan.
"Vart är Amanda och Anton?" frågade jag.
"Det sitter i soffan och hånglar" sa han.
"Okej vi går och skrämmer de" sa jag.
Vi gick in i vardagsrummet.
"Ursäkta vi är också här" sa jag högt.
De hoppade till och det såg ut som att Amanda var påväg att hoppa upp i Antons knä.Vi satt och pratade en lång stund och klockan var 14.00.
"Ska vi inte äta något?" sa Edward.
"Ja jag är jättehungrig" sa jag.
"Okej vad ska vi laga då?" sa Amanda.
"Pasta och pastasås" sa jag.
"Ja" utbrast både Anton och Edward.
Jag visste att Anton skulle svara så för jag kände honom. Vi började laga maten och vi hade jättekul.Amandas perspektiv
Maten var klar så vi skulle äta. Jag satte mig ner och Emelie satte sig mittemot mig. Sen kom Anton och satte sig bredvid mig och la sina han på mitt ben. Han gav mig en kyss.
"Ska ni hångla igen?" sa han.
Vi slutade och de skrattade.Edwards perspektiv
Jag hade träffat Emelie några gånger innan när hon var tillsammans med Anton. Jag har alltid gillat henne.Jag la min hand på hennes ben när vi satte och åt. Hon tog bort handen från sitt ben. Jag kollade lite surt på henne med hon bara ignorerade mig.
Emelies perspektiv
Edward la sin hand på mitt ben. Det kändes obekvämt. Jag puttade bort den. Det kändes som han gillade mig. Fast det kändes som han ville playa mig. Det hade redan Liam i min klass lyckats med.När vi hade ätit gick vi till vardagsrummet och tittade på en film. Edward satte sig bredvid mig. Under filmen somnade jag i hans knä även fast det var mitt på dagen nästan. Jag ville egentligen inte somna i hans knä men han sa att jag kunde lägga mig där.
Jag vaknade när filmen var slut.
"Godmorgon sötis" sa Edward.
"Hej" sa jag mig och reste mig snabbt upp. Det kändes helt stelt.Hej! Ett nytt kapitel! Jag har jättemycket inspiration till denna! Den kommer säkert bli jättelång. Det känns så iallafall!😂 Men ha en fortsatt bra dag!❤
ESTÁS LEYENDO
Stay with me~O.M
FanficEmelie är 15 år och bor i Norge. Plötsligt händer det saker i hennes familj. Hennes mamma blir sjuk. Tillslut blir hon tvungen att flytta. Följ med Emelie med kärlek, glädje, svik och tårar.