Vi gick in i huset. Det var stort och fint. Jag tog av mig mina skor och min jacka. Karin visade mig runt i huset.
"Vem gillar du bäst i Fooo då?" undrade hon.
"Oscar Molander" sa jag. Hon vet nog inte så mycket om TFC.
"Jaha" sa hon."Här är ditt rum" sa hon och öppnade dörren in till rummet.
"OMG va fint" utbrast jag.
"Det var bra att du gillar det" sa hon.
"Jaaa" svarade jag.
"Oj jag har glömt att säga att du har fått en bror och en syster" sa hon. "Och din nya pappa kommer snart med din nya syster" fortsatte hon.
"Vad kul! Är de äldre eller yngre än mig?" undrade jag.
"Äldre" sa hon kort. "Vi kan gå ner och hämta sakerna så kan du börja packa upp och så säger jag till när det är mat" sa hon.
"Okej" sa jag och vi gick å hämtade mina väskor.Jag hade nästan packat upp alla saker när min mobil plingade. Det var Felix som hade tweetat något. Jag gick in på twitter och kollade vad han hade skrivit.
@FelixSandman
I'm so excited to meet her.@OllyMolander
Me too.@OmarRudberg
It's going to be so fun.@oscarenestad
YasssUndra vem det är de ska träffa? De verkar så exalterade.
Jag hörde att dörren öppnades. Det var nog min nya pappa och mina nya syster. Min dörr öppnades av någon som såg ut att vara min nya syster.
"Hej" sa hon.
"Hej" svarade jag lite tyst.
"Jag heter Felicia och är din nya syster" sa hon.
"Jag heter Emelie" sa jag.
"Aha" sa hon. "Mamma sa att det var mat" fortsatte hon.
"Okej" sa jag och vi gick ner.
Vid köksbordet satt min nya pappa och mamma.
"Hej jag heter Magnus" sa han jag antar är min nya pappa.
"Jag heter Emelie" sa jag.
"Hej Emelie jag är din nya pappa" sa han.
"Mhm" svarade jag. "Var är min bror då?"
"Han kommer om en stund med hans kompisar. Det ville träffa dig" sa Felicia.Vi åt det var tacos och det var jättegott. Jag dukade av min tallrik och tackade för maten. Sedan gick jag upp på mitt rum. Jag tog mina hörlurar och satte på Fooos nya låt 'Who doesn't Love love' (vet att den inte kommit ut än men aja)
När jag har suttit och lyssnat på hela Fooos nya album öppnas dörren. Där står den några jag aldrig skulle tro stå där...
Hej! Vet att det går segt med uppdateringen men det är för att jag är med kompisar och att det är så varmt ute så man inte kan göra något. Hur mår ni? Jag mår bra. Ska ni på FoooTour? Vart någonstans i så fall? Ha en bra dag iallafall!❤
YOU ARE READING
Stay with me~O.M
FanfictionEmelie är 15 år och bor i Norge. Plötsligt händer det saker i hennes familj. Hennes mamma blir sjuk. Tillslut blir hon tvungen att flytta. Följ med Emelie med kärlek, glädje, svik och tårar.