e l v a

27 2 0
                                    

Jag cyklar upp på uppfarten och parkerar cykeln. Jag går mot dörren. Då kommer en polis fram till mig.
"Hej. Är dethär Emelie?" frågade han.
"Ja" sa jag kort.
"Okej. Din pappa har misshandlat 2 tjejer och kommer få sitta i fängelse i minst 5 år" sa han.
Jag bara stod och kollade på han. Jag visste inte vad jag skulle säga.
"Därför kommer du få bo hos din kompis Amanda tills vi har hittat en fosterfamilj" sa han.
"Okej. Och när ska jag flytta dit?" sa jag.
"Du får flytta dit idag och vi har pratat med hennes föräldrar" sa han.

Jag packade alla mina saker i två stora väskor. Jag skulle ju flytta från allting. När jag var klar körde polisen mig till Amanda med cykeln där bak.

Jag knackade på. Amanda öppnade dörren.
"Hej gumman" sa hon och omfamnade mig i en kram.
"Hej" sa jag.
Jag gick in och tog av mig mina skor och jackan. Vi gick upp med sakerna på hennes rum och vi började prata.

"Hej" sa Amandas mamma Malin och kom in i rummet.
"Hej" sa vi.
"Hur är det Emelie?" sa hon.
"Sådär. Allting hända så fort. Mamma flyttade i lördags och pappa blev häktad idag" sa jag.
"Vi finns här för dig om det är något" sa hon och log.
Hon var som en extramamma för mig. Jag och Amanda bestämde oss för att gå och köpa godis till filmen som vi skulle se. Vi gick ner i hallen och tog på oss skorna och jackorna. Jag tog min cykel och Amanda tog sin Longboard. På vägen möte vi Anton och Edward. När jag såg honom blev jag på bättre humör. Det var konstigt. Hur kan man bli på bättre humör av en player.
"Hej älskling" sa Anton och gav Amanda en kyss i pannan.
Edward gick mot mig.
"Hej sötis" sa han och log.
"Hej" sa jag och slängde mig i hans famn. Jag var bara tvungen och krama någon. Han gav mig en puss på kinden och sa:
"Vill du bli min?"
Frågade han mig nyss om jag ville bli tillsammans med honom? Ja det sa han. Vad ska jag svara? Jag gillar honom ändå men jag vet ändå att han playar mig.
"Ja" sa jag och våra läppar mötes i en lång kyss. Vi avbröts av Amanda.
"Kom nu" sa hon.
Vi tog varandra i handen och gick till Ica. Anton och Edward skulle nu följa med till Ica och sen hem till oss.
"Edward har skaffat tjej nu" sa Anton.
Han blev en nyans rödare, men det var bara gulligt.
"Ja" sa han och kramade om min hand hårdare.

Hur länge kommer hon få bo hos Amanda? Playar Edward henne? Är det äkta kärlek från Edward?

Hej! Hoppas ni gillade kapitlet och att ni har en bra dag! Hejdå!❤

Stay with me~O.MOnde histórias criam vida. Descubra agora