Dörren öppnas och där står hela The Fooo Conspiracy.
"Hej syrran" sa Felix.
"Omg" skrek jag. Jag var så lycklig. Var Felix min nya bror? Glädjetårarna sprutade. Killarna omfamnade mig i en stor gruppkram.
"Mamma sa aldrig vad du heter" sa Felix.
"Jag heter Emelie" sa jag.
"Det heter ju min flickvän" sa Oscar.
"Har du flickvän Oscar?" utbrast jag.
"Ja, jag har inte tyckt det var bra att säga det för alla när jag nyss blev tillsammas med henne" sa han.
"Jaha" sa jag.
"Juste Lovisa kommer om en stund" sa Felix.
"Amanda med" fortsatte Omar.
"Emelie då?" frågade jag.
"Hon skulle iväg med några kompisar"
"Okej, men jag vill ju se er tillsammas" sa jag.
"Jag har en bild på dem" sa Ogge som inte sagt något. Ogge tog fram sin mobil och letade upp bilden.
"Nej så söta" utbrast jag.
"Ellerhur de är jättesöta" sa Ogge.
"Ja" sa jag och man såg att Oscars kinder blev en nyans rödare.
"Oscar ni är jättesöta du behöver inte skämmas" skrattade Felix. Då blev hans kinder ännu mer röda.
"Jag vill till Grönan" sa Omar.
"Jag med" svarade jag.
"Okej vi drar till Grönan när tjejerna kommit" sa Felix.
"Yes " svarade Oscar och Ogge.Det knackade på dörren så vi gick ner och Felix öppnade. Där stod Amanda och Lovisa. Omar sprang mot Amanda och kramade henne och samma gjorde Lovisa och Felix. Omar kysste Amanda.
"Ni kan göra det sen. Nu ska vi till Grönan" sa Ogge och vi alla brast ut i skratt. De blev en nyans rödare. Vi satte på oss skorna och gick ut till moppederna.
"Har du åkt moppe innan?" frågade Felix.
"Nej" svarade jag honom.
"Då får du åka med mig eller Ogge de andra är inte bra" sa han och skrattade.
"Jag kan åka med Ogge så Lovisa kan åka med dig" sa jag efter som jag är 'Oggegirl'.
"Okej" sa han och jag gick mot Ogges mopped.
"Här har du hjälmen" sa Ogge och gav mig hjälmen.
"Tack" sa jag.
"Hoppa upp bakom mig" sa han och jag gjorde som han sa. "Håll mig runt midjan också" fortsatte han. Sedan körde han. Vi åkte ganska långsamt efter som jag inte åkt innan.Vi parkerade moppederna och gick mot ingången. Vi köpte åkband och gick in.
Hej! Hoppas ni mår bra! Det gör jag :) Jag är taggad på sommarn och livet🌴 Nu ska jag sträffa efter mitt mål❤
ESTÁS LEYENDO
Stay with me~O.M
FanficEmelie är 15 år och bor i Norge. Plötsligt händer det saker i hennes familj. Hennes mamma blir sjuk. Tillslut blir hon tvungen att flytta. Följ med Emelie med kärlek, glädje, svik och tårar.