Han gick fram till mig, la sina händer på mina höfter och drog mig närmare. Han tryckte sina läppar mot mina. Jag besvarade och la min hand på hans kind.
"Ååå så söta" skrek någon.
Jag drog mig ifrån. Den var så bra. Nej usch. Något i mitt huvud säger att han är player. Jag gick mot klassrummet för vår lärare hade öppnat dörren. Jag satte mig där jag brukade.Dagen gick långsamt. Vi hade först engelska, sen matte, lunch, no och nu bild. Edward hade jag inte sett till mer idag och det var tur. Jag vill inte ha något med honom att göra.
Jag gick ut från bildsalen och gick mot mitt skåp för att hämta min väska och jacka. När jag har tar upp min mobil har jag ett missat samtal från dolt nummer. Det är väl bara någon som busringde tänkt jag. Nu ringde det igen.
"Hej det är Emelie" sa jag.
"Hej det är Martin från polisen" sa personen.
"Okej" sa jag.
"Jo det är så att din pappa har gjort ett alvarligt brott och vi vill gärna att du kommer hem till dig" sa han.
"Okej jag kommer" sa jag.
Vad hade han gjort? Jag gillar inte min pappa så mycket. Vad händer om han hamnar i fängelse? Kommer jag hamna på barnhem? Finns det ens?
Jag går fort mot mina cykel och låser upp den. Jag cyklar så fort jag kan. När jag ser mitt hus står det en stor polisbuss utanför. Dethär känns inte så bra.Vad kommer hända nu? Kommer hennes pappa hamna i fängelse?
Hej! Hoppas ni gillade kapitlet! Kapitlerna är korta nu, men det är därför det blir bättre då! Godnatt!❤
YOU ARE READING
Stay with me~O.M
FanfictionEmelie är 15 år och bor i Norge. Plötsligt händer det saker i hennes familj. Hennes mamma blir sjuk. Tillslut blir hon tvungen att flytta. Följ med Emelie med kärlek, glädje, svik och tårar.