t r e

34 2 1
                                    

Skolan slutade nu och jag visste att mamma och pappa var hemma. De ville prata med mig. Jag har inte pratat med dem sen igår när mamma lämnade mitt rum. Jag ville inte prata om att mamma ska flytta. Hon ska flytta till Göteborg i Sverige och jag ska bo kvar i Norge. Jag gick med långsamma steg och lyssnade på The Fooo Conspiracy, eftersom jag är en Foooer.
"Varför går du så sakta?" sa Liam (mitt ex) och skrattade.
"För att jag vill kanske" sa jag kaxigt tillbaka.
"Du kaxar dig lite" sa han.
Jag orkade inte svara. Han märker att jag inte mår bra. Det är bara så respektlöst. Jag ökade takten lite. Efter en lite bit såg jag Ica och gick in och köpte choklad. Jag kom hem och öppnade dörren.
"Kom hit till köket" sa pappa.
Jag tog av mig jackan och skorna. Jag gick långsamt till köket.
"Kom och sätt dig" sa mamma.
Jag satte mig ner bredvid pappa. De kollade på mig.
"Jag flyttar imorgon" sa mamma.
Jag satt bara helt tyst och stirrade på väggen framför mig.
"Du kommer få hälsa på mig en gång i månaden. Vi lovar" fortsatte mamma.
"Okej var det allt?" sa jag surt.
"Ja" sa pappa och jag reste mig upp och gick.
Jag gick med bestämda steg upp. Sedan tog jag mobilen och ringde Amanda.
"Hej" sa hon.
"Hej Amanda" sa jag tyst.
"Vad är det?" sa hon.
"Mamma och pappa ska skilja sig. Mamma ska flytta till sin mamma i Sverige"
"Va? Stackars dig" utbrast hon.
"Jag ska bo kvar med pappa" sa jag.
"Ja, vill du komma till mig och prata?" sa hon.
"Ja jag kommer på en gång" sa jag.
"Hejdå vi ses" sa hon.
"Hejdå" sa jag.
Jag gick ner i hallen och tog på mig mina skor och jackan.
"Vart ska du Emelie?" sa pappa.
"Jag ska till Amanda" sa jag och gick ut genom dörren. Jag tog min Longboard till Amanda. Jag knackade på hos Amanda och hon kom å öppnade.
"Hej" sa jag.
"Hej" sa hon.
"Hur är det?" fortsatte hon.
"Alla tankar och känslor flyger runt i mitt huvud" sa jag medans vi gick in på hennes rum.
"Okej" sa hon.
"Pappa var inte snäll när mamma var på sjukhuset. Han bara ignorera mig och var sur. Han kommer säkert bli så igen" sa jag.
"Varför flyttar du inte med din mamma då?" sa hon.
"Jag vill inte lämna allting här" sa jag.

När vi hade suttit och pratat en stund så frågade jag om jag kunde sova här. För jag inte ville va med mina föräldrar, även fast jag älskar dem. Vi gick och gjorde iordning oss och sen somnade vi.

Hej! Ett nytt kapitel! Var det bra?
Jag tänkte uppdatera någon bok varje dag! Ha det bra!❤

Stay with me~O.MDonde viven las historias. Descúbrelo ahora