Kerstmis

468 26 5
                                    

Toen ik wakker werd was Sirius al weg.Ik zuchtte en stond langzaam op.Opeens bedacht ik me dat het kerst was.Ik raasde me me naar de douch.Robin wou eerst naar binnen maar ik trok hem weg hij riep nog "Anna laat mij nou"Maar ik schudde mijn hoofd"Ik heb haast".Ik douchte me snel en rende daarna weer naar mijn kamer.Ik pakte een een wit shirtje  uit mijn kast met daarbij een zwart rokje en deed mijn haar nu in een normale vlecht.Ik deed nog een bloem in mijn haar en liep naar beneden."Goedemorgen!"Ik keek de kamer in.Ellen zat bij de haard en las een boek.Sirius zat in een stoel naar buiten te kijken.Zij waren de enigen die op waren.Ik ging voor de haard zitten.En keek een lange tijd in het vuur.Sirius kwam tegen over me zitten."Fijne kerst"Hij glimlachte,Hij keek me aan en zuchtte"Ik weet dat we straks pas cadeautjes gaan uitpakken maar ik heb nu alvast dit voor je."Hij gaf me een klein doosje.Ik opende het en haalde het stofje eraf.Het was een korte ketting met een veertje"Het is prachtig"fluisterde ik zachtjes.Hij pakte het uit het doosje en deed het bij me om.Hij pakte me zachtjes bij mijn kin en gaf me een kus"Voor een prachtig meisje"Ik keek in zijn mooie grijze ogen.Ik glimlachte.Hij stond op en liep naar de keuken.Ellen had al die tijd niet opgekeken uit haar boek maar glimlachte wel.Ze legde haar boek weg en kwam naast me zitten.Ik keek naar haar."Hoe gaat het met je Anna?"Ik keek even het vuur in en haalde mijn schouders op"Wel goed"Ze schudde haar hoofd."En nu de waarheid"Ik zuchtte."Ik ben gewoon....bang dat er iets gebeurt met Fenrir ondertussen mis ik mam enorm en probeer ik me sterk te houden"Ik nam een hap adem en zweeg toen.Ze legde een arm om me heen."Je hoeft je niet sterk te houden meisje"Ik keek recht in haar ogen.Pas nu viel me op hoe helder groen die waren.Ik keek weer in het haardvuur.En legde mijn hoofd op Ellens schouder.Samen keken we in het vuur totdat pap binnenkwam.Toen hij ons zo zag glimlachte hij.Ik stond op en liet hem alleen met Ellen.Ik liep naar de keuken waar Sirius was.Ik ging achter hem staan en deed mijn handen voor zijn ogen.Hij schrok en zijn greep op zijn kopje versterkte. Met een hoog stemmetje zei ik"Rara wie ben ik?" Sirius grinnikte."Ik denk.."Toen draaide hij zich onverwachts om en tilde hij me op."Anna"Ik glimlachte."Goed geraden"Sirius zette me weer op de grond en mijn vader kwam de keuken in"Anna zullen we de cadeautjes meenemen naar Fenrir?Hij is vannacht wakker geworden"Ik knikte en Sirius keek naar mij."Anna?"Ik keek hem aan"Ja?"Hij keek me aan"je bent gewoon zo mooi"Ik grinnikte."Waar heb ik dat eerder gehoord?"Sirius glimlachte.Hij zette me weer op de grond.Hand in hand liepen we naar de woonkamer waar we zouden gaan ontbijten.Ik ging naast Sirius zitten.Remus kwam ook naar beneden.Als kerstontbijt hadden we super lekkere broodjes.Toen iedereen klaar was gingen we met zijn allen naar het ziekenhuis.We liepen weer naar kamer 303 en ik klopte zachtjes op de deur.Tot mijn vreugde hoorde ik Fenrir "Binnen"zeggen.Ik liep naar binnen met de anderen op mijn hielen.Ik omhelsde Fenrir zei"Prettig kerstfeest"en overhandigde hem zijn cadeau.Ik had hem een fotoboek gegeven met allemaal foto,s van toen we klein waren tot nu.Ik had daarbij ook nog een groot dartspel omdat hij gek was op darten.Hij bedankte me.Toen deelde pap alle cadeautjes voor de anderen uit.Van Robin kreeg ik nieuwe schoenen.Van Sirius nog een armbandje en een foto van ons tweeen.Van Remus kreeg ik een dreuzels sprookjesboek en een fotocamera.Ellen gaf me wat kleren en ook nieuwe schoenen.Van pap kreeg ik een nieuwe kaarsjeshouder en een mok.Ik was blij met alle cadeautjes.Na een tijdje kwam er een lekker gesprek op gang waarin veel gelachen werd.Na een tijdje vertelde Fenrir me dat hij over 2 dagen naar huis mocht.Ik was echt heel blij.We aten die avond ook bij Fenrir en na 8 uur gingen we naar huis.Ik gaf Fenrir nog een kus en samen met Ellen verschijnselde ik.Na een tijdje waren we allemaal weer thuis.We aten die avond lekker.Sirius en Remus gingen nog naar buiten maar ik besloot om vroeg naar bed te gaan.Ik lag een poosje wakker maar ik viel alsnog snel in slaap.Ik voelde na een tijdje dat Sirius naast me kwam liggen.Ik sliep lichtjes die nacht.Ik werd erg vroeg wakker en rekte me zachtjes uit.Sirius lag te slapen.Ik besloot naar beneden te gaan en een wandelingetje te gaan maken.Zachtjes sloot ik de deur achter me en liep ik de grote tuin in."Mijn tuin"  Het was nog steeds heel erg wennen hier.Ondanks dat Ellen en pap heel lief voor me waren en ik me thuis voelde,was het raar om hier te wonen.Ik glimlachte,Ik bofte maar dacht ik terwijl ik naar de opkomende zon keek.Ik keek naar de laatste sterren die verdwenen en gooide een steentje vooruit.Ik keek op mijn horloge en zag dat het inmiddels al 8 uur was.Ik liep terug naar binnen.Ellen was al begonnen met het ontbijt en iedereen zat al aan tafel.Ik groette iedereen en ging zitten.Remus was met James aan het praten over Quidditch en keek maar een beetje voor me uit.Na een tijdje keek ik naar Pap die eruit zag alsof hij nog moest wakker worden.Ik smoorde een glimlach en grinnikte even.Ellen zag het en grinnikte ook.ze fluisterde zachtjes mijn richting in"Hij werd vannacht opgeroepen voor zijn werk,Hij is doodop"Ik knikte en op dat moment gooide pap een kop koffie om.Er kwam een hele boel op Ellens schoot die gilde.Ik en Sirius moesten lachen en Ellen keek vernietigend naar pap.Ze liep de keuken in en wenste pap een paar vervloekingen toe.Pap was zelf ook opgestaan en liep naar de keuken om haar te helpen.De jongens begonnen te schaatteren en ik deed mee.Het zag er grappig uit.Na het ontbijt gingen we met zijn allen naar buiten en liepen we een heel eind.Toen we weer terug kwamen was het al bijna 4 uur.We besloten bij het haardvuur te gaan zitten en viel ik tegen Sirius in slaap.Na een tijdje maakte Sirius me wakker om te gaan eten.Die avond keken we met zijn allen naar de sterren en na een tijdje val ik weer inslaap met als vooruitzicht dat Fenrir morgen weer thuis is.

Friends with the MaraudersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu