Hoofdstuk 6

108 8 0
                                    


Golden Earring - I can't sleep without you.

 Point of view: Anna

Altijd als ik in een ander bed sliep dan mijn eigen werd ik vroeg wakker. Vandaag was het half 8 terwijl ik kon uitslapen. 

Ik kon niet zeggen dat deze bedden niet lekker lagen want dat deden ze zeker wel. Ik kleedde me snel om.

 Ik besloot een tuinbroek aan te doen omdat ik gek was op dat ding dat ik al veel te lang had. Ik liep de trap af en er waren al wat kinderen maar nog niet zoveel. 

Ik zag dat Remus zijn kopie van Rapunzel had laten liggen en ik opende het boekje en begon te lezen. Het was een mooiere versie dan ik had. 

Deze had prachtige tekeningen en een heel mooi lettertype. Ik had hem al snel uit want het waren nog geen 40 pagina's.

 Toen ik op de laatste pagina was hoorde ik achter me een stem zeggen 'Als je wil heb ik nog wel een uitgebreidere versie voor je boven liggen'

 Ik draaide me om en glimlachte.

 Ik had de laatste pagina gelezen en gaf het aan hem terug 'Het is een mooie versie' Hij knikte en ging naast me zitten 'Gekregen van m'n oma' 

Ik keek naar de cover en zei 'Mijn moeder las die altijd aan me voor, ik denk dat het mijn favoriet was' Hij keek naar het boek '


Ik vind het ook een enorm leuk verhaal' Zo kletsten we even over Rapunzel totdat Sirius en James de trap af kwamen lopen. 

Ze hadden het over een band en ik hoorde de naam.

 'Misschien moet je eens met Robin gaan praten, hij en ik zijn vorig jaar naar een concert geweest van Golden Earring samen met onze moeder'

 Sirius en James keken me aan en James zei 'Jij kent de Golden Earring?'

 Ik knikte 'Wie kent Golden Earring nou niet' Remus stak zijn hand op en ik grinnikte 'We hebben thuis sowieso wel vijf platen liggen.' 

James glimlachte en porde Sirius 'Volgens mij hebben we onze droomvrouw gevonden' Sirius lachte en ik grinnikte 'Wie gaat mee ontbijten?'

 Ik had enorme honger en onderweg had ik het met Sirius over Golden Earring en over een radio die we misschien ergens op de kop konden tikken zodat we Golden Earring konden draaien.

 We liepen samen naar de Gryffindor tafel. Remus ging tegenover me zitten en het viel me opeens op dat hij een enorm litteken op zijn gezicht had. 

Hij liep van zijn linker wenkbrauw tot aan zijn kaak. Hij zag er vers uit maar ik besloot niet te reageren en pakte speculoos. 

Ik at mijn eerste broodje en toen zag ik cornedbeef staan. Veel mensen vonden cornedbeef echt vreselijk, waaronder Robin. 

Hij zag dat ik het pakte en zei 'Oh nee ik dacht dat we van onze oude gewoontes af zouden komen'

 Ik stak mijn tong uit en begon mijn broodje rustig te smeren.

 Naast me was een gesprek bezig over  de lessen die we vanaf maandag zouden volgen. Ik zag Lily met een klassenoudste praten en ik zuchtte.

 Wie praatte er nou over school op een vrije dag?

 'Wat gaan we straks doen?' 

Sirius keek van mij naar Robin en toen naar James. Ik haalde mijn schouders op 

'Misschien kunnen we ergens buiten chillen?' James knikte en al snel liepen we met zijn allen het kasteel uit. We liepen overal en nergens

. Tot dat we bij een boom kwamen die zo enorm was dat we er met zijn allen wel tegen aan konden zitten. We hadden lol die dag, sterker nog we hadden het hele jaar lol. 


--- 

Fucking kort maar even een uitlegje, Ik had vorig jaar echt een ziekte in m'n kop ofzo want ik heb alles toen ziek slecht en vaag geschreven. Alles gebeurde in het eerste jaar en dat was best raar. Ik ga nu een paar dingetjes waarschijnlijk uitstellen/skippen. 

Friends with the MaraudersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu