Ik werd tegen James aan wakker.Zelf sliep hij ook nog.Lily sliep ook nog en tegenover ons waren Remus Robin Fenrir en Sirius ook inslaap gevallen.Ik grinnikte en legde James arm voorzichtig om Lily heen.Ik stond op en rekte me zachtjes uit.Ik liep naar de meisjesslaapzaal en douchte me snel.Toen ik terug kwam was Lily ook wakker geworden.Ik ging voor haar zitten en wenste haar goedemorgen.Lily zuchtte en keek me lang aan.James werd ook zachtjes wakker en glimlachte.Lily zag de begrafeniskaart liggen en er gleed weer een traan over haar wang.James trok haar tegen hem aan.Ik zuchtte en na een tijdje stelde Sirius voor dat we gingen ontbijten.Terwijl we naar de grote zaal liepen pakte Sirius mijn hand.Ik glimlachte en we gingen met zijn allen zitten.Veel leraren keken naar ons en dat wisten we maar we aten allemaal snel en gehaast en na een tijdje liepen we als groepje weg.Veel leerlingen hadden gehoord wat er was gebeurt en keken bemoedigend naar Lily.Lily keek de hele tijd naar haar voeten en vond alle aandacht niet fijn.Ik besloot om in de grote zaal iets te gaan zeggen.Ik fluisterde Sirius het idee in en hij knikte.Ik rende naar de grote zaal en vertelde mijn idee aan professor Dumbledore hij knikte.Ik verluide mijn toverstok al microfoon en begon te praten 'BESTE LEERLINGEN WAARSCHIJNLIJK WETEN JULLIE ALLEMAAL WAT ER IS GEBEURT MET VADER VAN LILY ZE ZOU HET HEEL FIJN VINDEN ALS JULLIE HAAR MET RUST LATEN ZE HEEFT HET AL MOEILIJK GENOEG DANK JULLIE WEL' Ik liep langzaam door de grote zaal en overal zag ik mensen knikken.Ik grinnikte en in de deur opening stond Fenrir.Hij lachte en schudde zijn hoofd.Ik grinnikte en samen liepen we naar Lily.Ze zaten buiten onder een boom.Ondanks dat het niet heel warm was was het niet ongemakkelijk om buiten te zijn.Ik zag dat James glimlachte en heel onschuldig ging ik zitten 'Goede actie'Ik keek Remus aan en grinnikte'Hebben jullie het gehoord?'Sirius grinnikte en Robin zei 'Volgens mij hebben ze het in Tokio ook gehoord'Ik grinnikte en Lily bedankte me.Ik knikte en rekte me uit.Mcgonnagal had Lily vrij gegeven en als Lily wou dat wij bij haar bleven dat was dat goed.De bel ging en verschillende leerlingen liepen langzaam naar binnen.Ik keek naar Lily ik zag dat ze knikte en dat we bij haar moesten blijven.Ik bleef zitten en keek naar het kasteel.Door de ramen zag je duizenden leerlingen naar hun les gaan.Remus zuchtte'We zitten nog maar in ons eerste jaar jongens.Er zijn nu al duizend dingen gebeurt hoe gaan we dat ooit volhouden de komende 7 jaar'Remus keek even naar ons en toen naar het gras 'met elkaar'Iedereen keek naar me en ik glimlachte'We hebben elkaar dat is genoeg'Remus knikte en daarna volgde Sirius.Na een tijdje opende Lily een boek en ging ik tegen Sirius aanzitten.Remus keek toe en opende ook een boek.Ik zuchtte en begon te denken aan alles wat er het afgelopen jaar was gebeurt.Na een tijdje besloot ik om anders te gaan zitten en legde ik mijn hoofd op Sirius schoot.Sirius glimlachte en streelde mijn haar.Ik begon schapen te tellen uit verveling.Na schaap 563 stelde Robin voor om een eindje te gaan lopen langs het meer,Ik knikte wetend dat binnen 5 minuten de bel zou gaan en het dan heel druk zou worden.Ik liep naast Sirius en hij pakte mijn hand.Ik glimlachte en samen liepen we naar het meer.We bleven daar totdat de zon onder ging.Lily kwam naast me zitten en legde haar hoofd op mijn schouder terwijl ze met haar hand James vasthield 'Dankjewel Ann'fluisterde zachtjes.'Altijd Lils'Sirius kneep in mijn hand en ik glimlachte.Samen bleven we lang zitten en het was al erg donker toen we naar het kasteel liepen.Onderweg kwamen we Mcgonnagal tegen ze wou ons een preek geven maar toen ze Lily zag keek ze bemoedigend en liet ze ons er langs.We liepen naar de leerlingenkamer en ik voelde dat er veel mensen naar ons keken.Ik keek naar mijn voeten en samen liepen we naar de jongensslaapzaal.Na een kwartier lagen we in bed en Sirius kuste me.Ik legde mijn hoofd op Sirius borst en concentreerde me op zijn hartslag.Zijn hand ging door mijn haar en ik glimlachte,ik hoorde Lily źachtjes huilen.Ik tilde mijn hoofd omhoog en zag James rechtop zitten.Zijn hand ging door Lilys haar.Lily lag tegen hem aan en huilde zachtjes op zijn borst.Sirius trok me zachtjes naar beneden 'Je kunt nu niets voor haar doen Ann'Ik zuchtte en legde mijn hoofd weer op zijn borst.Ik concentreerde me weer op zijn hartslag en na even viel ik in slaap.
Toen ik wakker werd was Sirius ook al wakker en wenste hij me glimlachend goedemorgen.Lily sliep ook nog.James was al wakker en streelde haar zachtjes over haar haar.Hij wenste me zachtjes goedemorgen.Ik knikte en fluisterde zachtjes tegen Sirius dat ik even ging douchen.Hij knikte en na even voelde ik de warme straal langs mijn rug lopen.Ik zuchtte en droogte me af.Ik liep langzaam naar beneden.Ik voelde er veel voor om langs het meer te gaan lopen.Maar omdat alleen Sirius en James wakker waren besloot ik daarmee te wachten.Ik ging in een van de stoelen zitten en dommelde weer in door de warme haard.Ik voelde twee zachte handen om me heen en toen ik opkeek zag ik Sirius met een arm om me heen.Ik glimlachte en legde mijn hoofd op zijn borst.Hij zuchtte en ik viel weer in slaap.Toen ik wakker werd was iedereen wakker.En zaten ze om me heen.Lily zat een boek te lezen en ik grinnikte toen Fenrir zachtjes schelde op Remus omdat hij weer won met schaak.Ik stond op en liep naar het portretgat.Ik besloot te gaan praten met Dumbledore.Ik klopte op de deur en hoorde een zachte 'Binnen'Ik opende de deur en sloot hem achter me ook weer.Ik ging zitten op de stoelen en keek even naar mijn voeten 'Waar heb ik dit bezoek aan te danken mevrouw Detox?'Ik haalde mijn schouders op en keek in de oh zo blauwe heldere ogen.'Kopje thee dan maar?'ik knikte en hij schonk thee in.ik bedankte hem zachtjes.We begonnen een gesprek over van alles en na een tijdje hadden we het over papa Ellen en alles wat er was gebeurd de afgelopen tijd.Ik moest toegeven dat het fijn was om met Dumbledore te praten.Ik bleef de hele middag bij hem en we praatte over van alles en nog wat.Toen het bijna etenstijd was besloot ik om naar de grote zaal te gaan.Samen met Dumbledore liep ik er naar toe.Sirius stond me al op te wachten en keek fronsend naar Dumbledore.'Ga je nou ook al vreemd met Dumbledore?'vroeg hij zachtjes Ik grinnikte en zei 'Je wil niet weten'
JE LEEST
Friends with the Marauders
FanfikceIk begon dit verhaal een jaar geleden en het begin is heel slecht. Ondertussen ben ik aan het herschrijven en dat kun je lezen na hoofdstuk 46. Ik update iedere dag (dat probeer ik) Veel plezier! First chapter: 28-02-2016 Last chapter:...