Hoofdstuk 5

124 8 1
                                    


Logic - 1 - 800 - 272 - 8255 ft. Alessia Cara, Khalid

Point of view: Anna 

Hagrid stond aan t eind van het perron maar iedereen liep te duwen en te snellen. De oudere leerlingen moesten naar de koetsen die aan het eind van het treinstation klaar stonden. 

Wij moesten een stukje lopen naar het meer en vanaf daar zouden we met bootjes naar de ingang van Hogwarts gebracht worden.  

Ik had Sirius en James nog steeds vast en we besloten om tussen de anderen te gaan staan. 

Voor me stond Lily en naast haar natuurlijk Severus.

 Iets verder stonden Remus en Peter. 

Toen het er op leek dat alle eerste jaar zich verzameld hadden lieten James en Sirius me los en luisterden we allemaal naar Hagrid.

 'Zo nou, we gaan eens even naar de bootjes toe'

 En hij begon te lopen. Het probleem met Hagrid was alleen dat hij inmens binnen monds praatte en de helft hem niet verstond. 

Dus toen hij begon te lopen bleef de eerste rij staan. 

James, Sirius, Remus, Robin, Peter en ik liepen al wel achter hem aan maar dat kwam vooral omdat Robin en ik hem wel hadden begrepen.

 Al snel liepen de anderen ook achter ons aan. 

We liepen door totdat we bij de bootjes waren en keken elkaar aan. We waren met zijn zessen en overlegden wie bij wie kwam.

 Ik ging bij Sirius en James en Robin ging bij Peter en Remus. 

Toen we alle drie zaten gingen de bootjes langzaam en automatisch vooruit en keken we elkaar verschrikt aan. 

Daarna moesten we alle drie lachen. 

Het duurde een kwartiertje voordat we bij het kasteel waren en het was inmiddels al wat donkerder aan het worden. 

Toen Hogwarts te voorschijn kwam. Er waren duizenden lichtjes en het kasteel was enorm. 

Ik keek naar Sirius en James die allebei enorme ogen hadden en ik moest lachen.

 'Nog nooit gehoord van een groot kasteel?' 

James grinnikte 'Ga me nou niet vertellen dat jij ooit zo'n groot kasteel hebt gezien' 

Ik haalde mijn schouders op 'Niet echt, maar het boeit me ook niet echt' 

Sirius keek me aan en zei 'No way dat je ooit een kasteel hebt gezien dat mooier was dan deze.'

 Ik zei niks en bleef kijken naar het kasteel voor me. 

Voordat we bij het kasteel aangekomen waren was het intens donker en ik zag bijna niet waar ik stapte toen ik het bootje uitstapte. 

Toen we alle drie het bootje uit waren verdween het bootje. 'Het moet niet gekker worden' mompelde ik en James lachte.

 We liepen achter Hagrid aan naar binnen 'Zenuwachtig?' 

Robin liep naast me en ik keek voor me uit en zei 'Mweh niet echt, jij?' 

Hij schudde zijn hoofd. Sirius en James hadden Robin's vraag gehoord en James zei 'Oh zo aardig dat je ons ook betrekt in het gesprek' 

Robin grinnikte en ging weer naast Remus lopen.

 Ik keek James lachend aan en zei 'Ben je zenuwachtig dan?' H

ij schudde zijn hoofd 'Nee, maar een beetje aandacht kan nooit kwaad' 

Ik grinnikte en keek naar Sirius 'Jij dan?' Hij haalde zijn schouders op 'Niet echt' 

Friends with the MaraudersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu