BAB 10

5.1K 207 17
                                    

Aku melangkah meninggalkan Asrama bersama HyunAh. HyunAh kelihatan sedikit gelisah. Aku diam saja. Tiba2 memori semlam bermain di fikiran aku. Gulp.

"Kau ok tak? "Soal aku. Dia merenung aku.

"Ok.. tapi aku rasa sakit sikit.." kata HyunAh. Haa..sudah. aku memandang sekeliling. Jam dipandang 6.29 pagi.

"Kalau kau nak sambung tidur..pergi la.." Aku memeluk tubuh. HyunAh tersenyum manis.

"Hati2 tau..bye" Terus HyunAh lari dari situ. Aku diam ibarat patung. Tinggal aku macam tu je...

Aku merenung langit yang mula kelihatan warna cerahnya. Aku tersenyum. Sejuk di sini berbeza di Seoul.

Aku teruskan mlangkah. Sehingga Tiba di Cafe. Aku masuk. Memilih makanan. Disebabkan Asrama ni tiada Dewan Makan maka..Mereka terpaksa makan di Cafe sendirian berhad macam aku.

"Bagi saya... Ermm..Susu Panas and Roti 2 set." Pelayan itu tersenyum dan memberi nmbr giliran kepada aku.

Aku mencari tempat duduk yang agak jauh dari permahatian orang. Sebab semua yang aada di Cafe bukan dia kenal. Tambah lagi kata2 Jimin pagi tadi.

123..

Aku terus berdiri apabila nmbr aku dipanggil. Aku membayar makan itu dengan Kad yang memang disediakan oleh pihak Asrama dan sekolah.

"Ara.." panggil seorang lelaki. Aku memalingkan wajah. Baekhyun?! .

"Erk..awak buat apa? "Soal Aku. Bodoh punyeww soalan. Adoii..

"Tngh main masak².." Dia duduk di hadapan aku. Aku diam mataku memandang wajah Baekhyun yang masih putih dan gebu.

"Tau la aku hensem..x payah la..nk tenung lama2.." Baekhyun menjeling aku. Aku tunduk..adoii..

"Aku selalu bngun awal..sbb pergi perpustakaan.."Baekhyun jelaskan apa yang aku rasa mahu tahu. Ulat buku juga la..hmm..

"Tak nak makan? "Soal aku. Dia diam.

"Tak." Jawabnya. Matanya tajam merenung iphone ditangan. Apa yang dia baca aku tak tau..yang penting aku kena mkan cepat.

"La..dah pandai buat date.." kata satu suara malah tangan juga turut naik memukul manja belakangku.

Aku berpaling. Jimin?! . Oh tuhan..nasib apekah ini.. aku diam.

"Manew adee..sembng kosong jee "kata Baekhyun. Jimin duduk lalu meletakan begnya di atas meja.

"Aku nak tidur.." jimi terus masukan kepalanya ke dalam beg. Baekhyun hanya mampu melihat aksi Alien jimin.

Aku diam dan tersenyum. Jimin ni kadang2 boleh buat lawak juga. Adew ke masuk kepala dalam beg dah la adew orng..kalau tak adew tak pe la..

"Jom pergi sekolah.." baekhyun bngun dan tangannya sibuk bermain dngam skrin telefonnya.

Aku pndang baekhyun dari atas sampai bawah. Seluar hitam.baju putih dan baju dibiarkan di luar saja..dilehernya terdpat headphone(?) Berwarna hitam.

Woww..dia mmg menawan..

"Helloioioi" baekhyun melanbaikan tngannya di hadapan mukaku.

"Ha? " Dia memeluk tubuh.

"Apa? "Aku soal lagi. Gayanya sama.

"Ha? Ok ok..." baru la aku ingt dia ajak pergi sekolah. Haish..apa yang aku buat ni. Aku memegang kedua belah pipiku.

"Jom la.." dia berkata lagi. Aku berdiri lalu mncapai beg galas dan beredar dari situ meninggalkan Baekhyun.

Baekhyun setia berdiri dan tersenyum memandangku. Cute. Ucap Baekhyun hanya dalam hati..

///\\\

Aku berjalan2 di kawasan sekolah bersama HyunAh. Hmm..boleh tahan besar la.. aku dapat tau..sekolah ni sebenarnya mula dari pukul 8 hingga pukul 8 mlam..huhuhux sbb ni la sekolah aku berada sekrng trpilih sekolh pling Crmelang di KOREA.

"Kejap. Aku nak pergi Kafe.." suara HyunAh kedengaran mematikan lmunanku. Selepas itu HyunAh terus meningglkan aku di taman ini. Aku mngeluh. Itu lah HyunAh belum habis cakap blah.

Aku diam. Tanganku tekun bermain telefon. Menaip sesuatu.

"Chat boyfriend ke? "Soal satu suara. Aku diam. Aku pndang ke arah kanan. Seorang lelaki yang boleh la sama tinggi dgan Baekhyun tersenyum kpadaku dan mnghmpiriku.

"Tak la. Tgh tulis jadual.." kata aku. Dia tersenyum memndang aku. Gulp. Apekh perasaan ini.

"Ermm..awak Juniour?" Soal Dia. Aku mngngguk.

"Kim Ara.." Dia mnyebut namaku. Aku tersenyum. Mungkin dia tahu sebb aku pkai nametag(?)

"Awak.." kataku. Dia merenung aku. Selepas itu snyuman dibibirnya trukir.

"Joshua. senior kelas 6-1 " dia tersenyum. Aku juga. Hensem. Mmg hensem kalah Baekhyun and Jimin.

"Kita pernah jumpa ke? "Soal aku. Dia yang sedang memetik daun merenungku.

"Yup." Balasnya. Aikk?! Bila?.

"Erkk bi-" belum aku habis brkata. Bunyi loceng kedngaran.

"Erk..bye" aku terus mncapai botol air lalu meninggalkan dia disitu.

"Bye..HwaRan!! "Jerit dia. Aku berpaling semula. HwaRan? . Aikk? Tu nama.

Dia berlalu pergi. Dia sungguh cute. Tapi HwaRan? Aku pernah bagi nama tu tapi dkat.. tak kn la dia kut..dia dapat mcm mana?.. aku masih berdiri di situ tanpa sedar diriku diperhatikan oleh seseorng.

---

"Joshua!!!! "

"Awek mana kau pergi pikat tadi? "

"Pandai kau sekrang..curng dengan aku.."

"Kau jahat!! Kau tak bagitau pun...kau nak pikat awek "

Joshua diam. Merenung sahabat2nya. Dia berpaling dan melihat gadis berkaca mata tadi. Hilang. Keluhan berat dilepaskan.

Akhirnya dia bertemu dengan gadis yang sudah lama dia ingin brjumpa.

" weii!!!! "Jerit Kawan2nya.

"Haishh..mana adee..dah Jomm." Terus dia meninggalkan rakannya diblakang.

Sibuk je.. kata hati Joshua. Joshua berhenti di tepi tangga. Wajah gadis tadi betul2 terkejut apabila mendengar panggilan hwa ran darinya tadi. Memang comel.

Tanpa sedar dia tersenyun sindiri.

"Dah gila ke kau ni? "Satu suara mnyapa telinganya.

"A'ah.." Jawab Joshua selamba terus dia meninggalkan lelaki yang bernama Taeyang a.k.a Ketua Asrama 2.

Taeyang hanya diam merenung lelaki itu lalu beredar dari situ.

BERSAMBUNG

SEVENT JOSHUA *Gmbar di atas
Thanks..sbb Vote.

BE MY LAST MEMORY 🔞?!Where stories live. Discover now