Bab 19

2.6K 126 1
                                    


"Sakit ?!" Jerit satu suara. Aku berpaling melihat siapa?. Kaku aku seketika.

"Oppa?!" Jerit aku. Aku diam dia memegang bahunya yang aku kerjakan dengan kayu sebentar tadi.

"Oppa? Kenapa ikut? Takut saya" marah aku lalu memeluk tubuh. Dia hanya tersenyum saja.

"Tak ada perasaan ke? Lpas pukul org?" Soal Jungki. Aku diam. Perasaan serba salah muncul.

"Sory. Tapi kenapa ikut?" Soal aku. Dia tersenyum dan memegang tangan aku. Dia mula bercerita dari mana dia datang. Kenapa. Dan bagaimana..

Dari A sampai Z dia cerita. Datang sebab kerja. Jumpa aku? Nak tegur tapi aku tak dengar. Akhirnya dia ikut aku. Ok faham.

"Order. Oppa belnja" Diam aku. Betul ke?!. Mata aku fokus pada makanan mahal. Huhuhu.. kenyang aku.

Tapi belum sempat aku membuat pesanan. Satu tangn datang menepuk meja. Diam aku malah dalam restoran turut diam.

Aku memandang tangan milik siapa. Baekhyun?!.. merah wajahnya. Mungkin dia kesejukan.

"Kau..Kau ok ke?" Dia memandang aku lalu menyentuh bahu aku. Aku mengangguk. Dia diam. Aku memegang tangan baekhyun. Sejuk?!. Baru aku sedar. Dia memakai pakaian nipis. Sudah la musim sejuk.

Aku bangun dan mempersilakan dia duduk. Jungki memesan minuman panas. Aku diam memandang Bangun yang sedikit muram. Matanya hampir trtutup. Bibirnya biru.

Pesanan air sampai terus aku beri kepada baekhyun. Mujur. Dia ok. Tapi dia tetap sejuk. Tanpa buang masa. Terus aku memeluk dia erat agar hilang rasa sejuk itu.

Kaku Baekhyun seketika. Minah ni buat apa? Ramai kut peluk2 bagai. Aku sejuk sebab jatuh dalam air bukan kena salji. Marah baekhyun. Tapi apabila milhat mata memandang. Dia biarkan dari menolak.

Kalau la HyunAh tak bagitau Minah ni hilang. Aku tengah tidur sekarang ni. Lena. Taraguna.

"Ok. Kita makan lepastu balik." Baekhyun anguk terus aku duduk disebelah baekhyun. Sambil memegang tangan dia. Aku suka selesa. Dia diam saja melihat menu makanan.

Jungki hanya tersenyum melihat aku dan Baekhyun. Macam2.

"Ok yang tu je" Lalu Pelayan itu beredar selepas mengambil makanan.

"Lain kali . Maklum dekat orang faham? Ni Jepun." Kata Baekhyun lalu menarik cuping telinga aku.

"Sakit"

"Padan muka".

Aku tersenyum melihat dia tersenyum. Dia..aku lama rindukan kemesraan dia. Aku rindu kau.

Luahan dalam hati hanya mampu. Terus aku memandang ke luar tingkap. Salji dah turun. Indah kalau ada orang disebelah yang memegang tangan aku.

Zupp..

Terasa haba panas di tangan kanan aku. Aku diam. Mata memandang bawah meja. Baekhyun erat memegang tangan aku tapi matanya memandang jungki yang sedang berbual dengannya. Aku memalingkan muka. Senyuman terukir. I Love U.

BERSAMBUNG

BE MY LAST MEMORY 🔞?!Where stories live. Discover now