BAB 18 (part 1)

3.2K 117 1
                                    


"Weiii" Jerit Taeyeon aku terus menuju ke bilik Arah mereka. Baekhyun dan lelaki itu aku tinggalkan mereka.

"Baik!! Sekolah ShaFie akan sertai.Kita. Jadi saya perkenalkan pengerusi mereka. Tamrin" Aku diam menunduk dia dan Baekhyun sama-sama berjalan menuju ke arah kami yang sedang menunggu mereka.

"Hailo..saya Taemin. Dah cukup. Baikkk mari kita naik bas..." Kata Taemin lalu berjalan menghampiri pintu keluar sempat mata dia memandang aku dan tersenyum sinis.

Baekhyun menghampiri aku lalu menarik tangan aku. Erat. Aku diam saja tidak mahu berkata apa apa sehingga kami masuk dalam bas.

"Duduk la" Baekhyun lepaskan tangan aku lalu aku berjalan menghampiri HyunAh.

Aku tidak tahu kenapa hati aku rasa tidak senang. Aku diam mata aku pejamkan dan aku tertidur.

___

"Semua mari kita bergambar di sini" kini kami tiba di pusat bandar di mana semua benda ada di sini. Aku turun dari bas sambil menguap. Bosan.

Kami bebas berjalan dimana kami mahu pergi. Aku dan Hyunah berjalan disekitar kawasan berdekatan.

"Kau tengok. Hujan" kami tersenyum. Mujur la Hyunah menyuruh aku membeli payung di dalam bas tadi. Mujur bas di Jepun ada menjual payung termasuk bas pelancongan.

Kami berjalan di dalam hujan sambil ketawa menceritakan sesuatu yang lucu. Semua kedai kami terokai sehingga menjumpai apa yang diingini. Aku mula naik bosan.

Ni pilih kedai. Belum pilih baju lagi. Aku mengeluh dan memandang Hyunah yang erat memeluk lengan aku.Aku

Ringring

Telefon berbunyi. Terus aku menyeludup tangan kedalam beg lalu mengangkat selepas membaca siapa yang menghubungi aku.

"Hello" Aku menyapa.

"Dekat mana?"

"Dengan Hyunah pilih baju"

"Lama.."

"Memang" balas aku

"Tak apa la nak tengok wayang,bye"

Aku terdiam. Macam tu je?. Off?? Wahh bukan nak belanja makan ke apa. Off je? Sampai hati kau. Aku menjerit dalam hati.

"Gd?!" Jerit Hyunah membuatkan aku berpaling ke arah dia. HyunAh sedang tersenyum manis memandang kekasih hatinya. Aku diam berfikir.

Kalau Gd ada di sini. Maksudnya..Dia pun?!. sebab mereka berjalan bersama. Mati aku.

"Sorang saja?" Soal Gd. Hyunah memandang aku. Aku hanya tersenyum kambing. Lari Ra..Lari..

"Tunggu. Kita jalan sama" kata Hyunah. Arghh sah. Minah ni gila. Taemin ada?! , tak akan aku nak jalan dengan mamat tu?!.

Gd menghampiri aku dan dibelakangnya aku melihat seorang lelaki. Ya. Taemin sedang tersenyum memandang aku.

Oh tidak.

"Sorang?" Soal Gd. Aku mencapai telefon dan tersenyum.

"Tak ahh 5orang." Balas aku lalu memandang Gd. Tanya lagi macam la mata buta.

"Jawab" balas dia. Aku jeling. Taemin hanya diam saja.

BE MY LAST MEMORY 🔞?!Where stories live. Discover now