Aku menolak daun pintu. Taeyeon sudah lama keluar jadi tinggal aku. Selepas itu, aku berjalan menghampiri lift. Tapi badan aku terlanggar seseorang membuatkan semua barang milik dia terjatuh atas lantai." sorry. " pantas aku memohon maaf lalu mengutip semua kertas yang sedikit bersepah. Dia diam saja turut mengutip.
"Sorry. Saya salah. Saya tak perasan nak cepat" aku memberikan dia kertas itu lalu memandang wajah lelaki di hadapan aku.
Dia merenung aku. Kami diam. Aku seperti mahu menjerit melihat lelaki di hadapan aku ini.
"Tak apa. Kau sihat?" Soal Lelaki itu. Aku diam lalu mengangguk. Dia tersenyum dan mula mendekati aku. Aku mengundur kebelakang dan dia semakin menghampiri akhirnya aku tiba dinding bersebelahan pintu lift.
Tangan dia cuba menyentuh pipi aku. Aku pejamkan mata dan..
Ting..
Pintu lift terbuka.
"Kau tak tahu adab ke? Jangan sentuh perempuan yang tak ada kena mengena dalam hidup kau" Kata Baekhyun membuatkan aku terkaku. Tangan Baekhyun memegang tangan lelaki itu. Hanya beberapa inci lagi tangan dia akan ngap di pipi aku.
Oh tolong la. Aku tak mahu lelaki dayus sepert dia sentuh pipi aku. Tolong la.
"Ohh...Kau Tetap ada ada..dimana dia berada. Sewit la. " Kata Lelaki itu lalu tersenyum sinis
" Jadi korang ni la yang akan bersatu dengan sekolah aku? Wow.." Dia tersenyum dan memandang aku. Aku diam memegang baju Baekhyun.
"Apa maksud kau? Sekolah kau?" Soal Baekhyun mahukan jawapan. Dia tahu yang pada tahun ini. Sebuah sekolah lain akan sertai percutian mereka tapi tidak tahu sekolah mana.
"Sekolah aku akan bersama sekolah korang. Faham? Atau tak faham?" Dia menjeling Baekhyun.
"Tapi.. mesti seronok. Boleh la aku duduk sebelah Ara dalam bas." Dia tersenyum lalu cuba menyentuh pipi aku.
Baekhyun terus menghalang tapi tangan lelaki itu tersentuh dada Baekhyun.
"Kau ni pehal?! Suka hati je sentuh dada aku. Pe.. Kau tak ada dada?" Soal Baekhyun lalu menarik tangan aku untuk masuk ke dalam lift.
Lelaki itu turut masuk dan berdiri dihadapan kami. Aku diam saja tangan erat memegang baju Baekhyun. Aku takut.
Baekhyun diam apabila baju ditarik oleh gadis dibelakangnya. Dia mesti lindungi gadis ini di Jepun. Kisah apa orang kata apa. Yang penting aku kena lindungi Ara. Penting.
SIAPA LELAKI ITU?!.
Kenapa baek nak lindungi Ara dari lelaki itu.
Peningnya..
Oh mintak tolong baca Novel fr tajuk Suamiku,Bekas Warden Asrama..
BERSAMBUNG
YOU ARE READING
BE MY LAST MEMORY 🔞?!
FanfictionKim Nara. Aku adalah adik angkat kepada dia siapa? Baek. Lelaki yang pelik tambah gatal. Nampak macam penyayang tapi sayang miang. Untuk diringkaskan cerita. Aku anak angkat kepada keluarga dia. Jadi tak salah kalau aku juga pernah suka dia? Hubunga...