Baekhyun berdiri di hadapan cermin. Dipandang wajahnya berkali-kali. Jam dijeling. 3.50 pagi. Dia tersenyum. Matanya memandang cermin pula."Aku hensem jugak.." Dia tersenyum. Badannya di perhati. Seksi. Aumm..
"Wei..nak lepak tak? "Soal Satu suara. Baekhyun berpusing melihat Lelaki yang agak tinggi dari dia.
"Tak nak. Aku nak tengok muka aku.." Balas Baekhyun. Lelaki itu mnyandarkan kepalanya ke pintu.
"Ye la.."Balasnya. Sewaktu dia ingin keluar. Terus Baekhyun memanggilnya.
"Jimin!! Kau nak pi mana.!"soal Baekhyun. Jimin berpusing semula.
"Aq nk pergi bilik Yura.." Balas Jimin.
Baekhyun menjeling. Yura?. Baekhyun duduk di atas katil. Bilik yang sama saiz di ruang tamu rumahnya dipandang.
Baru saja petang tadi dia sampai ke sekolah ini. Lagi satu bulan sekolah ini akan dipenuhi dengan semua pelajar junior yang brumur 18 tahun.
Baekhyun keluar dari bilik untuk ke bilik Taehyung a.k.a V .
Sedang berjalan Baekhyuh melihat Jimin sedang berkissing dengan Yura. Oh..Lupa. Bebas.
---
"Wae? "Aku membuka mata apabila Joongki kata buka. Cermin mata?! .
"Ye la. 4 bulan lesap last2 jumpa.hidup. tak gegar sekolah tu? Nanti apa kata orang? Hantu? "Soal Joongki.
"Hish..!!" Aku memeluk tubuh. Jam dipandang. 4 pagi. Aku melihat Joongki.
"Oppa dah daftarkan kamu..jadi kamu kena tolong Oppa. Ok? "Soal Joongki. Aku mngangguk. Budi dibalas.
---
"Ara!! "Jerit Joongki. Aku bergegas mendapatkan Dia. Dia sedang memasak.
"Jom." Dia mnghidangkan makanan. Aku tersenyum selepas itu duduk berhadapan dengannya.
"Oppa.." panggil aku. Joongki yang tekun membaca Majalah Wanita merenung aku.
"Wae? "Soal Dia. Aku tersenyum. Patut ke aku tanya? Kalau tak tanya..ish..patut ke tak? . Aku berteka teki di dalam hati.
"Apa? "Soalnya. Aku merenung wajahnya. Bersih saja. Hensem. Auu..
"Oppa ada suruh saya tolong. Tolong apa? "Soal aku. Aku teringat pesanan dia minggu lepas. Pertolongan.
Dia diam. Bibirnya dimuncungkan. Dia memandang aku. Patut ke? . Bisik hati Joongki.
"Tak. Erk...kalau Oppa bagitau jangan terkejut..lari..atau menjerit..ok? "Soal Diam aku mengangguk. Entah apa la sampai dia kata macam tu.
"Oppa gay." Aku memandang wajahnya. Aku berkelip dua kali melihat wajahnya yang terpejam.
"Hahahax " Aku ketawa. Tangan aku menarik tangan Joongki. Lucu? Tak sebenarnya..
"Why? "Soal Dia. Aku merenung dia. gulp. Tegas.
"Tak..erk..Ara dah tahu.." Jelas Aku. Dia seakan-akan terkejut. Tahu? Macam mana? . Bisik Joongki.
"Masa Ara masuk Ara terjatuhkan sesuatu dekat pintu bilik. Ara bukan sengaja. Ara terbuka pintu tu..Ara nampak Oppa tengah Kiss Minho.." Jelas aku. Kalau diingatkan mampu mnjerit aku masa tu.
"Oh..erk.." Joongki tersenyum kambing hitam. Senyuman dia buat aku jadi lebih tak selesa.
"Kamu dah call BaekhyuN? "Soal Joongki. Aku memandangnya. Terasa sedih hati ini.Rinduu..ya sungguh rindu.
"Dah. Tapi Dia kata 'Nmbr ini Tiada di Talian'" Aku mengeluh kecil.
"Tak apa la..kamu dah mncuba. Dah cepat siap. Lepas ni kena tolong Oppa.." Balas Dia. Aku merenung dia.
YOU ARE READING
BE MY LAST MEMORY 🔞?!
Hayran KurguKim Nara. Aku adalah adik angkat kepada dia siapa? Baek. Lelaki yang pelik tambah gatal. Nampak macam penyayang tapi sayang miang. Untuk diringkaskan cerita. Aku anak angkat kepada keluarga dia. Jadi tak salah kalau aku juga pernah suka dia? Hubunga...