HUDBA

536 44 8
                                    


Hudba uvolňuje stres a napětí, ovlivňuje naše emoce a náladu. Pro každého člověka je příjemný jiný druh hudby. V psychologii a psychoterapii se hudba často využívá, v rámci tzv. muzikoterapie, jakožto prostředek, který může pomoct změnit psychický stav. Jako léčebný prostředek se hudba často používá také ke zmírnění bolesti, úzkosti a strachu.
Jednotlivé složky hudby mohou působit odlišně.

Hudební rytmus - má vliv na náš fyzický stav (ovlivňuje - srdeční činnost a naší akrivitu) Melodie - působí na naše emoce a city.
Harmonie odráží harmonii naší duše.

Dále na nás působí barva, síla, délka
výška

Jaká hudba, takové momentální nitro?

Spíše než by hudba ovlivňovala lidskou psychiku z dlouhodobého hlediska, působí na naší momentální náladu a emoční stav. Výsledky řady výzkumů zaměřených na vliv hudby na člověka ukazují, že druh hudby může působit na náladu a přístup k aktivitě. Pomalejší a tišší hudba dokáže člověka uvolnit a povzbudit ho k relaxaci. Někdy však naopak pro relaxaci a uvolnění můžeme potřebovat rychlou a svěží hudbu. Je tomu tak většinou poté, co jsme se museli dlouho soustředit na jednu věc a chceme se od toho odpoutat a odreagovat. Rychlejší a drsnější hudba podporuje naší aktivitu a chuť k interakci s dalšími lidmi. To je také důvodem, proč často slyšíme rychlejší a hlučnější hudbu v obchodech - aby zvýšila naší nákupní aktivitu.

Vliv hudby na tělo. Hudba ovlivňuje dýchání, srdeční frekvenci, tep a krevní tlak. Hudba zmírňuje svalové napětí a zlepšuje pohyb a koordinaci těla. Hudba umí regulovat stresové hormony. Hudba podporuje trávení - při rockové hudbě lidé jedí rychleji a konzumují větší množství potravy, při klasické hudbě jedí pomaleji a konzumují méně. Hudba uvolňuje bolest - k tišení bolesti a při chronických bolestech zad a hlavy pomáhá poslech harfy.

Hudba a zvuk posilují imunitní systém - pokud tělo prokazuje schopnost úspěšně odolávat chorobě, je to proto, že celý systém pracuje v harmonii, že krev, lymfa a ostatní tekutiny řádně cirkulují a játra, slezina a ledviny si zachovávají integritu. A některá hudba dokáže buňky okysličovat.

Hudba zvyšuje hladinu endorfinů - k filmům, nábožná hudba, pochodující dechovky, soubory bicích nástrojů, umožňují tělu, aby si vytvořilo vlastní anestetikum a vylepšilo fungování imunitního systému. Rozjařenost vznikající při poslechu určité hudby.

Hudba ovlivňuje tělesnou teplotu - pokud v zimě posloucháte vroucí přátelskou hudbu (se silným rytmem), pomůže vám to se zahřát, kdyžto odtažitá abstraktní hudby vás v létě může zchladit. Některé skladby při provádění operace člověka drží při zemi a pomáhají projít celým chirurgickým procesem, mít pocit, že člověk žije a neutíká od operace prostřednictvím myšlenek na smrt.

Vliv hudby na psychiku. Hudba mění naše vnímání prostoru a času. Hudba zvyšuje výkonnost. Hudba posiluje paměť a schopnost učit se a zlepšuje kreativitu. Hudba podporuje romantičnost. Hudba podporuje výdrž. Hudba zlepšuje podvědomé porozumění symbolům. Hudba navozuje pocit bezpečí a pohody. Hudba provází rituály, zahájení setby a sklizni, vítání nového ročního období a vedení kmenů do boje. Hudba oslavuje narození, svatbu, vstup každého jednotlivce do společenství a smrt.

extra ZAJÍMAVOSTIKde žijí příběhy. Začni objevovat