Lucidní snění je stav, kdy si spící člověk uvědomuje, že se nachází ve snu. Má tak možnost svůj sen vědomě prožívat a libovolně měnit. Kdo se umí probudit ve svém snu, stává se pánem svého snového světa.
JAK NAVODIT LUCIDNÍ SNĚNÍ
PRVNÍ METODA
1) Brzy ráno, když se spontánně probudíte, projděte si sen, který se vám právě zdál, abyste si ho dobře zapamatovali.
2) Pak, jak opět usínáte, řekněte si: „Až budu zase snít, vzpomenu si, že chci poznat, že jsem ve snu.“
3) Vybavte si sami sebe ve snu, který se vám před probuzením zdál, tentokrát si ale představte, že jste si uvědomili, že jde o sen.
4) Opakujte bod 2) a 3), dokud necítíte, že váš záměr je dostatečně pevný nebo dokud neusnete.
DRUHÁ METODA
Nakreslete si velkou tečku nebo symbol na ruce. Dívejte se na něj pravidelně v průběhu celého dne a pokaždé se ptejte samého sebe: „Jsem probuzený nebo sním?“ Udělejte si z toho zvyk. Nakonec tato otázka vyskočí ve vašem snu, což vám umožní uvědomit si to a vstoupit do svého lucidního snu.
PROČ LUCIDNĚ SNÍT?
●Zábava (Aktivity, které jsou v reálném světe v podstatě nemožné, jsou najednou na dosah ruky. )
●Noční můry (Pokud někdo trpí nočními můrami, může si uvědomt, že právě sní a probudit se.)
●Sebezdokonalení (Jedna z vědecky prokázaných funkcí snů je i funkce tréninková. Ve snech často řešíme stejné či podobné problémy jako v denním životě. Ve více studiích se ukázalo, že člověk, který intenzivně provádí určitou činnost a následně o ní sní, má druhý den v dané činnosti mnohem lepší výsledky, než člověk, kterému se o ní nezdálo. V těchto testech se nejčastěji používají sportovní simulátory nebo počítačové hry, na kterých se snadno měří míra zlepšení.)
ČTEŠ
extra ZAJÍMAVOSTI
No FicciónZde najdeš různé zajímavosti. Tak se bav!!:-) 17. 4. - #8 18. 4. - #5 10. 5. - #4 4. 7. - #3