Poslední večeře

141 11 1
                                    


Okamžik zrady
Realistická malba zachycuje Ježíše a dvanáct apoštolů při Poslední večeři. Leonardo obrazem vytvořil iluzi skutečnosti, kde je zachycena celá škála emocí. V díle apoštolové diskutují o zprávě, kdy Kristus vypráví o budoucí zradě. Některé postavy ho přesvědčují o své nevině, jiné čekají na vysvětlení. Jediný Jidáš je v záklonu a na rozdíl od ostatních negestikuluje, pouze pozoruje ostatní.

Obraz jako mapa Jeruzaléma?
Vědci zjistili, že pokud se na obraze protnou úhlopříčky a zakreslí osy, sedící postava Ježíše se nachází přímo v samotném středu malby. Při zkoumání úhlů na obraze také objevili, že pokud se bere obraz jako zeměpisná mapa, udává přesně zeměpisnou šířku Jeruzaléma. Byl to snad Leonardův záměr?

Kdo sedí po Ježíšově pravici
Podle některých konspiračních teorií sedí po pravici Ježíše Máří Magdaléna. Kontroverznímu tvrzení přispívá i fakt, že na postavě, kterou má být svatý Jan, je vidět náznak ženských rysů ve tváři. Navíc, pokud by tato postava seděla po Ježíšově levici, bude ležet na Ježíšově levém rameni. Zrcadlové postavy mají symbolizovat princip jing a jang.

Písmena v obrazu a proroctví o konci světa
Místo mezi postavami vytváří písmeno 'V', což v symbolice může znamenat tvar kalichu, ale i symbol ženy. Obě osoby také tvoří písmeno M, který prý symbolizuje jméno Máří Magdalény. Údajně přímo za Kristem je vyobrazeno proroctví o konci světa. Zánik by měl přijít  21. března 4006 v podobě ničivé potopy. Celý svět pak bude zničen za 8 měsíců od katastrofy.

extra ZAJÍMAVOSTIKde žijí příběhy. Začni objevovat