11 | Masjid

3.1K 298 46
                                    

A/N : Kisah benar terjadi masa masjid kampung aku terbakar di malam hari . Aku rasa cerita ni tak ada lah seram sangat .

Kisah 1

Kau terkejut dengar bunyi riuh rendah di luar . Kau pun menuju ke luar rumah .

" Apa yang berlaku ? " kau bertanya .

" Masjid kampung kita terbakar ! " jawab salah seorang penduduk .

Kau pun ikut serta penduduk kampung untuk memadamkan api . Beberapa meter nak sampai ke masjid , kau nampak bayangan seorang pompuan pada asap yang terhasil itu .

Kisah 2

Kau tak berani nak datang dekat kat masjid tu sebab kau jenis yang takut api .

Kau pun keluarkan smartphone kau then amik gamba penuh masjid terbakar itu .

Balik rumah , kau nak tunjuk kat anak isteri kau kat rumah .

Then salah sorang anak kau tanya ,

" Ayah , tengok asap ni . Macam pontianak sambil bawak bayi . "

Kau tak percaya , then ambik smartphone tu . Kau zoomkan gamba . Ya ! Memang ada .

Kisah 3

Dah 80% masjid tu hancur , baru lah pegawai bomba datang . Haih . Lambat bena .

Kau ( pegawai bomba ) tengah syok pegang hos air nak padamkan api tu .

Tetiba kau nampak sorang pompuan berbaju putih dalam masjid tu tengok kau dengan muka marah .

# Dikisahkan , memang ada kubur di bawah masjid tu . Aku tak tahu lah berapa banyak kubur kat bawah tu tapi memang ada .

Seram LAA SANGATTTWhere stories live. Discover now