21 | Waris ( Reader's Story )

1.6K 160 23
                                    

Shared by ESTJBB
Thank you for sharing this story :)

-----

Asalnya dari mimpi saya ( saya tahu macam tak masuk akal ) .

Dalam mimpi tu ada seorang perempuan cantik tapi mukanya pucat dan bersanggul ( macam Maya Karin dalam cerita Pontianak Harum Sundal Malam tu ) .

Perempuan tu selalu minta tolong dengan berkata , " Tolong aku . Kau satu-satunya pewaris aku . "

Saya nak bangun dari mimpi tu pun susah . Saya hanya boleh bangun dari mimpi tu bila tiba waktu azan atau orang yang kejutkan saya .

Mak saya cakap , hijab saya terbuka . Sebab tu boleh nampak benda tu . Kadang-kadang , kat dunia realiti pun saya terdengar suara perempuan tu .

Kadang-kadang bila malam jumaat , saya boleh nampak "perempuan" yang selalu singgah dalam minpi saya tu . Dia selalu tenung saya .

Akhirnya , saya pergi berubat dengan atuk . Atuk cakap yang "benda" itu kepunyaan arwah moyang saya sejak arwah moyang saya meninggal . "Benda" tu dah tak ada pewaris . "Benda" tu cuma nak CICIT PEREMPUAN PERTAMA (saya la tu) sahaja .

Alhamdulillah , sejak berubat , "benda" tu dah tak kacau saya lagi . Tapi , masa "dia" minta tolong tu , saya tak faham apa yang dia nak saya tolong . Jadi saya cakap lah tak nak tolong . Tapi tak sangka pulak makin teruk jadinya .

Kadang-kadang , lepas saya bangun tido , mesti badan saya lebam-lebam dan banyak kesan cakaran . Kat muka saya pun kena cakar jugak . Masa say berubat tu , atuk saya ada cakap yang "benda" tu yang cakar .

Sebab "dia" marahkan saya yang tak nak tolong dia .

Kejadian ini berlaku time umur saya 7 tahun .

---------------

Jom samasama baca work yang telah author ni buat . Best 😃👍

1. ONESHOT FANFICTION Imagine
2. Im Your Love
3. I In Love With Who ?

 I In Love With Who ?

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

#BacaJanganTakBaca

Seram LAA SANGATTTWhere stories live. Discover now