12 | Rumah baru ( Reader's Story )

2.9K 214 29
                                    

Shared by Suamiku_HappyVirus
Thank you for sharing this story :)

-----

Nama aku Sasha ( bukan nama sebenar ) . Aku baru je pindah kat sini 2 minggu lepas . Memang best la dapat pengalaman baru kat sini .

Tapi ada satumoment ni memang aku tak boleh nak lupakan . Meh sini aku ceritakan .

Waktu petang bila aku baru sampai kat rumah baru aku , aku pun pergi la jenguk rumahku daripada luar dulu .

Waktu tengah berdiri kat luar rumahku , aku terpandanglah ada satu pokok pisang berdekatan rumah baru aku ni .

Ada sorang budak pompuan tengah duduk dekat buaian . Aku tengok ja dia sampai aku tak perasan ada seorang remaja pompuan berbaju kurung sambil bawak sebakul bunga yang lalu berdekatan pokok pisang itu .

Gadis berbaju kurung itu terpandang jugak budak tu tapi apa yang mengejutkan aku lagi ialah bila remaja berbaju kurung tadi melarikan diri jauh daripada budak pompuan yang main buaian tadi .

Aku hairan jugak jadi aku membuat keputusan untuk berjumpa budak pompuan tu lalu bertanya kepada dia .

Bila aku dah sampai kat depan budak tu , aku terus rendahkan diriku untuk bertentang mata dengannya .

Aku menanyakan mengapa gadis berbaju kurung tadi berlari ketakutan setelah melihat dia .

Dia membalas pandangan mataku dengan sinis lalu berkata , " bukankah kau juga senasib denganku ? Mengapa kau berasa gembira apabila berpindah ke rumah baru ? " dia pun terus masuk ke dalam rumahnya yang terletak bersebelahan dengan kepunyaanku . Aku juga masuk ke dalam rumahku dalam keadaan tertanya-tanya .

Apakah masalah budak itu ? Aku hanya menanyakan soalan kepadanya dan dia membalas soalan aku dengan soalan dan pandangan yang sinis ? Aku cuma mahu berkenalan dengan jiran baru . Huh !

Best tak kalau aku pergi melawat ke rumah korang ? Aku keseorangan ni .

P/s : Cuba teka apa yang terjadi sebenarnya ?

-----

Nuna p.o.v
Hah nak tahu ? Tanya ja author cerita ni 😝 jangan lupa mention username dia .

---------------

Jom samasama baca work yang telah author ni buat . Best 😃👍

1. Lawak-lawak Park Chapang
2. Miss Pink
3. Love Is A Lie!

#BacaJanganTakBaca

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

#BacaJanganTakBaca

Seram LAA SANGATTTWhere stories live. Discover now