Heppie.
Dit is een soort intro waar ik me voorstel enzo, dan weten jullie een beetje meer over het personageeee.
Heey ik ben Meinke, ik ben 18 jaar en heb 2 broers. Freek en Jeremy. Jeremy is 19 en Freek 21. Verder ben ik de bff van Sophie, we kennen elkaar al sinds groep 1. Na de basisschool zijn we ook samen naar dezelfde middelbareschool gegaan waar we nu allebei in het laatste jaar van de HAVO zitten. Verder heb ik een vast vrienden groepje: Sophie, Harm, Joost, Link en
Jeremy. Ik heb nu al 2,5 jaar verkering met Link maar ik merk dat ik hem steeds minder leuk begin te vinden, alsof het steeds minder word, mijn gevoelens voor hem. Ook zit ik op voetbal samen met Sophie, in het tweede van de vrouwen.Nu begint het echt:
Ik loop naast Sophie door de gangen van school, we hebben net Duits gehad, het was de laatste les vandaag dus we gaan naar huis. "Duits is echt ruk" hoor ik Sophie zeggen, ik kijk haar kant op, ze is druk aan het bladeren door haar huiswerk. "Kom anders met mij mee naar huis" stel ik voor "Ik help je wel met het leren van het SO" ze knikt en kijkt op "graag" zegt ze opgelucht. Ik voel een hand op mijn schouder, meteen kijk ik om. Ik kijk recht in de helder groene ogen van link, hij geeft me een kus "heey" zegt hij blij, ik voel me schuldig, volgens mij vind hij me nog wel leuk. Eigenlijk moet ik het gewoon een keer uitmaken het kan niet eeuwig zo door blijven gaan "hey" hoor ik Sophie achter me zeggen "hallo" zeg ik er snel achteraan "waarom zo vrolijk?" Link kijkt me aan "mag dat niet ofzo?" Zegt hij met zijn typische link glimlachje. Ik grijns en kijk weer voor me, Sophie begint een gesprek met link en ik luister half. Ik kijk een beetje om me heen. "Meinke" hoor ik Sophie zeggen "kom we gaan" ik knik "oke" zeg ik zacht, ik geef link een kus "doeg" zeg ik erachteraan. Sophie zwaait naar hem "doeg" zegt ze kortaf, dan lopen we samen weg."Trouwens" begint Sophie terwijl we aan het fietsen zijn "wist je al dat mijn stief-broer hier stage gaat lopen?" Ik kijk haar aan "nee" zeg ik kortaf "wat gaat hij hier doen dan?" Sophie kijkt me aan "helpen enzo, bij de gymlessen" vertelt ze "Volgens mij heb je hem nog niet ontmoet hé" ik knik. Sophie haar moeder heeft sinds kort een nieuwe vriend, die dus ook een zoon heeft, Tim van 20 ofzo, ik weet niet veel over hem maar Sophie zegt dat hij heel lief en aardig is. "Koekoek" er zwaait een hand voor m'n gezicht heen en weer. "Ja" zeg ik "hallo" Sophie grijnst "wat zit je nou te dagdromen?" Ik grijns nu ook "Hoe oud is ie ook alweer?" Vraag ik. "Uhm 20 en hij heet Tim, maar dat weet je al" ik knik.
~eenmaal thuis
Sophie en ik doen onze fietsen opslot, en lopen naar de voordeur. Ik doe de sleutel in het sleutelgat en open de deur, samen lopen we naar binnen. "HALOOO" roep ik door het huis, hopend op geen antwoord want het is veel chiller als je alleen bent. "HOIII" krijg ik als antwoord, ik herken de stem van Jer. Verder hoor ik niks, Freek is dus niet thuis, ik kijk op de klok, 4 uur, hij is zeker naar voetbal. Samen met Sophie loop ik de trap op, naar mijn kamer op de overloop komen we Jeremy tegen. "Hey" hoor ik Sophie verlegen zeggen. WTF, waarom doet ze zo raar, Jer kijkt naar der en zegt ook bescheiden "hoi" wat is dit nou weer dan.
Morguhhh Soefff SophievanTongeren
Dit hoofdstukkie was geschrevunnn byeeee mooiemein
Volg ons, wai zain kjoel.
1 like is 1 ongemakkelijke situatie
JE LEEST
Broeder Liefde
FanfictionSophie en Meinke zijn al jaren vriendinnen, maar op de verjaardag van Sophie vinden veel veranderingen plaats. Veranderingen die voor de één leuker zijn dan voor de ander.