"En Sophie" zeg ik zacht achter Tim aan. Sophie en Jer kijken ons geschrokken aan. "Beter hebben jullie geen relatie" zeg ik zacht terwijl ik een stap achteruit zet. Ik voel dat ik tegen iemand aanloop en dat Tim meteen een hand op m'n middel legt "pas op" zegt hij zacht. "BETER BLIJF JE VAN M'N ZUSJE AF!" Roept Jeremy ineens, ik kijk hem aan, doe is effe rustig. "BETER BLIJF JIJ VAN MIJN ZUSJE AF" roept Tim terug terwijl hij me iets aan de kant duwt en tegenover Jeremy gaat staan. "Je bent m'n broer niet" snauwt Sophie "en dat ga je ook nooit worden" Tim kijkt haar aan, hij kijkt diep teleurgesteld "ik ben godverdomme mijn enige zusje kwijt" zegt hij zacht "en ik hoop dat je dan iets meer begripvol zou kunnen zijn voor het feit DAT IK BEZORGDER BEN OM JOU EN WEL OM JE GEEF! DAT JIJ GEEN ENE F*CK OM MIJ GEEFT VIND IK PRIMA. Maar ik geef wel om jou, ook al vind je mij een loser" Sophie kijkt Tim geschrokken aan, ik moet eerlijk gezegd ook toegeven dat ik ook onder de indruk ben, hij is tot nu toe iedere keer heel aardig en rustig geweest. "Praat niet zo tegen haar" snauwt Jer ineens, hij zet een stap op Tim af. Tim slaat zijn armen over elkaar "ik ben nooit onder de indruk van jouw praatjes geweest" snauwt Tim terug "moet ik dat nu wel zijn ofzo" vol haat kijken de 2 elkaar aan. Ik stap op de twee af en vraag "waarvan kennen jullie elkaar dan?" Jer rolt mijn ogen en zucht "nou, onze gezellige Jeremy zat bij mij in de klas en pestte mijn beste vriend" begint Tim "ik vond Jeremy toen al een klootzak dus ik zei er wat van en ja, we hadden eigenlijk altijd ruzie." Ik ga naast Tim staan "waarom heb je dat nooit verteld?" Zeg ik zacht, Jer kijkt me aan "omdat je geen ene reet aangaat!" Snauwt hij "En trouwens waarom kies je zijn kant, ik ben je broer!" Even kijk ik Sophie aan, daarna snel weer weg "omdat ik best wel boos ben op je" snauw ik, dan kijk ik Sophie aan "je had het beloofd, geen relatie met elkaars broer, BITCH!" Ik pak de hand van Tim en trek hem de keuken uit.
Ik sta tegenover Tim in de gang, we staren elkaar aan. "Ik sta achter je" fluister ik, Tim glimlacht een beetje "dankje, ik sta ook achter jou" fluistert hij terug. "KOMEN JULLIE ZO TERUG!" Hoor ik de moeder van Sophie roepen "JA HOOR" roept Tim terug, hij legt z'n hand op m'n schouder en knipoogt naar me "kom we gaan terug" zegt hij.
"Je vind hem leuk hé" zegt Joost grijnzend, ik bloos en kijk naar de grond. Joost en ik zijn als sinds de brugklas onafscheidelijk, Sophie en Joost zijn eigenlijk m'n beste vrienden. Hopelijk komt Tim daar ooit nog bij, of meer dan vrienden "ik snap wel dat je wat in hem ziet, hij is wel lekker hoor" fluistert Joost "hou je mond" snauw ik, Joost glimlacht. Ik weet al dat Joost homo is sinds onze eerste ontmoeting, toen die tijd had hij een vriendje, waar hij best wel trots op was. "Oooeeeeh" zegt Joost terwijl hij opgewonden glimlacht "hij komt naar je toe hoor!" Ik glimlach, Joost is echt niet normaal.
"Hallootjes" hoor ik achter me, ik herken de stem van Tim meteen. Ik draai me om "hai" zeg ik glimlachend, ik kijk recht in z'n helderblauwe ogen, ik zwijmel een beetje. Dan loopt Tim op Joost af "Tim" zegt hij terwijl hij z'n hand uitsteekt "stiefbroer van Sophie" Joost haalt z'n wenkbrauwen op "ooh echt?!" Zegt hij verrast, Tim knikt. Even kijkt Joost me aan dan zegt hij "Ik ben Joost, goede vriend van Meinke en gewoon een vriend van Sophie" Tim knikt "leuk" zegt hij "En waar hadden jullie het over?!" Waarschuwend kijk Joost aan. Als hij ook maar iets zegt hé........ "Over school" antwoord Joost "volgende week s.o. Frans, daar is Meinke slecht in" ik denk na, ooh shit hij heeft gelijk ook, maar ik ben niet slecht in Frans? Waarom zegt hij dat? "Ik wil je anders best een keer helpen hoor!" Zegt Tim, ik glimlach "ja" zeg ik "graag" nu snap ik waarom Joost het zei. Vanuit m'n ooghoek vang ik een snelle knipoog van Joost op. "Ik geef je anders wel mijn nummer" stelt Tim voor. Ik knik "graag" zeg ik zacht. Tim grijnst en schrijft z'n nummer op, met een knipoog geeft hij het aan mij.
Eigenlijk praten we met z'n drieën de hele avond over van alles en nog wat. Sophie en Jer waren nergens te bekennen. Sowieso als Jer thuis is krijg ik de volle laag, eigenlijk maakt het me niet uit, ik ben voor Tim. Want dit keer had Jer echt niet gelijk.
Yeah yeah yeah
Stukkie made by: mooiemein
And the shoutout go's to: SophievanTongeren
1 like is 1 boze Jeremy
JE LEEST
Broeder Liefde
FanfictionSophie en Meinke zijn al jaren vriendinnen, maar op de verjaardag van Sophie vinden veel veranderingen plaats. Veranderingen die voor de één leuker zijn dan voor de ander.