Hoofdstuk 7 (Meinke)

44 7 1
                                    

~die avond

Ik zit op de bank DWDD te kijken totdat m'n telefoon ineens als een gek begint te trillen. Meteen kijk ik erop.
_____________________
Sophie: Meinke
Sophie: kom effe
Sophie: ik weet niet wat ik moet doen
Sophie: Tim is boos
Sophie: En ik weet niet of het zo handig is dat Jeremy erbij is want ze mogen elkaar niet.
Sophie: kom nu!
_____________________
Snel ga ik van de bank af en hinkel naar de kapstok. Ik doe m'n jas aan en pak m'n krukken. "MAM, KUN JE ME EVEN NAAR SOPHIE BRENGEN?!" Ik hoor dat m'n moeder de trap afloopt. "Ja dat doe ik wel even."

Als ik voor het huis van Sophie sta klop ik rustig aan, dan ineens merk ik dat de deur al open is dus ik loop naar binnen. "TIM DOE RUSTIG." Ik herken de stem van Sophie. Zo snel als ik kan hinkel ik de trap op. Tim staat daar, tegenover Sophie en Jeremy. Ik kan zien dat hij woedend is, hij spant al z'n spieren aan waardoor hij er heel sterk uitziet. "Doe maar niet alsof er niets is Jeremy, ik vergeef je nooit meer." Roept Tim woedend. Snel ga ik voor hem staan en ik duw hem iets naar achteren. Hij kijkt me even aan, ik merk dat hij iets rustiger wordt. "Ik wil echt niet dat Sophie in de buurt komt van hem." Ik slik, WTF moet ik hiermee. Jeremy is mijn broer! Ik knik naar Tim. "Probeer rustig te blijven." Fluister ik terug. "Dat lukt me niet. Echt niet, ik haat ze allebei." Ik pak z'n hand. "Dat kan je wel." Zeg ik hardop. Tim kijkt me aan, ik zie dat hij rustig wordt. "Tim wat er is gebeurd is verleden tijd, je moet me ooit vergeven. Ik vergeef jouw ook." Zegt Jeremy. Waarom zegt hij dat?! Is Tim net rustig begint Jer weer. "Ik kan het je niet vergeven, nooit." Tim knijpt in m'n hand. "Trouwens wat ben ik jou schuldig? Ben jij je beste vriend kwijt?! NEE! Rot toch lekker op!" Tim wil langs me heen lopen maar ik duw hem een kamer in. Hij kijkt me echt aan van: 'WTF doe jij?!'. Ik kijk rond, wat veel dozen staan er. "Dit is mijn kamer." Zegt hij zacht. "Je hebt nooit uitgepakt." Zeg ik zacht. Tim schud z'n hoofd. "Nee nooit." Ik loop op hem af en druk hem tegen me aan, wat is hij eigenlijk al veel kwijt geraakt. Tim slaat z'n armen om me heen. Eerst z'n zusje, toen z'n moeder en nu iets over een vriend. "Ik ben er klaar mee, echt helemaal." Zegt hij zacht. Ik kijk hem aan "Jij geeft echt niet op omdat er twee lullo's zijn die je het leven zuur maken, als jij op geeft geef je hun hun zin, dus negeer de zuurtjes en wees een toffee." Tim grijnst "WTF" ik glimlach nu ook. "Ik probeer te zeggen dat je die twee volledig moet negeren." Tim knikt "Je bent wel een slimmerik." Tim gaat op het bed zitten en ik loop naar wat dozen. "Meinke?" Ik draai me om. "Wil je bij me blijven?" Vraagt Tim wat onzeker. Ik knik "ja" antwoord ik. "Dankje." Zegt hij zacht, ik ga naast hem zitten en sla een arm om hem heen. "Ga maar slapen, dat is vast leuk ofzo." Tim kijkt me echt aan alsof ik een debiel ben, dan gaat hij liggen. Ik staar naar hem. "Kom maar!" Zegt Tim grijnzend. Ik doe m'n schoenen uit en ga naast hem liggen, niet tegen hem aan ofzo. "Goed uitzicht." Ik grijns "Ik ga je slaan als je allemaal zulke opmerkingen gaat maken." Tim glimlacht heel lief. "Ik was het wel van plan." Ik glimlach nu ook doodleuk terug. "Trouwens je haar zit leuk." Fluistert Tim, ik druk een kussen in z'n gezicht. "GA SLAPEN."

Langzaam open ik een oog, ik ben wakker geworden door een paar stemmen. Ja, ik ben een lichte slaper, ik ben echt zo wakker. Ik open mijn ogen een heel klein beetje zodat ik een kleine glimp ontvang van wat er gebeurt. "Hebben Tim en Meinke een relatie?" Ik herken de stem van Sophie's moeder. "Niet dat ik weet, vraag het even aan Sophie en Jeremy." Ik hoor dat de twee naar Sophie's kamer lopen. Eigenlijk wil ik weten wat er gebeurd als ik iets anders ga liggen. Ik draai me om naar Tim, leg m'n voorhoofd tegen z'n kin en kruip wat dichter tegen hem aan. Eigenlijk wil ik Jer pesten. Ik hoor op de achtergrond wat gepraat: "Nee die hebben geen relatie, hoezo?" "Kom maar kijken." Ik ga dicht tegen Tim aan liggen en hoor hoe de slaapkamerdeur opengaat. Het is even stil dan hoor ik Jeremy naar adem happen, ergens snap ik het wel. "Dat is niet waar!" Zegt Jeremy, ik hoor hoe hij wegloopt en dat Sophie hem volgt. De deur gaat weer dicht en ik val inslaap.

Langzaam open ik mijn ogen, ik merk meteen dat ik nog tegen Tim aan lig. Hij is volgens mij ook wakker. "Hoi." Ik glimlach in mezelf "Jou ochtend stem is zwaar sexy" voor dat ik er erg in heb zeg ik het hardop. Ik verberg m'n hoofd in de dekens want ik bloos. "Trouwens waarom the f*ck lig je tegen mij aan alsof we getrouwd zijn." Ik schiet in de lag "Sophie en Jer kwamen gisteravond kijken dus ik dacht van ik ga tegen je aanliggen om hun te pesten." Tim kijkt me met grote ogen aan. "Ooh sh*t, dat word dikke ruzie." Ik knik. "Maar ik had wel mooi uitzicht." Zegt Tim grijnzend.
Yeeeehhhhhh
Stukkie made by: mooiemein
Zuster: SophievanTongeren
1 like is 1 mooi uitzichtje met Meinke's hoofd.
1 rea: is 1 mooi uitzicht met Sophie's hoofd.
WHAT DO YOU WANT?!

 Broeder LiefdeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu