Hoofdstuk 6 (Sophie)

44 6 9
                                    

Na eten liep ik meteen de trap op, Tim was de hele tijd chagrijnig en is zomaar in een keer opgestaan en weggelopen. M'n moeder zei dat hij het allemaal nog een beetje moeilijk vind met de scheiding en de nieuwe vriendin van z'n vader. Ik ga op bed zitten en leun met m'n rug tegen de muur. Tim die verdrietig is! Wie had dat ooit verwacht?! Hij is altijd wel aardig, behalve tegen Jeremy. Ineens hoor ik een keiharde knal en nog een. Ik ren naar de overloop en luister om te kijken waar het vandaan komt. Tim's kamer. Ik ren naar de deur en trek hem open. Tim staat hijgend naast een paar dozen die hij naar de verhuizing nooit had uitgepakt. Er liggen glas scherven op de grond en een foto. Bezorgd kijk ik naar hem. Als hij me aankijkt gaat er een rilling door m'n lichaam, ik heb hem nog nooit zo kwaad gezien. Ik begin bang te worden. Hij balt z'n hand tot een vuist "Ooh dus nu scheld je me niet uit!" Schreeuwt hij, hij lacht sarcastisch. "Tief lekker op Sophie. Vuile trut!" Ik hoor dat mijn ouders de trap op komen rennen. Tim zet een stap op me af, duwt me keihard naar achteren en trekt de deur dicht. Keihard val ik op de grond. Hij is echt heel sterk. Ik ga rechtop zitten en wrijf over m'n achterhoofd dat al aardig pijn is gaan doen. "TIM?!" Roept m'n stiefvader, hij slaat tegen de kamerdeur. Geen reactie. "Sinds dat z'n moeder is overleden heeft hij afentoe een woede aanval, hij kan het niet hebben dat ik een nieuwe vriendin heb." Een schuldgevoel kruipt omhoog, Tims moeder en zusje zijn dus dood. Ik slik, als ik dat had geweten had ik misschien iets minder bitchy gedaan. "Sophie gaat het?!" Vraagt m'n moeder bezorgd. Ik knik en loop naar m'n kamer. Ik kruip onder de dekens en sluit m'n ogen. Afentoe hoor ik nog een klap, maar na een uur is het stil. 

~de volgende morgen.

Ik zit aan de ontbijttafel en smeer wat boterhammen voor school totdat Tim eraan komt. Zijn haar zit volledig door de war en zijn gezichtsuitdrukking staat op uitbarsten. Hij gaat op een stoel schuin tegenover me zitten en staart naar het brood. Voordat Tim er zat praatten we nog wel wat maar nu is het doodstil. Oké, Tim heeft dus afentoe woedeaanvallen, hoe moet ik daar mee omgaan? Nu wil ik wel even advies van Meinke, ik vraag het haar vanmiddag wel als we jurken gaan passen. Nu moet ik dus even improviseren. "Tim, het spijt me." Zeg ik zelfverzekerd, dat moet werken. Tim kijkt me aan, zijn blauwe ogen bestuderen me even maar kijken me dan vals aan. F*ck dit is foute boel. Tim pakt een glas melk en gooit het zo in een keer in m'n gezicht, ik hap naar adem. "PSYCHOPAAT!" Roep ik woedend. "Tim doe normaal!" Roepen m'n ouders naar hem dan krijg ik een theedoek ik m'n gezicht gegooid. Ik maak m'n ogen droog en kijk boos naar Tim. Hij zit nog steeds doodnormaal op die stoel, het lijkt wel of het niet doordringt bij hem dat ik sorry zei, maar nu, nu is het oorlog. "Jij bent echt niet goed wijs hé?!" Snauw ik. Tim glimlacht en draait z'n hoofd mijn kant op, hij kijkt me uitdagend aan. "Zit je make-up nu niet meer goed ZUSJE?!" Hij zegt het spottend waardoor ik alleen maar kwader word. "Ik begin steeds meer te begrijpen waarom Jer jou niet mag BROER!"Tim glimlacht nog steeds en lacht. "Jij weet niet wat er allemaal is gebeurd." Tim kijkt me aan nu pas zie ik dat er tranen in z'n ogen staan. Ik slik, dat vind ik eerlijk gezegd zielig. "Ik haat jou echt. Echt heel erg." Zegt Tim zacht, dan loopt hij weg. "DOEI, stelletje....." Hij slaat de deur dicht, en ik hoor hoe de auto start en hoe Tim dus wegrijdt. Mijn vader en moeder kijken elkaar aan "Het gaat niet goed met hem Sophie, hij doet wel alsof  het goed met hem gaat maar het is niet zo." Ik slik, en weer overspoeld schuldgevoel me.

~die middag.

Ik loop de winkel in, Tim doet weer doodnormaal. Nergens aan hem kun je zien dat hij kapot gaat vanbinnen. "De meiden dragen rood en de mannen zwart" zegt m'n moeder. Ik volg haar de winkel in en krijg een rode lange jurk in m'n handen gedrukt, ik trek hem aan en loop naar m'n moeder toe. "Is wel oké, ik vind hem niet echt iets voor een bruiloft." Dan komt Meinke eraan, de jurk van haar vind eerlijk gezegd veel mooier. "Ooh wat mooi, Sophie doe hem ook eens aan." Ik loop weer terug en trek de jurk aan. "Jaah dit word hem!" roept m'n moeder blij. "Nu de mannen." Tim en Jer lopen weg. Ik kijk vanuit m'n ooghoek naar Meinke "Meinke weet jij hoe je met een woedeaanval om moet gaan?" Vraag ik. "Rustig kalmeren, en misschien een knuffel erachter aan. Maar het ligt er wel aan wie het is. Trouwens waarom wil je dat weten dan?" "Oh nee gewoon" zei ik stotterend. Ik zag dat Jeremy er aan kwam, het staat hem echt suuper mooi. Maar nog niet een spoor van Tim. Hij is tegelijkertijd met Jer gaan omkleden. En ik kan nou niet zeggen dat Jeremy dit snel gedaan heeft. Ik loop naar Jeremy toe en ik geef hem een kus. "Knapperd fluister ik in zijn oor. "Ik ga even naar Tim" hoor ik Meinke zeggen. Is dat wel zo'n goed idee om nu naar Tim te gaan. Meinke is wel zijn vriendin. Laat maar dan.

s'avonds
We zijn terug van de winkel en Jeremy is met mij meegegaan naar huis. Met Meinke is het nu weer goed. Maar nu is het 10x zo erg met Tim. Ik ga boven bij mij op bed zitten. Jeremy zit even op zijn mobiel. Ik hoor de klappen weer door mijn hoofd heen gaan. "Tief lekker op Sophie" hoor ik ik Tim zeggen, de hele tijd. Mijn ouders komen boven. Ik ga naar mijn kamer en ik hoor nog meer klappen. Nog meer. TIM Schreeuwt mijn vader. Nee, niet weer pap. Schreeuwde Tim terug. Ik krijg tranen in mijn ogen. En Jeremy merkt dat. Hij komt bij mij zitten. En slaat zijn armen om mij heen. "Tim" zeg ik zacht. "Hij heeft te erge woedeaanvallen" snik ik zacht. "En twee heeft hij op mij geuit" snik ik erachter aan. Jeremy reageert niet. Maat denkt na, dat weet ik. Ik hoor Tim de trap oplopen. Beter kom je mijn kamer niet in. "Ik ben er altijd voor je" zei Jeremy iets te hard zodat Tim het kan horen

Kleine cliffhanger, het was eigenlijk wel gek om te maken. Want ik ken Tim niet die huilt.
1 Like is sneller een nieuw stukkie online 😘😘
Volg mij effe SophievanTongeren en mooiemein nog effe een paar mensen. Sorry als ik je vergeten ben. Zet het dan effe in de rea's. _MyStrangeLife_ koekjesvrouw KnollendeSquad AmbraGlaser dit zijn nu effe de mensen die ik uit me hooft wist. Sjurry als ik je vergeten bent. In de volgende hoofdstukken kom jij

 Broeder LiefdeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu