Studente

199 4 0
                                    

-Angelicas perspektiv-
Man kan inte säga att jag är nykter prisis men jag är glad iallafall.
När jag springer ut ur lokalen har jag en en vit klänning som går till halva låten och en vit studentmössa. Mitt hår är lokalt i längderna och mina skor är ett par vita  vita converse. (Bilden☝🏼️)

Jag springer ner i folkmassan och ser med en gång vart mamma och min syster Lovisa är.
- Hej Angelica ropar dom till mig jag får en kram och lite saker från dom. Efter 5
minuters pratande så ska jag gå mot trottoaren för att åka släpp.

Jag går mot trottoaren och ser hur en kille tittar på mig. Om jag skulle vara mycket skulle jag blivit redd. Men nu är jag inte det så jag klättrar upp på flaket och är en av dom första där.

När vi börjar rulla börjar alla skrika och hojta av glädje.
Jag gör desamma.
Vi åker runt på torget och runt i centrum av stan.
Jag är så glad så lägger inte märke till killen som står på torget och tar kort på mig.

-30 minuter senare-
Alla går av släppet och börjar röra sig mot en buss hoplagts. Vi skulle till  Andreas (en kille i klassen) och festa.
När bussen kommer går vi in och sätter oss. Alla har så himla kul och alla läger upp bilder på Instagram och andra sociala medier. När bussen stannar vid hållplatsen går alla av och alla börjar gå mot Andreas villa.

Festen går igång snabbt och alla har kul jag märker inte att andra utomstående kommer in på festen.
Jag får mot köket och hämtar en öl ur kylen.

-Hej
Jag vänder mig om och ser en kille komma mot mig.

-Hej säger jag tillbaka.

Killen kommer närmare .
-Fins det nån mer öl? Frågar han

-äääääähhe jag tror det, här.
Jag kastar en öl till han.
Han öppnar den och dricker en klunk.
Han kommer närmare  och trycker upp mot vägen

-Du är så jävla snygg säger han och är på väg och kyssa mina läppar.
Jag par mig ut ur  greppet och får ut mot vardags rummet.

-Ungefär 1timme senare-

Jag går ut på altanen och lutar mig mot räcket. Det börja skymma.
Jag hör hur nån kommer i mot mig och tar sin hand mot min höft. Jag rycker till och samtidigt vänder personen på mig.

-Hej, igen säger killen som jag mötte i köket.
-Hej säger jag och suckar.
Jag vände mig om för att inte titta på hans blåa fina ögon.
Och hans långa fina hår.
Han frågar efter mitt numer och vi byter numer.

-Bra då ringer jag dig i mon ,Seger han med ett flin på läpparna.
Han går sin väg.

Jag går i genom huset till dörren och går ut mot bussen.

Hej hoppas ni gillar första kapitlet och ja jag vet att jag att detta är min 3 bok jag börjar skriva och att jag inte skrivit klart de andra. Men jag har många idéer och då vill jag kunna utveckla dom. Men ja hoppas ni gillar kapitlet och att ni säger till kompisar så att boken delas.❤️❤️
 

MITT JÄVLA SOMMARLOV Where stories live. Discover now