CHAPTER 6

100 6 1
                                    

"......"

"Hobieee~ bangunlah~" Kedengaran suara yang mendayu-dayu+manja memanggil J-Hope yang tidak sedarkan diri.

PAK! PAK!

J-Hope yang semakin sedar dapat mendengar bunyi letupan yang 'merdu'. Disertakan dengan bunyi orang mengaduh.

"Pehal kau ni? Geli ketiak aku dengar suara kau tu!" Kedengaran suara yang agak garang.

"Bila Hobie hyung nak bangun ni? Makin lama sakit pulak telinga dengar suara hyung." Kedengaran suara yang kedua.

"Amboi! Aku cuma nak sedarkan Hobie je pun! Pehal over sangat reaction kauorang ni.. Siap tampo-tampo bagai" Suara diva sudah mula kedengaran dan yang pastinya J-Hope dapat cam milik siapa.

Perlahan-lahan J-Hope membuka matanya. Memandang sekeliling tempat itu.

"Weh! Hobie hyung dah bangun tu!" Kedengaran suara yang over dan sekarang J-Hope dikelilingi oleh 4 orang jejaka bermacam rupa. Dari riak carring ke lelaki bermuka poker face.

Tiba-tiba J-Hope bangun mengejut dan memandang sekeliling bilik sambil memeluk lutut. Peluh kelihatan menitik dari wajahnya yang cemas.

"Kau ni kenapa Hoseok? Bangun-bangun, terus sasau tak bertempat.." Tegur suga dengan muka annoying.

"Kau diam Yoongi." Suga hanya menjeling Jin.

"Hobie.. Kau okey tak ni?" Soal Jin dengan prihatin terhadap J-Hope.

"Mana.. Mana benda tu? mana weh?! Huhu.. aku takut ni.." J-Hope menggoyang tangan Jungkook yang berdekatan dengannya. Mukanya sudah pucat kalah kulit Suga.

"Hobie hyung.. Apa kau merepek ni? Kau demam ke apa?" Soal Taehyung,dia melekapkan belakang tapak tangan kanannya pada dahi J-Hope yang sedang duduk di sofa.

"Eh! Jin hyung. Dia demam ni. Panas pulak tu." Semua kalut apabila mendengar kata-kata Taehyung.

"Hah? Pulak..Tae dengan Kook pergi papah Hobie naik ke bilik. Yoongi kau tolong ambil air suam dan tuala. Aku nak ambil ubat demam dekat tempat simpan ubat jap." Semua mengangguk. Taehyung dan Jungkook berhati-hati memapah J-Hope naik kebiliknya,Suga dan Jin pergi ke dapur.

---------------------------------------------------------------------

Mereka berempat berkumpul di ruang tamu. J-Hope sudah terlena setelah memakan ubat demam yang diberikan oleh Jin. Maka sesi chit-chat pun terjadi antara empat lelaki ini.

"Korang rasakan, kenapa Hoseok hyung boleh demam panas sampai macam tu sekali?" Soal Jungkook, memulakan perbualan.

"Entahlah.. Aku tertanya-tanya macam mana Hoseok boleh pengsan dekat bengkel Bob tu. Nasib je Bob balik nak tengok kedai dia kalau tak, jangan harap kita tau dia pengsan dekat situ." Jin mengusap dagunya lagak seperti org yang bermasalah besar.

"Aku pun terkejut jugak bila Bob tiba-tiba telefon aku dan cakap dia jumpa Hoseok pengsan dlm bengkel dia." Kata Suga sambil bermalasan di sofa.

"Ceh! Dia telefon hyung suruh ambil Hoseok hyung, tapi Jungkook pulak yang kena ambik. Apajelah hyung ni.." Taehyung yang sedang menonton Tv mencelah.

"Biarlah.. Aku penat, kau tau apa. Lagipun tak swag tau tak.." Suga membela diri.

"Apa yang hyung penat.. Sikit-sikit swag, Sikit-sikit swag.." Bebel Jungkook.

"Entah hyung ni.. Kalau tidur selagi tak cukup 24 jam,memang tak sah. Sebab tu kulit pucat macam zombie.." Sokong Taehyung.

"Eh..Eh..baik sikit cakap. Kulit aku memang semula jadi putih ok. Korang tu yang jeles dgn keputihan kulit aku yg bak gula ni." Suga menayangkan tangan putihnya ke udara. Promote kulit dia yg putih tu.

Jin, Jungkook dan Taehyung buat emoji mata atas.

"Hurm.. yelah tu. Eh,Kookie,macam mana dengan kereta Hoseok? Tadikan Tae ikut kenapa tak naik bawak balik je." Jin memandang Jungkook yang sedang menonton Tv.

"Ah.. tinggal dekat sana. Tak berani nk bawak kereta dia. Macamlah tak tau ada 1001 peraturan sebelum nak naik kereta dia tu." Kata Jungkook tanpa mengalihkan pandangan dari Tv.

Jin hanya mengangguk, faham dengan apa yang Jungkook katakan, betapa J-Hope menyanyangi kereta lumbanya. Sampai cicak pun akan J-Hope kejar kalau cicak tu melepaskan hajat di keretanya. (Bukan berani mana pun nk tangkap cicak -..-)

"Hurm.. Aku nak masak makan malam. Korang tengoklah dulu Tv tu." Jin bangun dari duduknya dan mula menapak ke dapur.

"Eh, hyung tak kerja ke hari ni?" Tegur Suga tanpa memandang Jin.

"Tak. Aku minta cuti satu hari." Balas Jin dan terus masuk ke dapur.

"Ceh, untunglah boleh minta cuti suka hati. Aku ni nak cuti sekerat hari pun tak boleh" Kata Jungkook dengan perasaan tak puas hati.

"Memanglah dia boleh minta cuti suka hati, dah pak cik dia ketua(?) dekat hospital tu." Taehyung yg sedang menonton tv membalasnya.

"Woh! Kookie lepas ni ada BigBang Comeback. Hoho..terbaik!" Jerit Taehyung apabila memandang senarai rancangan yang bakal di tayangkan.

Sepentas kilat Jungkook duduk di sebelah Taehyung.

"Ish.. Seronoknya kalau dapat jumpa dengan Gd sunbae.." Kata Jungkook yang sememangnya tengah excited menanti idola mereka, Big Bang muncul di kaca Tv.

"Hurm.. Seronok lagi kalau korang senyap, aku nak tidur pun tak tenang." Tegur Suga yang sedang bermalasan di sofa.

"Hyung. Nak tidur tempat lainlah. Sudahlah dari pagi sampai ke esok pagi asyik tido ja kerjanya. 24 jam tidur.." Jungkook membalas kata-kata Suga.

"Woi. Bila masa aku tidur sampai 24 jam hah? Ingat aku tak da kerja lain ka? Sikit-sikit nak memfitnah." Bebel Suga. Tak setuju dgn tuduhan Jungkook.

"Betullah apa yang kook kata tu, kalau hyung takda kerja, gerenti air liur hyung mengalir dekat bantal x henti²." Sokong Taehyung pula.

"Ni yang aku membahang ni. Jangan nak fitnah boleh tak. Ingat aku takda swag ka nak tidur macam tu." Dari berbaring, Suga kini duduk di atas sofa sambil menjeling dua makhluk di hadapannya.

"Eleh, Swag sangat. Hyung tau tak, aku ada ambil gambar hyung tengah tidur. Hohoho.. kalau nak bukti aku boleh tunjukkan." Jawapan Jungkook membuatkan Suga mati kata.

'Ek! Betulke dia ada ambik gambar aku masa tidur? Alamak,jatuh saham aku kalau betul apa yang dia cakap.' monolog Suga.

"Hah Kook,bagi aku tengok!" Pinta Taehyung menyebabkan Suga tak senang duduk.

"A--aku naik bilik dululah. Sini bising sangat, susah nak tidur." Suga segera bangkit. Nak larilah tu.

Suga terus melarikan diri ke biliknya sambil di perhatikan Taehyung dan Jungkook dengan smirk di muka.

"Wuhoo!! Big Bang Sunbaenim!! Notice us!! We Luv U,Sunbaenim!!" Fanboy Jungkook dan Taehyung setelah tiada gangguan. Mahu bergegar rumah dengan jeritan mereka. Lansung tak sedar dengan kehadiran lembaga yang sedang bercekak pinggang di belakang mereka.Oleh itu....

Dengan berhemahnya kepala mereka dibaling oleh objek terbang,atau lebih dikenali sebagai kuali terbang. Semestinya pemilik kuali tersebut ialah Seokjin,sang omma mereka yang kejam.

-----------------
Assalamualaikum!Sorry lama tak update..to @Alexna_Syufa.Thank sebab sabar menanti..Maafkan saia..piss..piss.Jangan marah eh?😘

THE MAN WITH 'POWER'Where stories live. Discover now