TAP! TAP!
.
.
.
."WARGH!! PERGI!! JANGAN DEKAT DENGAN AKU!"
.
.
.
.
.
.
BANG!!.
.
."ADUH!!" Namjoon ternganga sendirian dengan posisi kepala ke bawah dan kaki ke atas. Terkedip-kedip matanya,cuba mentafsir apa yang telah terjadi keatas dirinya sehingga terjatuh dari katil.
Dia pantas bangun sambil memegang pinggangnya yang sengal akibat terjatuh dari katil tadi.
'Kenapa macam pernah jadi je ni?' Bisik Namjoon sambil menekan-nekan pinggannya yang masih sengal.
"Uwa..mengantuknya.." Dia kembali berbaring pada tilamnya.Telefon bimbitnya di capai dan dibelek.
"Urgh! Dah pukul 2 ptg..kena pergi panaskan makanan pulak." Namjoon mengeliat sambil berjalan ke pintu biliknya.
Pergerakan tangannya terhenti sebaik sahaja mencecah tombol pintu biliknya.
Kejadian yang berlaku tadi bermain di fikirannya.'Tadi tu mimpi ke realiti? Kenapa aku rasa macam ada yang tak kena ni?' Teragak-agak dia ingin membuka pintu itu.
Sudahnya pintu itu dibuka perlahan-lahan, dari celah pintu Namjoon memandang keadaan luar biliknya.
'Beres! Line clear!' Dengan itu,dia melangkah keluar dengan sedikit keyakinan menghiraukan segala kemungkinan yang bakal berlaku.
.
.Kreak~Bang!!
"Opocot Mak Kau!!" Latah Namjoon tatkala mendengar bunyi hempasan pintu yg kuat tadi.
Jantungnya berdegup kencang sambil matanya melilau mencari sumber bunyi tadi.Namun,tiada apa yg mencurigakan di situ,semua pintu bilik tertutup kemas membuatkan dahi Namjoon berkerut seribu.
Ah! Siapa pula yang mahu bermain dengannya.Takkanlah Si Hoseok dan Jimin? Padahal jimin dan Hoseok mungkin terbongkang di atas katil lagi.
"Biarlah..selagi benda ni tak serius.Baik aku tak payah ambil kisah" Ucap Namjoon,cuba menghiraukan gangguan tadi dan mula menapak ke tingkat bawah.Bersedia untuk menyediakan makan petang buat dua sahabatnya yg masih sakit tu.
Lebih kurang 30 minit Namjoon bergelut semata-mata mahu memanaskan makanan yang telah di sediakan oleh Jin.Keadaan dapur yang tadinya kemas bertukar seperti perang dunia ke-2,pasti Namjoon dikerjakan seperti roti canai oleh Jin.Pantang Mak nenek si Jin apabila dapurnya yang bersih tahap 5 bintang bertukar kepada loji kumbahan.
"Cha! Siap akhirnya resepi Chef Namjoon yang terkenal ni!" Suara Namjoon sendirian,penuh dengan bongkaknya.Tak sedar diri betul,dia hanya memanaskan semula masakan yang di masak oleh Jin tadi tapi berlagak seperti pemenang Chef Antarabangsa.
A/n:Berlagaknya..😕
Reader: Biarlah dia bangga diri kejap.Bukan selalu..
Namjoon: Hah! Dengar tu author! Biar aku bangga diri kejap dengan bakat aku ni! Thank readers sekalian! 😘
Author: Uhuh..*emoji mata atas*
Reader: Bersyukurlah Namjoon,bukan selalu kau berjaya untuk tidak letupkan dapur. Kau layak nak berbangga sekejap.
Namjoon: Savages 😑
----------------------------------------------------------------------
"Okey..aku kemas dapur ni lepas ni jelah.Rasanya..." Terkebil-kebil mata Namjoon memandang keadaan dapur yang berjaya dihuru-harakan dalam tempoh 0.1 saat itu.
YOU ARE READING
THE MAN WITH 'POWER'
HorrorTeahyung bekerja sebagai seorang detektif yang terkenal kerana dia pantas dalam menyelesaikan segala kes yang diterimanya.Kes yang melibatkan kematian misteri juga dapat diselesaikan dengan bantuan kuasa yang di milikinya.(Kuasa tu bermaksud deria S...