Motosikal Besar berwarna hitam di parking elok di garaj rumah banglo 2 tingkat itu.
Seorg lelaki tinggi turun dari motosikal itu dan membuka topi keledarnya,terserlahlah wajah lelaki yg tampak dingin lagikan macho..uhuk!Uhuk! *batuk-batuk*
Ya! Sang Namja iaitu Kim Namjoon! Dia berjln ke pintu utama dan membuka pintu dgn kunci yg berada ditangannya.
"I'm home!" Laungnya sambil membuka kasut dan meletakkannya di rak kasut bersebelahan pintu. Topi keledarnya diletakkan di rak gantung dengan kemas. Susun cantik² nanti nenek kebayan datang serang bawak kuali.
"Aik? Senyap ja ni? Mana semua org? Dah pergi kerja kot." Namjoon menggaru kepalanya sambil memerhati persekitaran yg kemas tersusun.
"Namjoon hyung!!" Kedengaran bunyi tapak kaki berlari turun dari tingkat atas dengar kelajuan LRT.
Maka muncullah kelibat lelaki berambut merah dan coklat cerah menghampiri Namjoon yg terpingga-pingga.
Tanpa sebarang amaran terus tubuh tinggi lampai Namjoon diterkam oleh kedua lelaki tadi. Menyebabkan mereka bertiga terjatuh ke lantai yg dilapik oleh permaidani berwarna pink -..-
"Aduh! Sakit badan aku! Pehal kau orang ni?" Namjoon bersuara sedikit marah. Eyalah baru balik dah kena terkam sampai jatuh dkt atas lantai.
Wait! Terkam? Maaf reader sekalian jgn salah faham. #NoHomo! •v•
"Wargh!! Namjoon betapa kami bersyukur dgn kemunculan kau! Terima kasih sebab munculkan diri di saat yg genting ni! T^T" Jimin dan J-Hope masih memeluk Namjoon sehingga menyebabkan Namjoon naik rimas.
"Rimasnya aku! Ee..sanalah!" Sekejap saja Namjoon menolak Jimin dan J-Hope dari badannya.
"Ee~Ingat aku ni geyh ka? Meremang ketiak aku!" Namjoon bangun sambil mengosok punggung nya yg masih sengal. Kuat jgk affect dia walaupun jatuh atas permaidani gebu.
"Sakitlah! Walau apapun terima kasih muncul di saat yg tepat!" Kata J-Hope yg sudahnya muka nk nangis.
"Betul tu hyung! Kitorang punyalah takut sampai nk mati tadi!" Sokong Jimin yg turut buat muka nk nangis. Berkerut Namjoon pandang mereka berdua.
'Mental apa budak dua ekor ni?' Tanya Namjoon di dalam hati.
"Yelah..apa apa jelah. Aku nak masuk bilik dulu." Ujar Namjoon malas.
"Nak ikut!" Laung Jimin dan J-Hope serentak. Sekali lagi Namjoon pandang mereka berdua dengan pandang yg pelik.
"Aku nak mandilah dan tidur ni.Tu pun nak ikut?" Soal Namjoon. Dan mereka berdua mengangguk segera sblm berhenti mendengar kata-kata Namjoon.
"Wah! Jangan melampau ek! Ingat aku geh ke nak mandi dengan korang!" Jimin dan J-Hope buat muka ngeri mendengar amaran Namjoon.
"Bukan ikut kau pergi mandilah! Kitorang x mau duduk dekat sini berdua!" Sangkal J-Hope diiyakan oleh Jimin.
"Ikut koranglah,asalkan jgn nk intai aku mandi. Eh jap! Kenapa korang x pergi kerja dah lewat sekarang ni." Jam pada tangannya di telek.Sudah lebih pukul 9.
"Kitorang cuti sakit. Kitorang sakit" Jimin bersuara comel sambil pout. Diikuti J-Hope yg mengangguk dgn muka comelnya.
(A/n:Arg!! Kenapa Comel sangat?! *menggila dekat belakang background*)"Ololoh..Meh sini..meh..Biar mama ubatkan. Lah demam ke..sian dia." Terkejut beruk Jimin dan J-Hope bila Namjoon usap kepala diorang lepastu terus peluk diorang. Rasa macam kena tembak petir pun ada sampai terangkat bulu ketiak.
"Ee~Ya ampun! Gelilah Joon! Cakap org geyh kau pun sama!" J-Hope menolak Namjoon jauh daripada mereka.Geli pulak tiba-tiba kena peluk.
"Hah..tau pun korang apa yg aku rasa bila kena peluk tadi! Dah kalau sakit pergi naik bilik!" Arah Namjoon dengan kuasa vetonya.
Segera Jimin dan J-Hope berjalan menuju ke bilik dgn pout. Namjoon hanya mampu mengeleng kepala melihat mereka berdua.
"Sakit-sakit pun nak menggedik." Kutuk Namjoon sambil memerhatikan kelibat jimin dan J-Hope yg sudah hilang ke tingkat 2.
Tiba-tiba telefon Namjoon berbunyi menandakan panggilan masuk.Dia pantas menyeluk poket seluar jean dan mengambil telefonnya.
"Huh? Siapa pulak ni? Jin hyung?" ikon terima ditekan dan telefon dilekapkan di telinganya menanti si pemanggil berbicara.
"Annyeong Joon.."
"Annyeong hyung. Kenapa telefon aku ni?"
"Kau dah habis kerja kan? Aku nak minta tolong Sikit."
"Ya. Aku dah sampai rumah ni.Kenapa hyung? Apa yang boleh aku tolong?"
"Hah,baguslah tu. Aku nak kau tolong tengokkan Hoseok dgn Jimin. Diorang tu demam."
"No hal hyung. Serahkan dekat aku!"
"Good..lagi satu malam ni hyung balik lambat. Kalau lapar korang panaskan ja makan dekat dalam peti sejuk tu. Jimin dgn J-Hope jangan pulak kau lupa bagi makan ubat."
"Ok hyung. Jumpa nanti"
"Hurm.. Jumpa nanti."
Dengan itu panggilan ditamatkan oleh Jin.
•••••••
"Hyu..hyung rasakan, benda tu ada lagi tak?" Soal Jimin yang sedang berselubung di dalam selimut tebal.
"Ma..manalah aku tau! Janganlah tanya aku!" Marah J-Hope yang turut berselubung di sebelah Jimin.
#Nohomo!"Macam mana kalau dia adalagi. Aku takut-Auch!" Terjerit kecil Jimin apabila jari runcing J-Hope mencubit lengannya.
"Tak payahlah sebut pasal dia! Kalau dia muncul aku x teragak-agak jadikan kau sebagai korban!" Marah J-Hope dalam nada berbisik. Takut benda tu datang menerpa pulak.
"Ish! Yelah-yelah. Hyung,berapa lama kita nak berselubung macam ni? Aku naik rimaslah.." Rungut Jimin.
"Banyak masalahlah kau ni! Kalau kau berani sangat keluarlah!" Arah J-Hope,walaupun dia sedikit sebanyak bersetuju dengan kata-kata Jimin.
"Ceh..hyung ni terlampau overlah.. Namjoon kan ada,apa nak risau sangat?" Cebik Jimin dan J-Hope segera menendang Jimin,memaksa Jimin keluar dari tempat persembunyian mereka.
"Sakitlah! Aku keluarlah ni!" Marah Jimin dan dapat dilihat J-Hope menjelir lidah.
Perlahan-lahan rambut merah miliknya muncul di sebalik selimut tebal sehingga menampakkan matanya yang sepet. Pertama sekali,sekeliling bilik dipandang sebelum mengeluh lega.
"Jim! Ada tak?" Kedengaran suara J-Hope dari dalam selimut tebal tadi.
"Tak ada. Keluarlah!" Dengan itu,J-Hope segera menolak selimut tebal tadi ke tepi.
"Kan aku dah cakap. Tak adanya dia nak stay dengan kita 24 jam. Mesti punya dia bosan." Ujar Jimin bongkak. J-Hope hanya mampu menggeleng kepala.
"Jim,kau cakap besarlah. Tadi bukan main kau takut sampai lari ke bilik aku ni." Jimin hanya menjelir lidah.
BANG!!
"MAK!! JANGAN DEKATI KAMI!!"
YOU ARE READING
THE MAN WITH 'POWER'
HorrorTeahyung bekerja sebagai seorang detektif yang terkenal kerana dia pantas dalam menyelesaikan segala kes yang diterimanya.Kes yang melibatkan kematian misteri juga dapat diselesaikan dengan bantuan kuasa yang di milikinya.(Kuasa tu bermaksud deria S...