"Cikgu.Kelas ni je ke pergi?"tanya Key.
"Kelas lain pun pergi"jawab Cikgu Shindong.
"Kelas mana Cikgu?"tanya Suzy.Min dan Fei tersengih.
Hishh..menyampah betul aku dengan diorang ni.Memang patutlah semua panggil diorang The perasan girl.
"Menyampah betul lah aku"bisik Nara ditelinga aku.Bagus Nara.Kau macam boleh baca pula fikiran aku.Kita sependapat.Memang patut kau jadi chingu aku.
"Satu lagi kelas 6A1"jawapan Cikgu Shindong membuatkan beberapa pelajar yeoja serta the perasan girl terjerit kecil.
"Wae pula ni?"tanya Nara yang masih blur dan tidak faham maksud jeritan mereka.
"Cikgu.Flower boy pergi tak?"pertanyaan Suzy mengejutkan Nara.Tetapi riak wajah Cikgu Shindong blur.Tidak faham dengan soalan Suzy.Pelajar lain dah tersengih.
"Mwo..eh,Jihyo.Aku lupa pula yang kelas 6A1 kelas flower boy oppa"bisik Nara sekali lagi ditelinga aku.Aku sekadar mengangguk.
"Wah!!..aku harap oppa bertiga tu pergi"ujar Nara.Hishh..gedik jugalah chingu aku ni.Aku tarik baliklah kata-!! aku tadi.Hishh..
"Pelajar kelas 6A1 yang pergi ialah Bora,Hyoyeon,Chen,Baekhyun dan Xiumin"ujar Cikgu Shindong.Sekali lagi jeritan kedengaran dan lebih kuat.
Korang nak tahu wae??..sebab nama flower boy tiga orang tu disebut juga oleh Cikgu Shindong.Hishh..meluat betul lah aku.Dahlah si ketul ais basi tu pergi juga.Makin meroyanlah kau Jihyo tengok muka si ketul ais basi tu nanti.
...............................................
Baekhyun duduk diatas bangku yang terdapat digelanggang bola keranjang itu.Chen dan Xiumin turut duduk.Inilah rutin mereka pada waktu petang.
"Tak sabarnya nak pergi camping!!"ujar Chen ceria.
"Kau ni memang semuanya best Chen"balas Xiumin.Chen tersengih.
"Apa yang bestnya?"tanya Baekhyun.
"Best.Dah lama tak pergi camping"jawab Chen.Ceria betul dia ni.
"Dah tentu-!! tak best.Nak-!! the lion king tu pergi juga"balas Baekhyun.
"Sape pula tu?"tanya Xiumin.
"Sape lagi kalau bukan rakan perang dia,Song Jihyo"jawab Chen.
Xiumim ketawa mendengarnya.Habislah kau Baekhyun.Kena baham dengan the lion king nanti.
"Bagus sangatlah tu.Kau panggil dia the lion king.Dia panggil kau si ketul ais basi"ujar Chen mengejutkan Baekhyun.
"Mwo??..dia panggil aku apa?"tanya Baekhyun.Marah nampaknya.
"Si ketul ais basi.Aku pernah dengar dia panggil kau macam tu.Nara pun ada cakap"jawab Chen.
Xiumin memandang Baekhyun dan Chen silih berganti.Apalah kau ni Chen.Tengok.Dah terbakar dah chingu kau tu.Panas membara.
"Sedap-!! je panggil aku ketul ais basi"gomel Baekhyun.
"Dah yang kau panggil dia the lion king tu"sampuk Xiumin.
"Aku tahu dia yang mula dulu"balas Baekhyun.
...............................................
Petang ini Jihyo rasa nak jalan-!! seorang diri di Sungai Han.Dia berjalan kaki untuk ke Sungai Han.Barulah sihat sikit tubuh ni.Bolehlah buang lemak yang berlebihan.Nara pula sibuk dengan fanclub flower boy dia tu.
"La la la la.."Jihyo menyanyi nyanyi kecil sambil melangkah melalui sebuah lorong yang agak sunyi.
Dia memang selalunya akan melalui lorong ini untuk ke Sungai Han.Sudah biasa kerana baginya Sungai Han lah tempat yang paling untuk beriadah.Dengan suasana yang indah dan menyegarkan.
"Hai"tiba-!! seseorang menegur.
Jihyo menoleh.Dah mula rasa seram sejuk apabila tiada sesiapa.Aduhai!!..sape pula ni??..dah lah aku ni boleh dikategori kan manusia yang penakut.
Aku ingatkan kau tak takut apa-!! Jihyo.The Lion King kan mana ada takutkan apa-!!.
Aku pun manusia jugalah.Mestilah aku ada sifat takut.Kau ingat aku apa??..tranformers ke??..tranformers tu pun silap-!! takut juga dengan hantu.
Mengarut.
"Sinilah"panggil orang itu.
Jihyo berpaling kedepan.Terkejut apabila melihat seorang namja berbadan tegap berdiri dihadapan tidak jauh darinya.Jihyo hampir terjerit kerana terkejut.
"Kau ni sape?"tanya Jihyo.
"Aku datang nak jadi chingu kau"jawapan namja itu mengejutkan dan menakutkan Jihyo.
Namja itu melangkah kearah Jihyo dan Jihyo pula mengundur kebelakang.
Janganlah terjadi apa-!! kat aku.
Baik aku lari.Jihyo mula buka langkah ingin lari.Tetapi belum sempat Jihyo lari,namja itu dengan pantas memegang lengan Jihyo.
"Lepaslah!!"Jihyo meronta ronta minta dilepaskan.Tapi namja itu memperketatkan pegangannya.
"Baik kau diam"arah namja itu.
"Lepas!!!"jerit Jihyo.Namja itu menolak Jihyo hingga jatuh kerana marah.
"Arghh!!"Jihyo memegang tangannya yang sudah berdarah kerana kena batu dijalan.
Tiba-!! seorang namja datang memukul namja yang tegap itu sehingga terdorong kebelakang.
Baekhyun.Jihyo terkejut tatkala melihat Baekhyun.
"Jihyo.Awak ok?"tanya seseorang dan membantu Jihyo bangun.
Xiumin.Chen pun ada.Chen turut membantu Jihyo bangun.
"Lebih baik kau pergi!!"jerit Baekhyun.Namja itu berlari pergi.Baekhyun dapat mengalahkan namja itu kerana Baekhyun memiliki kemahiran dalam seni bela diri hapkido.
Baekhyun menoleh kebelakang.Xiumin dan Chen sedang membantu Jihyo dan bertanya apakah yeoja itu ok.
"Aku pergi dulu"ujar Baekhyun dan terus berlalu.
Jihyo terasa.Dia memandang Baekhyun yang berlalu pergi.Dia rasa bersalah.Dalam pada itu Jihyo tahu yang Baekhyun terpaksa membantunya.Mungkin kerana ada Xiumin dan Chen.Kalau Xiumin dan Chen tak ada,mungkin Baekhyun hanya membiarkan.
Dia tahu yang namja itu sangat membencinya.
BERSAMBUNG
YOU ARE READING
[ C ] flower boy s1 : love on • bbh
Fanfiction❝ love does not begin and end the way we seem to think it does. Love is a battle, love is a war; love is a growing up ❞