𝚌𝚑𝚊𝚙 13 .

2K 203 0
                                    

Semua pelajar berkumpul di tempat aktiviti paintball dan mula memakai peralatan untuk aktiviti paintball nanti.

"Jihyo.Kau boleh ke ni?"tanya Nara.Jihyo mengangguk.

Xiumin melangkah kearah Jihyo yang sedang berbual dengan Nara.

"Jihyo"tegur Xiumin.Jihyo menoleh.Nara sudah berlalu pergi kearah yang lain.

"Betul ke Jihyo ok ni?"tanya Xiumin prihatin.

"Saya ok.Tak adalah teruk sangat"jawab Jihyo.Dari jauh Baekhyun memandang mereka.

...............................................

Selesai sahaja aktiviti paintball,semua pelajar menyimpan peralatan dan berlalu ke khemah.

Nara keluar dari khemah dan berlalu ke tandas.Semasa ingin pergi ke tandas,Nara terserempak dengan Xiumin.

"Nara!!"tegur Xiumin.

"Eh,Xiumin oppa.Wae?"tanya Nara.

"Jihyo mana?"tanya Xiumin kembali.

"Jihyo dalam khemah"jawab Nara.

"Dia ok?"tanya Xiumin.Terlebih prihatin.

"Nara tengok tadi dia ok je"jawab Nara.Xiumin mengangguk faham.

.............................................

Selepas pergi ke tandas,Nara kembali kedalam khemah.Jihyo dilihat berbaring dan berselimut.

"Jihyo.Aku rasa Xiumin oppa suka kau.Yelah..dia nampak risau je dengan kau"ujar Nara.Jihyo tidak membalas.

"Jihyo!!"panggil Nara.Jihyo hanya diam.Nara mulai resah kerana chingunya itu hanya diam.

Nara mendekati Jihyo.Selimut yang menutupi tubuh Jihyo dibuka.Nara terkejut tatkala melihat tubuh Jihyo mengigil.Disentuh dahi Jihyo.Sangat panas.

"Jihyo!!..kau demam ni"Nara kekalutan dan cemas.

Tolong!!!"jerit Nara kuat.Dia tak boleh tinggalkan Jihyo sendirian.

"Tolong!!!"jerit Nara lagi minta bantuan.

"Wae ni?"tanya Cikgu Yuri yang terdengar jeritan Nara.

"Cikgu.Badan Jihyo panas"jawab Nara mengejutkan Cikgu Yuri.

Cikgu Yuri terus masuk kedalam khemah dan mendekati Jihyo.Dahi Jihyo disentuh dan membuatkan Cikgu Yuri terkejut.

"Panasnya!!"ujar Cikgu Yuri.

"Wae ni?"muncul Cikgu Shindong pula.

"Jihyo demam.Badan dia panas sangat ni"jawab Cikgu Yuri mengejutkan Cikgu Shindong.

"Cepat bawa Jihyo keluar.Kita kena bawa dia pergi hospital.Nanti bertambah teruk.Kat sini sejuk"arah Cikgu Shindong.

Cikgu Yuri mengangguk.

"Jihyo!!"Nara membetulkan rambut Jihyo.Mereka mula membantu Jihyo bangun.

..............................................

Semua pelajar terkejut apabila melihat Jihyo dipapah oleh Cikgu Yuri dan Nara.Jihyo kelihatan sangat lemah.Bagi Suzy,Min dan Fei mereka langsung tidak terkejut.Suka adalah.

Xiumin terkejut melihat Jihyo kerana tadi baru sahaja Nara bagitahu Jihyo ok.Baekhyun turut terkejut.Tetapi dia hanya mempamerkan reaksi bersahaja.

"Semua.Cikgu akan bawa Jihyo ke hospital.Jadi saya nak kamu semua kemas barang masing-!!.Hari ini kita akan balik"ujar Cikgu Shindong.

"Dah nak balik"sampuk Suzy.

"Baru dua hari.Dah nak balik"tambah Fei.

"Cikgu tak nak nanti yang lain alami macam Jihyo.Sebab kat sini sejuk sangat"ujar Cikgu Yuri.

Cikgu Yuri membawa Jihyo ke hospital dengan keretanya.Ditemani Nara.

...............................................

Dua hari kemudian,Jihyo masih belum datang sekolah.Mungkin masih belum sihat sepenuhnya.

"Nara!!"panggil Xiumin dan menghampiri Nara.

"Wae oppa?"tanya Nara.

"Jihyo tak datang sekolah?"tanya Xiumin kembali.Baekhyun dan Chen turut ada.

Nara mengeleng kepala dengan riak sedih."Tak datang"

"Dia masih demam lagi?"tanya Chen.

"Nara pergi lawat semalam.Dia masih lagi demam"jawab Nara.Xiumin dan Chen mengangguk faham.Baekhyun pula??..senang citer tak ada reaksi.

"Baekhyun oppa.Kamsahamnimda sebab oppa tolong Jihyo malam Jihyo hilang tu.Kalau oppa tak ada,Nara tak tahu apa akan jadi kat Jihyo"ucap Nara.Baekhyun sekadar mengangguk.

"Oklah.Nara nak masuk kelas.Bye,flower boy oppa!!"Nara berlalu.Sebelum berlalu,sempat dia senyum melerek kepada Chen.Chen membalas.

Xiumin dan Chen memandang Baekhyun.Mereka masih tak percaya yang Baekhyun sudi membantu Jihyo iaitu musuh ketatnya.

"Wae??"tanya Baekhyun tegas.Xiumin dan Chen mengeleng.

..............................................

Baekhyun memberhentikan keretanya dihadapan sebuah rumah.Dia teragak untuk keluar.Tetapi apabila seorang yeoja kelihatan keluar dari rumah,Baekhyun membuat keputusan keluar dari kereta.

Baekhyun menghampiri kearah pagar rumah itu.Yeoja itu sedikit terkejut melihat Baekhyun dan melangkah kearah pagar rumahnya.

"Baekhyun.Buat apa kat sini?"tanya yeoja itu.

"Sica noona.Saya datang nak melawat Jihyo"jawab Baekhyun.

"Oh,nak melawat Jihyo"Sica membuka pintu pagar.

"Baru noona ingat.Baekhyun lah yang tolong Jihyo"ujar Sica.

"Mana noona tahu?"tanya Baekhyun.

"Jihyo yang cerita.Dia banyak cerita pasal Baekhyun.Dia cakap Baekhyun baik sangat.Tolong dia"jelas Sica.

Tak sangka kau memuji aku.Aku ingatkan kau hanya mengutuk dan bercakap buruk tentang aku.Ternyata aku salah tentang kau.

BERSAMBUNG

[ C ] flower boy s1 : love on • bbhWhere stories live. Discover now