𝚌𝚑𝚊𝚙 10 .

2.1K 197 11
                                    

Semua pelajar yang terlibat untuk perkhemahan hari ini berkumpul didararan sekolah.Menunggu taklimat dan juga menunggu kedatangan bas yang akan membawa mereka semua ke tapak perkhemahan iaitu di Pulau Jeju.

Jihyo yang berdiri disebelah Nara melihat Suzy,Min dan Fei yang sedang tersengih sengih.Pelajar yeoja lain juga begitu.Apasal dengan diorang ni.

Jihyo melihat kearah diorang lihat.Ermm..patutlah diorang tersengih sengih.Rupanya flower boy diorang sedang berjalan menuju kesini.Nara disebelah Jihyo juga turut tersengih.Maklum sahaja yang Nara sekarang tengah jatuh cinta kat Chen tu.

"Wah!!..handsome nya!!"puji pelajar yeoja.Kecuali Jihyo yang langsung tak berminat.Tetapi bila ingat balik,dia rasa malu juga kerana Baekhyun pernah bertumbuk dengan penjahat untuk menyelamatkannya.

Ah!!..dia bukannya ikhlas tolong aku.Itu pun sebab ada Xiumin dengan Chen oppa.Kalau oppa dua orang tu tak ada,aku rasa dah mati kering aku kat situ.Dia tak hiraukan.

"Handsome my Chen oppa"ujar Nara.Jihyo memandang Nara sekilas.Dah angau betul chingu aku sorang ni.Aku ketuk kepala tu kasi benjol baru tahu.

Beberapa minit kemudian,selepas Cikgu Shindong memberi taklimat,bas tiba.Cikgu yang akan turut sertai perkhemahan ini adalah Cikgu Shindong dan Cikgu Yuri.

..............................................

Riuh rendah suara didalam bas.Ada yang menyanyi,main gitar dan juga berbual dengan volume cukup membingitkan telinga.

Geram pula aku.Bisik hati Jihyo.Salah satu faktor kebisingan ini adalah kerana tiga orang flower boy tu turut ada kat dalam bas yang cantik lagi indah ini.

"Oppa!!"panggil Suzy.Xiumin dan Chen memandang Suzy.Baekhyun pula sibuk melayan lagu menggunakan earphone.

"Boleh tak oppa nyanyi"ujar Suzy.

"Betul tu.Nyanyilah oppa"tambah yang lain.

Aduhai!!..nyanyilah pula.Gomel hati Jihyo.Nara disebelah dah tersengih sengih.

"Oppa nyanyi"ujar Chen.Mendapat tepukan dari yang lain.

Chen mula menyanyikan lagu burning,goodbye by Toy.Pelajar lain menepuk tangan sambil mendengar Chen menyanyi.Sesekali mereka ketawa nelihat aksi lucu Chen.Hanya Jihyo yang asyik melihat handphone nya.Main candy crush.Nara faham-!! jelah.Dia kan dah jatuh cinta kat Chen.

"Sekian"ujar Chen apabila sudah habis menyanyi.

"Bestnya!!"ujar pelajar lain.Kecuali Jihyo yang masih main candy crush.

"Ok.Sekarang kita dengan chingu oppa yang ni pula nyanyi"ujar Chen sambil menunjuk Baekhyun.

"Wae pula?"tanya Baekhyun.Hishh..kau ni Chen.

"Yeayy!!"sorak semua pelajar.

"Baekhyun.Nyanyi jelah"arah Chen.

"Betul tu"sokong Xiumin.

"Baiklah"ujar Baekhyun.Mendapat tepukan dari yang lain.

Baekhyun mula menyanyikan lagu Promise by Exo.

Jihyo yang sedang asyik melihat handphone mengalihkan pandangan kearah suara yang menyanyi.

Wahh!!..sape yang nyanyi lagu favourite aku ni??..(author suka sngt lagu promise.Mksud liriknye pun bgus.sdih jgk bila dngr lagu ni.Ingt exo OT12)

What??..si ketul ais tu yang nyanyi.Aduhai!!..tapi best juga suara dia.Aku tak tahu pula suara dia best.

Macam mana nak tahu kalau dia tu musuh terbesar kau.Apalah kau Jihyo.

................................................

Selepas memasang khemah masing-!!,makan dan sekarang pelajar-!! dibenarkan berehat kerana malam ini akan ada aktiviti yang menanti.

Nara masuk kedalam khemah dan berbaring disebelah Jihyo yang sedang bersila mengadap handphone.

Cuba teka Jihyo buat apa??...
Krik krik krik krik..Ermm..nampaknya tak ada orang nak jawab.Oklah..Jihyo tengah sambung main candy crush.

"Tak sangka kan best juga suara flower boy tu"ujar Nara.Jihyo tidak membalas.

"Eh,kau tahu yang Baekhyun oppa nyanyi lagu promise.Lagu favourite kau tu"sambung Nara.Teruja betul dia ni.

"Aku dengar"balas Jihyo.

"Adalah.Aku tengok kau asyik main handphone je"ujar Nara.

"Aku masih boleh dengar"balas Jihyo.Mata masih pandang handphone.

"Chen oppa pun best suara.Terpikat pula aku"ujar Nara.Jihyo menjeling.

"Bukan ke sebelum ni kau memang dah terpikat kat dia?"tanya Jihyo.Over betul lah dia ni.

"Memang pun"jawab Nara.

"Gediklah kau ni"ujar Jihyo.

"Biarlah.Tapi aku masih tak boleh kalahkan the perasan girl tiga orang tu"balas Nara.

...............................................

Pada malamnya,Cikgu Shindong,Cikgu Yuri dan semua pelajar berkumpul ditempat berkumpul iaitu duduk mengelilingi unggun api.

Cikgu Shindong berdiri."Ok.Semua malam ini awak semua akan melakukan aktiviti burung hantu atau aktiviti berjalan malam"ujar Cikgu Shindong.Ada pelajar yang suka dan ada pelajar yang tidak suka.

Tidak suka sebab takut.Yelah..berjalan malam.

BERSAMBUNG

[ C ] flower boy s1 : love on • bbhWhere stories live. Discover now