𝚌𝚑𝚊𝚙 23 .

1.8K 173 6
                                    

Jihyo melangkah sambil memandang suasana tengah malam Sungai.Dia memeluk tubuh kerana sejuk.Fikirannya teringatkan kata-!! Baekhyun petang tadi.Sungguh dia rasa sedih mendengar kata-!! Baekhyun.Sangat perit ujian yang perlu dilalui Baekhyun.Kalau dia pasti tidak kuat.

Jihyo berdiri mengadap Sungai Han yang terbentang luas.Cahaya lampu-!! malam membuatkan suasana malam di Sungai Han sangat indah.Ada juga beberapa orang sedang berjalan jalan disekitar.

"Sorang je?"tanya seseorang yang berdiri disebelah Jihyo.Jihyo menoleh kesebelah.

"Nae,sorang je.Xiumin oppa buat apa kat sini?"tanya Jihyo dan kembali memandang hadapan.

"Hirup udara segar.Jihyo?"tanya Xiumin kembali.

"Sama"jawab Jihyo singkat.

"Best kan kalau datang sini dengan orang yang kita sayang"ujar Xiumin.Jihyo menoleh.Pelik dengan kata-!! Xiumin.

"Oppa dah ada yeojachingu?"tanya Jihyo.

Xiumin mengeleng.

"Oppa tak pernah datang sini dengan yeojachingu oppa sebelum ni?"tanya Jihyo.

Sekali lagi Xiumin mengeleng.

"Oppa tak pernah ada yeojachingu?"tanya Jihyo lagi.

"Tak.Oppa tak pernah ada yeojachingu.Tapi oppa rasa happy sangat bila dapat berdiri macam ni depan Sungai Han dengan orang yang oppa sayang"jawab Xiumin.

Jihyo semakin pelik."Siapa??oppa cakap tak ada yeojachingi"soal Jihyo.Semakin pelik.

"Tapi oppa berdiri dengan orang yang oppa sayang"Xiumin memandang Jihyo yang ketika itu turut memandang.Jihyo memalingkan pandangannya kehadapan.

"Ermm..Jihyo nak balik dululah"Jihyo ingin berlalu.Tetapi Xiumin pantas memegang tangan Jihyo.

"Saranghae"ujar Xiumin.Betul-!! mengejutkan Jihyo.Xiumin berdiri dihadapan Jihyo.Wajah terkejut Jihyo dipandang.

"Saranghae Song Jihyo"luah Xiumin.

Kau salah dengar Jihyo.Kau hanya bermimpi.

"Oppa gurau je kan?"tanya Jihyo.Xiumin mengeleng.

"Boleh ke kita bergurau bila berkaitan perasaan?"tanya Xiumin.

"Oppa dah lama suka Jihyo.Dari pertama kali oppa tengok Jihyo.Hati oppa mengatakan yang oppa suka dan cintakan Jihyo"luahan Xiumin betul-!! mengejutkan Jihyo.Tidak sangka yang Xiumin cintakan dia.Dia keliru.Apakah dia juga cintakan namja dihadapannya ini??

"Oppa tak paksa Jihyo terima oppa.Ikut kata hati Jihyo"ujar Xiumin sambil mengukir senyuman.

...............................................

Nara memandang namjachingu dihadapannya dengan reaksi terkejut.Dia dan Chen sedang berada di sebuah Cafe.

"Betul ke apa oppa cakap ni?"tanya Nara ingin pastikan.

"Betul.Mana ada oppa tipu.Memang Xiumin ada perasaan dekat Jihyo"jawab Xiumin menyakinkan Nara.

"Baekhyun oppa macam mana?"tanya Nara.

"Oppa rasa Baekhyun pun sukakan Jihyo.Oppa kenal Baekhyun macam mana.Cuba Nara fikir.Sebelum ni Baekhyun selalu gaduh dengan Jihyo.Sampai isytiharkan perang.Tiba-!! Baekhyun kiss Jihyo"jawab Chen.Nara mengangguk setuju.

"Lepas tu Baekhyun selalu tolong dan ada masa Jihyo dalam masalah.Kalau Nara nak tahu Baekhyun melawat Jihyo masa Jihyo demam"sambung Chen.

"Betul tu.Nara pun tahu juga yang Baekhyun oppa melawat Jihyo.Sebab Nara nampak kereta Baekhyun oppa masa Nara nak pergi rumah Jihyo"balas Nara.

"Tapi Jihyo sukakan siapa?"tanya Chen.

"Nara pun tak tahu.Tapi Jihyi ada cerita yang dia pergi melawat Baekhyun oppa.Masa Baekhyun oppa sakit"ujar Nara.

"Susahlah nak teka cinta diorang ni.Dah macam cinta tiga segi pula"balas Chen.

"Betul tu"setuju Nara.

"Nasib baik cinta kita tak susah kan"ujar Chen kepada Nara.Nara mengukir senyuman.

................................................

'Saranghae'..tergiang giang ditelinga Jihyo kata cinta yang diucapkan oleh Xiumin.Dia betul-!! terkejut ketika itu.Langsung dia tidak menyangka yang Xiumin menyukainya sudah lama.

Jihyo keliru.Keliru dengan hatinya.Adakah aku juga cintakan Xiumin oppa??Xiumin oppa sangat baik dengan aku.Tak pernah menyakitkan hati aku.

Tapi aku tak pasti adakah aku cintakan Xiumin oppa??

"Baekhyun"tiba-!! nama itu meniti dibibir Jihyo.Entah kenapa tiba-!! dia teringatkan Baekhyun.

Pertemuan aku dengan seorang namja bernama Baekhyun sangat keruh.Kami bertemu,bergaduh,bermasam muka dan jadi musuh.Ada sahaja pengaduhan antara aku dengan dia.

Aku selalu salah sangka dengan dia.Tapi dialah namja yang telah selamatkan aku.Kalaulah dia tak ada ketika itu,pasti aku dah mati kesejukan.

Dialah namja pertama yang kiss aku.Dia cakap dia terpaksa.Sebab nak selamatkan aku.Entah kenapa aku kecewa.Mungkin nama Baekhyun yang ada dalam hati aku.

Tapi aku keliru.

"Hyo!!"panggilan Sica dari pintu bilik menghentikan lamunan Jihyo.Jihyo menoleh.

"Nae,unnie"jawab Jihyo.

"Jom turun makan"ajak Sica.

"Nanti Hyo turun"ujar Jihyo.

"Wae ni?"Sica menghampiri Jihyo dan turut duduk bersila diatas katil.

"Fikirkan apa?"tanya Sica.

Jihyo mengeleng dan menunduk.

"Ceritalah dekat unnie"ujar Sica.

Jihyo menarik nafas dan mula menceritakan segalanya kepada Sica.Sica mendengar dengan penuh minat dan sesekali mengangguk.

"Habis tu perasaan Hyo macam mana?"tanya Sica.

"Hyo tak tahu.Hyo keliru"jawab Jihyo.

"Tapi bila unnie dengar cerita dari Hyo.Unnie dapat rasa yang Hyo cintakan Baekhyun.Betul tak?"tanya Sica.Jihyo tidak membalas.

Jihyo menunduk."Tapi Baekhyun oppa tak pernah cakap yang dia sukakan Hyo"ujar Jihyo.

Sica memeluk Jihyo.

BERSAMBUNG..

Apakah kesudahan cinta mereka??..nantikan ep2 seterusnya..ff ni dah nak tamat..tinggal beberapa Ep sahaja lagi..'peace'

[ C ] flower boy s1 : love on • bbhWhere stories live. Discover now