Hari ini Jihyo datang sekali dengan Nara ke sekolah.Mereka masuk kedalam sekolah.Tiba-!! Suzy,Min dan Fei menghalang jalan mereka dengan berdiri dihadapan Jihyo dan Nara.
"Korang nak apa ni?"tanya Jihyo.
"Yelah..tiba-!! menyibuk halang laluan orang.Sakit ye?"ujar Nara.Hishh..menyampah betul aku.
"Aku nak cakap kat kau dua orang ni..jangan nak dekat dengan flower boy oppa bertiga tu"Suzy menunjuk Jihyo dan Nara.
"Wae pula?"tanya Nara.
"Ikut jelah"jawab Min.
"Jangan nak dekat dengan oppa bertiga tu"tambah Fei bagaikan memberi amaran.
"Korang ni sape nak cakap macam ni??..korang ni namjachingu diorang ke?"tanya Nara.
"Kalau ye wae"jawab Suzy membuatkan Nara ketawa geli hati.
"Aduhai!!..kelakar nya korang ni.Tiba-!! nak mengaku yeojachingu diorang"balas Nara.
"Suka hati kaulah nak percaya ke tak"ujar Min.
"Ni Jihyo"Suzy memandang Jihyo yang hanya diam.Jihyo turut memandang Suzy.
"Kau jangan nak rapat dengan Baekhyun oppa.Kau ingat aku tak tahu yang kau pergi rumah Baekhyun oppa"ujar Suzy mengejutkan yang lain.Begitu juga Nara.
"Kau ni memang tak tahu malu kan.Sampai ke rumah kau nak pikat Baekhyun oppa"sambung Suzy.
"Hishh..kalau akulah.Malu"sampuk Min.
"Betul tu.Orang dah tak nak sudahlah"ujar Fei.
"Hei,korang jaga sikit mulut tu"marah Nara.
"Lebih baik kau nasihat kat chingu kau ni.Sedar diri tu sikit.Orang dah tak nak.Nak paksa-!! pula"balas Suzy.Min dan Fei ketawa mengejek.Mereka berlalu pergi.
"Yahh!!..Jihyo.Wae kau senyap je??..biar je diorang cakap kau macam tu"tanya Nara.
"Aku malas nak gaduh dengan diorang"jawab Jihyo.
"Sejak bila kau jadi macam ni??"tanya Nara.
"Dahlah"Jihyo berlalu.
"Kejap.Bila pula kau pergi rumah Baekhyun oppa?"tanya Nara.
"Nantilah aku cerita"ujar Jihyo.
...............................................
Suzy mengukir senyuman apabila melihat Baekhyun sedang duduk dimeja ditaman yang terdapat disekolah itu.Suzy mengatur langkah kearah itu.
"Annyeonghaseyo!!"ucap Suzy ceria dan duduk dihadapan Baekhyun.Baekhyun memandang Suzy sekilas.
"Oppa sorang je?"tanya Suzy.Baekhyun mengangguk.
"Suzy dengar kaki oppa cedera.Kaki oppa ok?"tanya Suzy.Menunjukkan sifat keprihatinannya.
"Ok"jawab Baekhyun singkat.
"Betul ke oppa nak lawan dengan Leo,Ken dan Hyuk oppa?"tanya Suzy lagi.
"Nae"jawab Baekhyun.
"Oppa.Diorang tu bahayalah.Suzy tak nak jadi apa-!! dekat oppa"ujar Suzy.Risau.
"Tak apa.Tak payahlah nak risau"balas Baekhyun.
...............................................
Petang itu,Jihyo bersiar siar di Sungai Han seperti selalunya.Jihyo mengatur langkah kearah gelanggang bola keranjang.Dia terdengar seseorang bermain bola keranjang.
Jihyo berdiri disebalik dinding.Kelihatan Baekhyun sedang bermain bola keranjang seorang diri.Namja itu kelihatan stress.Tiba-!! bola yang dibaling jatuh bergolek dilantai gelanggang itu.
Seorang yeoja mengambil bola itu dan berdiri berhadapan dengan Baekhyun.
"Suzy"ujar Jihyo perlahan.
Kelihatan Suzy menghampiri Baekhyun dan memberikan bola itu.Baekhyun mengambil bola yang diberikan Suzy dan membaling kearah jaring.Masuk.
"Oppa!!"panggil Suzy.Baekhyun dilihat berpaling kearah Suzy.
"Oppa.Mianhe.Suzy tahu Suzy salah"ujar Suzy.Jihyo pelik.Wae Suzy berkata begitu??..wae perlu minta maaf??..
"Dahlah.Oppa tak nak ingat dah benda yang dah lepas"balas Baekhyun.Semakin mengelirukan Jihyo yang mendengar.
"Tapi oppa.."percakapan Suzy dipintas.
"Dahlah.Oppa dah lupakan semua tu"Baekhyun ingin berlalu.Tetapi tiba-!! Suzy memeluk Baekhyun dari belakang.Mengejutkan Jihyo yang melihat.
"Oppa.Please.Suzy nak balik pada oppa.Suzy cinta oppa"ujar Suzy bersama tangisan.
What??..balik??..maknanya Suzy dengan Baekhyun??
"Jihyo!!"panggilan dari Nara yang kuat mengejutkan semua.Jihyo pantas memusing kebelakang.
Baekhyun menguraikan pelukan Suzy dan memandang Jihyo.Suzy memandang Jihyo tajam.
"Kau kat sini.Kau buat apa kat sini?"tanya Nara.Nara melihat kearah gelanggang.Sedikit terkejut apabila melihat Baekhyun dengan Suzy.
"Jom"Jihyo berlalu.
Nara melihat Baekhyun dan Suzy sekilas."Jihyo tunggu!!"Nara mengikuti Jihyo.
..............................................
Jihyo berjalan pulang kerumah.Dia baru je balik berbasikal dengan Nara.Fikirannya sedari tadi asyik memikirkan apa kaitan Baekhyun dan Suzy sebenarnya??..
Langkah Jihyo terhenti tatkala melihat kereta Baekhyun dihadapan rumahnya.Tiba-!! Baekhyun keluar dari kereta dan memandangnya.
"Apa pula dia buat kat sini?"tanya Jihyo sendiri.
Mereka saling memandang.
BERSAMBUNG
YOU ARE READING
[ C ] flower boy s1 : love on • bbh
Fanfic❝ love does not begin and end the way we seem to think it does. Love is a battle, love is a war; love is a growing up ❞