Baekhyun meletakkan kembali basikal ditempat yang dia ambil tadi.Baekhyun berlalu pergi tanpa menunggu Xiumin dan Chen.Dia terlampau marah kerana kedua chingu nya itu baik dengan musuhnya.
Baekhyun masuk kedalam sebuah cafe untuk minum.Tanpa Baekhyun.perasan ketika dia masuk,seseorang asyik memandangnya.Baekhyun mengambil tempat dibahagian tepi cafe.
"Hai"tegur seorang yeoja.Baekhyun mengangkat wajah.Yeoja itu tersenyum kepadanya.
"Boleh saya duduk?"tanya yeoja itu.
"Duduklah.Bukan saya punya pun kan"jawab Baekhyun.Yeoja itu duduk dihadapan Baekhyun.
"Oppa ingat saya tak?"tanya yeoja itu.Baekhyun memandang yeoja itu tanpa menjawab.
"Saya Suzy.Rakan sekolah Oppa"ujar Suzy ceria memperkenalkan diri.Baekhyun sekadar mengangguk.
"Oppa datang dengan Xiumin dan Chen oppa kan??mana??"tanya Suzy.
"Diorang tengah berbasikal"jawab Baekhyun sambil menghirup air americano dihadapannya.
"Oppa tak berbasikal?"tanya Suzy.
"Baru selesai"jawab Baekhyun.Hishh..banyak tanya pula dia ni.Bekas polis ke apa ni??
"Ermm..saya kejap lagi nak berbasikal.Boleh tak oppa temankan?"tanya Suzy penuh berharap.
...............................................
Xiumin dan Jihyo berhenti berbasikal dan duduk berbual diatas bangku berhadapan dengan Sungai Han itu.Chen dan Nara masih lagi berbasikal.Ceria betul diorang.Dah macam pasangan kekasih dah diorang berdua tu.
"Bestkan berbasikal kat sini"ujar Xiumin dan memandang Jihyo disebelah.
Jihyo mengangguk.
"Jihyo selalu datang sini?"tanya Xiumin.
"Ermm.."Jihyo teragak agak ingin memanggil Xiumin oppa.Xiumin dilihat mengangguk sambil tersenyum.
"Ermm..memang saya selalu datang sini.Dengan Nara.Oppa?"ujar Jihyo.
"Oppa kadang-!! je datang sini.Sebab oppa dengan chingu oppa yang dua orang tu selalunya main bola keranjang.Hari ni rasa nak berbasikal"jawab Xiumin.Jihyo mengangguk faham.
"Dengan sape pula tu?"tanya Xiumin.Jihyo melihat kearah Xiumin melihat.
Mwo??..Suzy??..korang tahu tak apa aku tengok??..
Sekarang ni aku tengok yang si ketul ais basi tengah berbasikal dengan the perasan girl.Hishh..meluat betul aku tengok.Memang sesuai betul lah diorang berdua tu.Dua-!! musuh aku.
"Ermm..Jihyo"Xiumin menoleh kearah Jihyo.Ketika itu Jihyo asyik lihat Baekhyun dan Suzy berbasikal.
"Jihyo!!"Xiumin melambaikan tangan dihadapan Jihyo dan menyedarkan Jihyo.
"Nae"ujar Jihyo sedikit tersentak.
"Wae ni?"tanya Xiumin.
Jihyo mengeleng laju.
............................................
Jihyo menghempaskan tubuhnya diatas katil.Handphone ditangan dipandang sekilas sebelum diletakkan diatas meja tepi katil.Pukul 9 malam.
"Aku harap esok aku tak akan nampak si ketul ais basi tu.Sakit betul hati aku ni.Setiap kali jumpa dia pasti hati aku sakit"ujar Jihyo.
"Jihyo!!"panggil seseorang.
Jihyo memandang ke pintu.Kelihatan Nara sedang berdiri sambil buat gaya peace dihadapan pintu.Jihyo duduk bersila.
"Yang kau ni apahal malam-!! datang rumah aku?"tanya Jihyo.
Hishh..apalah si Nara ni.Dah macam burung hantu dah.Merayap tengah-!! malam.
Nara melangkah dan duduk bersila dihadapan Jihyo."Aku bosanlah duduk kat rumah"jawab Nara sambil mempamerkan reaksi kebosanannya tahap gaban.
"Wae pula?"tanya Jihyo.
"Appa dengan Omma aku tak ada kat rumah.Pergi rumah chingu yang buat kenduri"jawab Nara.
"Wae tak ikut?"tanya Jihyo.
Nara mengeleng."Malaslah"
"Jihyo.Aku nak bagitahu kau ni"ujar Nara beriak teruja.Teruja betul dia ni.Menang baucer makanan ke??..bolehlah belanja aku.
"Tadikan aku berbasikal dengan Chen oppa"ujar Nara.Jihyo mengangguk.Nara dah tersengih.
"Chen oppa baiklah.Ceria je.Aku selesa sangat dengan dia.Selalu ketawa"sambung Nara.Jihyo dah mula mempamerkan riak bosannya.Tahu betul dengan sikap chingu nya yang satu ini.Setiap hari ada je cerita pasal flower boy dia tu.
Aku harap tak adalah cerita pasal si ketul ais basi tu.
"Jihyo.Aku rasa.."Nara berhenti seketika.
"Rasa apa?"tanya Jihyo.
"Aku rasa aku dah jatuh cinta dengan Chen oppa"jawapan Nara mengejutkan Jihyo.
"Mwo??..kau jatuh cinta dengan Chen oppa?"tanya Jihyo ingin pastikan.
Nara mengangguk.Biar betul dia ni.
..............................................
Jihyo terkocoh kocoh masuk kedalam kelas dan duduk ditempatnya iaitu disebelah Nara.Mujur sahaja Cikgu Shindong aka Cikgu Singa belum masuk lagi.Kalau tak kenalah Jihyo jadi model diluar kelas.
"Lambat lagi kau ni"bebel Nara.Jihyo tersengih.
"Memang selalu lambat pun"sampuk Suzy.
"Sentiasa lambat"tambah Min.
"Kau ingat sekolah ni halmeoni kau punya ke?"tanya Fei.
"Eh,memang pun.Halmeoni aku lah yang bina sekolah ni"jawab Jihyo slumber.
Mereka diam apabila Cikgu Shindong masuk kedalam kelas.
"Ok.Semua sekarang cikgu nak bagitahu sesuatu"ujar Cikgu Shindong.
"Apa cikgu?"tanya seorang pelajar namja.
"Lusa akan diadakan perkhemahan tahunan.Jadi saya telah pilih beberapa pelajar didalam kelas ni.
"Sape cikgu?"tanya seorang namja.
"Saya ke?"tanya seorang lagi.
"Diamlah.Biar cikgu cakap"ujar Suzy tak puas hati.
"Pelajar sekolah ni yang terpilih ialah Key,Peniel,Suzy,Min,Fei,Nara dan Jihyo"terang Cikgu Shindong.
"Aduhh..wae lah dia tu pergi juga"gomel Suzy.
Kau ingat aku nak sangat pergi.Bosan.Lebih-!! kalau ada the perasan girl.
BERSAMBUNG
YOU ARE READING
[ C ] flower boy s1 : love on • bbh
Fanfic❝ love does not begin and end the way we seem to think it does. Love is a battle, love is a war; love is a growing up ❞