Semua pelajar mula berkumpul.Mereka akan memulakan aktiviti berjalan malam seorang demi seorang masuk kedalam hutan.
"Ok.Kita akan mulakan sekarang.Ingat semua,ikut laluan yang telah ditetapkan atau yang telah ditandakan"pesan Cikgu Shindong.
"Kalau ada masalah minta tolong.Jangan risau.Pihak perkhemahan akan tunggu awak semua di beberapa tempat"tambah Cikgu Yuri.Semua pelajar mengangguk faham.
"Takutnya"ujar Nara kepada Jihyo.
Suzy dilihat sedang memandang Jihyo dengan pandangan yang susah diertikan sambil berbisik dengan Min dan Fei.Seperti ada agenda yang akan mereka lakukan.
..............................................
Beberapa minit kemudian,aktiviti berjalan malam dimulakan.Satu persatu pelajar masuk kedalam hutan.Ada yang takut,ada yang berani dan ada yang terlebih berani.
Selepas Min dan Fei.Kini Suzy pula masuk kedalam hutan.Jihyo menjadi peserta terakhir yang masuk kedalam hutan itu memulakan aktiviti berjalan malam.
Suzy menoleh kebelakang.Dari jauh dia lihat Jihyo mula masuk kedalam hutan ini.Suzy senyum sinis.Dia memegang penanda anak panas yang menunjukkan kearah kanan dan dipusing kearah kiri.
"Habislah kau nanti.Sesaklah kau"ujar Suzy dan berlalu pergi melalui arah kanan.
Seperti yang dirancang oleh Suzy dan gengnya,Jihyo melalui arah kiri.Dia mengikut arah penanda anak panah dan tidak menyedari yang jalan itu jalan yang salah.
................................................
Selepas sejam,semua pelajar keluar dari hutan.Aktiviti berjalan malam selesai.Kecuali Jihyo yang masih belum keluar.
Nara tercari cari Jihyo.Tetapi tiada.Tak akanlah Jihyo tidak keluar lagi.Nara risau.Dia melangkah kehadapan.
"Cikgu!!"panggil Nara.
"Nae.Ada apa Nara?"tanya Cikgu Yuri.
"Jihyo tak ada"jawapan Nara mengejutkan.The perasan girl tiga orang tu buat-!! terkejut.
"Tak ada?"tanya Cikgu Yuri ingin pastikan.Nara mengangguk.
"Macam mana.Seorang tak keluar lagi"ujar Cikgu Yuri kepada Cikgu Shindong.
"Kita kena pergi cari ni.Dah tamat dah aktiviti ni.Nanti terjadi apa-!! pula"ujar Cikgu Shindong.
"Xiumin,Chen dengan Baekhyun.Jom ikut saya"arah Cikgu Shindong.
"Hishh..wae lah Cikgu ajak oppa bertiga tu"ujar Suzy geram.
"Kalau cari orang lain tak apa"tambah Min.
"Ni tak.Pergi cari yeoja tak guna tu.Biar jelah dia mati je dalam hutan tu"ujar Fei pula.
Diorang ni memang tak patut betul lah.Kesian Jihyo.Dahlah gelap sekarang ni.
..............................................
Cikgu Shindong,Baekhyun,Xiumin dan Chen sudah masuk kedalam hutan untuk mencari Jihyo.Ada juga pihak disana yang juga masuk mencari kerana mereka tahu selok belok hutan ini.
"Apa kata kita berpecah.Mungkin lebih membantu"cadang Cikgu Shindong.
"Bagus juga tu.Lagipun dah pukul 12 ni.Pukul 1 agak bahaya sebab cuaca kat agak sejuk"setuju pihak perkhemahan.Maklum saja Pulau Jeju kan.Mestilah sejuk.
"Saya nak pesan.Awak semua mestilah tanda sepanjang perjalanan.Supaya mudah untuk kembali kesini"pesan namja itu.Mereka mengangguk.
Kini semuanya berpecah.Cuma tinggal Baekhyun,Xiumin dan Chen yang masih belum pergi mencari.
"Jomlah.Nanti sejuk pula"Baekhyun berlalu pergi.
"Xiumin.Aku ikut kau"ujar Chen sambil matanya melilau memandang sekeliling.
Takut ke Chen??
Aku bukan takut.Aku segan je.
"Kita kan kena berpecah"balas Xiumin.
"Kau kan tahu aku mabuk hutan.Aku mana boleh jalan sorang-!!.Nanti mudah sesat"ujar Chen mencipta seribu alasan yang...tak masuk dek akal fikiran manusia sejagat.
"Suka hati kaulah"Xiumin berlalu.Diikuti Chen.
Baekhyun mematahkan ranting disepanjang perjalanan untuk memudahkan balik nanti.Barulah tak sesat.
"Hishh..tak pasal-!! aku kena susahkan diri aku cari musuh aku tu"bebel Baekhyun.
"Tak pernah ada dalam kamus hidup aku tau"sambung Baekhyun.
.................................................
Ditempat lain Jihyo sedang tercari cari laluan balik.Tetapi dia langsung tidak tahu arah mana yang patut dia pergi kerana ada tiga laluan dihadapan matanya.
"Mana ni?"Jihyo resah.Hari semakin malam dan suhu semakin sejuk kerana sudah pukul 12:30.
Jihyo memusing kebelakang.Dari atas ini Jihyo dapat lihat laut Pulau Jeju kerana tapak perkhemahan ini berada diatas bukit.Jihyo mengosok gosok tangannya supaya lebih hangat.
"Dahlah aku tak pakai baju sejuk"gomel Jihyo.
Tiba-!! bunyi sesuatu.Bunyi ranting kayu seperti dipijak.Sesuatu pantas memusing kebelakang dan melihat sekeliling.Dia resah.
"Bunyi apa tu?"tanya Jihyo sendiri.Jihyo memandang kiri kanan.
Tiba-!! semasa memandang kehadapan,Jihyo terpandang seorang namja dihadapannya.
"Arghh!!"jerit Jihyo kerana terkejut dan dia terus pengsan.
BERSAMBUNG
YOU ARE READING
[ C ] flower boy s1 : love on • bbh
Fanfiction❝ love does not begin and end the way we seem to think it does. Love is a battle, love is a war; love is a growing up ❞