Baekhyun cemas.Dia tidak tahu harus berbuat apa.Rasa kecewa dengan diri sendiri kerana tidak dapat untuk melindungi Jihyo.Baekhyun berlari untuk ke keretanya.Dia harus minta bantuan.
..............................................
Jihyo perlahan lahan membuka matanya.Dia memandang sekeliling.Suasana didalam sebuah bilik yang usang.Sampah bersepah didalam bilik ini.
"Aku kat mana ni?"tanya Jihyo.Dia cuba mengangkat tangannya tetapi tidak dapat.Tangannya diikat.Kakinya juga diikat.
"Arghh"Jihyo menjerit sakit kerana ikatan terlalu kuat.
Tiba-!! seseorang menolak pintu dari luar.Tolakan kuat itu mengejutkan Jihyo.
"Hai,sayang"ujar namja itu.
"Lepaskan akulah!!"jerit Jihyo.
Tiba-!! namja itu mencengkam dagu Jihyo dsngan kasar."Kau tahu tak sayangkan kau??aku tak akan lepaskan kau"ujar namja itu.
"Kalau kau sayang aku.Kau tak akan buat aku macam ni"balas Jihyo keras.
"Tapi kau nak larikan diri dari aku.Aku tahu kau sukakan si Baekhyun tu.Aku tak nak kau pergi dekat dia"ujar namja itu dan melepaskan dagu Jihyo dengan kasar.
"Oklah.Oppa keluar dulu tau.Nanti oppa datang balik"ujar namja itu dan berlalu keluar.
Jihyo menangis sambil melihat sekeliling.Dia takut.Takut jika apa-!! berlaku.Tiba-!! fikirannya teringatkan Baekhyun.Mungkin selama ini Baekhyun menolong dia.
"Baekhyun oppa"sebut Jihyo.
...............................................
Baekhyun memecut keretanya laju menuju kesatu tempat.Dia perlu minta bantuan.Tidak ingin berlaku apa-!! kepada Jihyo dan dia tidak sanggup kehilangannya.
Baekhyun berhentikan keretanya dihadapan sebuah rumah.Dia terus keluar.Loceng ditekan dengan cemas.
"Annyeonghaseyo ahjumma"ucap Baekhyun kepada seorang yeoja yang keluar.
"Annyeong..Baekhyun cari Xiumin ke?"tanya yeoja itu.
"Nae,Xiumin ada??"tanya Baekhyun.
"Xiumin keluar.Cuba Baekhyun call dia"jawab yeoja itu iaitu omma Xiumin.
"Baiklah ahjumma.Kamsahamnimda"balas Xiumin dan berlalu masuk kedalam keretanya.
............................................
Baekhyun cuba call Xiumin tapi tidak dapat.Kali ini dia cuba call Chen.Agak lama juga,Chen pun jawab panggilan Baekhyun.
"Yeoboseyo"jawab Chen.
"Yeoboseyo,Chen kau kat mana?"tanya Baekhyun.
"Aku kat rumahlah ni"jawab Chen.
"Chen.Kau kena tolong aku"ujar Baekhyun.Resah.
"Wae ni?"tanya Chen.
"Jihyo.Jihyo kena culik"jawapan Baekhyun mengejutkan Chen.
"Kau tahu ke Jihyo dibawa kemana?"tanya Chen.
"Aku tak tahu.Tapi kita kena cari sama-!!.Tolonglah"rayu Baekhyun.Dia hampir menangis.
"Ok.Aku tolong.Tapi kau dah bagitahu Xiumin?"tanya Chen.
"Aku pergi rumah dia.Dia tak ada.Call tak dapat"jawab Baekhyun.Pelik apabila chingunya itu tiba-!! hilang.
"Xiumin ada cakap dia nak pergi Sungai Han"ujar Chen.
"Kalau macam tu aku ambil kau.Lepas tu kita pergi Sungai Han"cadang Baekhyun.
"Ok"setuju Chen.
.............................................
Selepas Baekhyun ambil Chen,mereka ke Sungai Han untuk cari Xiumin.Mereka perlu cepat kerana tidak ingin Jihyo diapa apakan oleh penculik itu.
Baekhyun dan Chen turun dari kereta apabila sampai di Sungai Han.Tapi tiada Xiumin.Mereka mencari cari disekitar,tetapi tetap juga tiada.
"Mana Xiumin ni?"tanya Baekhyun.
"Dia cakap nak datang Sungai Han"jawab Chen.
Tiba-!! handphone Baekhyun berbunyi menandakan mesej masuk.Handphone didalam poket diambil.
Datang ke rumah lama hujung sekolah..
Cepat!!!!..Xiumin
"Sape hantar?"tanya Chen.
"Xiumin.Dia suruh pergi ke rumah lama hujung sekolah"jawab Baekhyun.
"Jom.Mungkin Jihyo kat situ"ajak Chen.
"Tapi mana Xiumin tahu?"tanya Baekhyun.
"Adalah tu.Jomlah.Kita kena cepat"ujar Chen.
.............................................
Baekhyun memberhentikan kereta agak jauh dari rumah usang itu.Supaya penculik tidak perasan akan kehadiran mereka.Mereka turun dari kereta.
"Eh,ni kan kereta Xiumin"ujar Chen apabila melihat kereta Xiumin disebelah kereta Baekhyun.
Baekhyun memandang kereta Xiumin."Xiumin buat apa kat sini?"tanya Baekhyun.
"Kan dia yang hantar mesej.Mungkin dia ada kat sini"jawab Chen.Baekhyun tertanya tanya.Banyak persoalan didalam fikirannya.
Chen memandang hadapan."Baekhyun.Tu Xiumin"Chen menunjuk kearah Xiumin.
Baekhyun turut memandang hadapan.Mereka agak terkejut apabila melihat Xiumin.
BERSAMBUNG
Mesti reader tertanya tanya siapa penculik itu??..nantikan ep seterusnya..'peace'
YOU ARE READING
[ C ] flower boy s1 : love on • bbh
Fanfiction❝ love does not begin and end the way we seem to think it does. Love is a battle, love is a war; love is a growing up ❞