𝚌𝚑𝚊𝚙 20 .

2K 182 7
                                    

"Appa!!"Baekhyun menangis kuat.Rasanya tidak tertahan lagi.Tidak sanggup dia menghadapi segala kemungkinan yang akan terjadi.

"Baekhyun.Jangan macam ni.Baekhyun kena banyak bersabar.Bagi semangat dekat Appa"pujuk Hanseok sambil memegang bahu anak majikannya itu.

"Ahjumma sendiri dengar kan.Doktor cakap keadaan Appa kritikal.Appa pun nak tinggalkan Baekhyun ke?"pilu Hanseok mendengar ungkapan Baekhyun dengan suara tersekat.

Hanseok tidak mampu berkata apa-!!.

"Baekhyun nak keluar kejap"Baekhyun terus bangun dan berlalu dari situ.

Hanseok memandang Baekhyun dengan perasaan pilu.Berat sungguh ujian untuk anak majikannya.

.................................................

Jihyo melangkah dengan perasaan yang bercampur.Rasa sedih+marah+rasa bersalah menjadi satu.Sebenarnya Jihyo asyik terfikirkan dengan apa yang Baekhyun cakapkan.

Aku buat semua ni sebab nak selamatkan kau.

"Apa maksud dia sebenarnya?"Jihyo tertanya tanya.Sungai Han dihadapan dipandang.Jihyo memeluk tubuh.

Jihyo rasa marah kerana tadi dia terserempak dengan Suzy,Min dan Fei.Mereka betul-!! marah dengan apa yang berlaku.Jihyo marah kerana semua ini disebabkan perbuatan Baekhyun.

...............................................

FLASHBACK
Jihyo berjalan kaki untuk Sungai Han.Dia merasakan yang dia harus mencari ketenangan.

"Song Jihyo!!"panggil seseorang mengejutkan Jihyo.Jihyo menoleh.Suzy,Min dan Fei menuju kearahnya.Reaksi mereka sangat marah.

"Kau ni memang tak guna betul!!"marah Suzy.

"Apa kau cakap ni?"tanya Jihyo.Cuba selembut mungkin.Kalau boleh dia tidak ingin mereka bergaduh.

"Jangan nak buat tanya.Kau tahu.Tapi pura-!! tak tahu!!"marah Min pula.

"Memang tak tahu malu"tambah Fei pula.

"Aku tak gaduh dengan korang"ujar Jihyo.

"Kau yang cari gaduh.Kau dengar sendiri kan yang aku ni yeojachingu Baekhyun oppa!!..tapi kau tetap rapat dengan dia dan perbuatan tadi betul-!! buat aku marah!!"Suzy memandang Jihyo tajam.

"Tapi korang kan dah putus dan aku pun terkejut dengan apa yang berlaku"balas Jihyo.

"Baekhyun oppa masih cintakan aku!!"ujar Suzy kuat.

"Kitorang tahu kau yang yang paksa Baekhyun oppa!!"tuduh Min.

"Korang ni gila ke apa??korang ingat aku ni apa??aku ni tak sekeji korang lah!!"marah Jihyo dan terus berlalu pergi.

"Yahh!!..Song Jihyo!!'jerit Suzy.Tapi Jihyo tak hiraukan.

END FLASHBACK

..............................................

Jihyo memusing kebelakang.Ingin balik kerumah kerana dah petang sangat.

"Hai"sapa seseorang mengejutkan Jihyo.

"Seorang je?"tanya namja itu.Jihyo hanya mengangguk.Jihyo menoleh sekeliling.Reaksinya berubah.

Aduh!!..wae lah tak ada orang ni??aku harap sangat dia hanya menegur.

Tiba-!! namja itu mendekati Jihyo menyebabkan Jihyo mengundur kebelakang.

"Saya Leo.Panggil je Leo oppa"ujar Leo memperkenalkan diri.

Aduh!!..wae aku rasa seram pula ni??

"Wae ni??janganlah takut.Oppa tak akan buat apa-!!"ujar Leo lembut.Hishh..pergilah!!..jerit hati Jihyo.

"Saya balik dulu"Jihyo ingin berlalu.Tapi pantas Leo memegang tangan Jihyo.Mengejutkan Jihyo.

"Apa ni??lepaslah!!"Jihyo cuba menarik tangannya.Tetapi Leo semakin memperkuatkan genggamannya sambil senyum melerek.

"Oppa dah lama sukakan Jihyo"kata-!! Leo betul-!! mengejutkan Jihyo.

"Lepas!!"jerit Jihyo.

Tiba-!! seseorang datang menumbuk Leo dan menolak Leo sehingga jatuh.

"Kau jangan berani nak sentuh Jihyo!!"marah namja itu.

Baekhyun!!.

Jihyo sangat terkejut dengan kedatangan Baekhyun.

Leo bangun berdiri.Bibirnya yang berdarah disapu dengan ibu jari.Leo tersenyum sinis.Baekhyun memandang Leo tajam.

"Berani betul kau kan"ujar Leo.

"Kan aku dah cakap Jihyo yeojachingu aku.Wae kau kacau dia??"marah Baekhyun.Jihyo memandang Baekhyun dengan reaksi terkejut.

"Aku.."percakapan Leo dipintas.

"Lebih baik kau pergi dari sini kalau tak nak kena lebih teruk!!"marah Baekhyun.

"Baik.Aku pergi.Tapi kau jangan ingat aku akan lupa apa yang kau buat"ujar Leo penuh tekad dan berlalu dari situ.

Baekhyun dan Jihyo hanya diam.Langkah Baekhyun diatur untuk berlalu dari situ tanpa menoleh memandang Jihyo.

"Awak!!"panggil Jihyo membuatkan langkah Baekhyun terhenti.

"Gomawo.Awak dah banyak kali selamatkan saya.Gomawo.Baekhyun oppa"ujar Jihyo sedikit mengejutkan Baekhyun kerana Jihyo memanggilnya oppa.Tapi dia hanya berdiam diri tanpa memusing kearah Jihyo.

Jihyo betul-!! rasa bersalah apabila Baekhyun hanya berdiam diri.

"Saya tahu apa yang awak buat nak selamatkan saya.Awak nak selamatkan saya dari Leo oppa.Awak buat semua tu sebab terpaksa"ujar Jihyo sambil menunduk.Airmatanya mengalir.

Baekhyun turut rasa apa yang Jihyo rasa.Dia rasa sedih mendengar kata-!! Jihyo.Jauh dari sudut hatinya yang dia buat semua tu bukan sebab terpaksa.Tetapi lidahnya kelu untuk mengatakannya.

Tiba-!! handphone Baekhyun berbunyi.Jihyo mengangkat wajah.

"Yeoboseyo"jawab Baekhyun.

"Mwo???"suara terkejut Baekhyun turut mengejutkan Jihyo.Walaupun dia tidak tahu apa yang terjadi.

"Ok.Baekhyun pergi sana sekarang"ujar Baekhyun sebelum mematikan talian.

Baekhyun memusing kearah Jihyo.Wajah yeoja yang menangis itu dipandang.Baekhyun mendekati Jihyo.

Satu kertas kecil diberikan kepada Jihyo."Ni nombor Xiumin.Call dia supaya dia datang ambil.Jangan balik sendiri"ujar Baekhyun dan berlalu pergi.

Jihyo memandang Baekhyun yang berlari pergi.Apakah yang terjadi sebenarnya??wae Baekhyun tergesa gesa??..

Nombor Xiumin dipandang.

BERSAMBUNG..

[ C ] flower boy s1 : love on • bbhWhere stories live. Discover now