Chapter 1

29 1 0
                                    

           Dh 2 bulan Seolhyun x pergi ke sekolah selepas bermacam macam perkara berlaku ke atasnya. Perangainya berubah sekelip mata. Dulunya seorang yg ceria menjadi seorang yg pendiam. Semua kenalannya menjauhkan diri darinyanya kerana dikatakan pembunuh.
             Hanya keluarga terdekat sahaja menyokongnya. Pak cik dan mak ciknya mencadangkan untuk menukar sekolah. Ke sekolah Cheonan Girls High School. Dia hanya menurut cadangan mereka.

• • • • • •

            Dia mendongak untuk melihat nama sekolah yg terpampang besar di bangunan tersebut.
            "Cheonan Girls High School?" -Seolhyun
            "Kaja" - Mrs Park
             Mak cik dan pak cik nya membantunya mengangkat bagasi. Sampai di pejabat sekolah, masing2 sibuk dengan hal masing2. Dia menunggu urusan yg di uruskan oleh pak cik dan mak ciknya. Setelah selesai, mereka bertiga bergerak ke dorm yg telah disediakan.

• • • • • •

             "Selesanya bilik ni" - Mrs Park
             Seolhyun hanya melihat sekeliling keadaan dlam bilik tersebut. Dia nmpk beberapa barang tersusun rapi di dalm bilik tersebut. 'Siapa lah agaknya roomate aq'. Itulah soalan yg bermain di mindanya.
            "Roomate Seolhyun cuma sorang je" - Mrs Park
            "Seorang?" - Seolhyun
           Mak ciknya mengangguk akn persoalan Seolhyun. Mak cik dan pak cik nya beredar setelah selesai urusannya.

• • • • • •

           Semua murid duduk di tempat masing2 apabila guru kelasnya, Mr. Kim masuk ke dalam kelas. Mereka memberi hormat kepada gurunya seperti biasa.
           "Attention class. Hari ni ada pelajar baru masuk ke dlam kelas ni" - Mr. Kim
           Setelah dengar akan pemberitahuan Mr. Kim masing2 berbual antara satu sama lain. Mr. Kim mengetuk meja 3 kali untuk mendapatkan perhatian pelajarnya.
            "Masuk" - Mr. Kim
            Mr. Kim mengarahkan Seolhyun yg berdiri di luar kelas untuk masuk. Seolhyun membuka pintu kelas dan berdiri di sebelah Mr. Kim.
            "Perkenalkan Kim Seolhyun" - Mr. Kim
            Seolhyun hanya menundukkan kepala tanda hormat. Dia langsung x senyum kepada rakan sekelasnya. Murid2 lain ada yg memberi perhatian, ada juga yg berbual. Tiba2 terdengar satu suara pelajar perempuan. "Ni bkn pembunuh ke?"
            Seolhyun yg tadi tunduk, dia mendongakkan kepalanya dengan wajah yg kecewa. Semua pelajar melihatnya dengan wajah yg takut.
              "Yaa!! Jo Soo Hyang! Apa yg kamu merepek? Jgn tuduh sebarangan" - Mr. Kim
              "Seonsaengnim. Ianya betul" - Soo Hyang
               Soo Hyang menunjukkan keratan akhbar di dlm talifonnya melalui internet. Dia sudah mengagak akn perkara tersebut akan berlaku. Semua murid memandangnya dengan pandangan aneh. Mr. Kim mengetuk meja sekali lagi. Mereka semua diam.
             "Kkermanhae, Soo Hyang!! Seolhyun, awak boleh duduk di sebelah Lee Hani" - Mr. Kim
             Mr. Kim menunjukkn ke arah pelajar perempuan yg duduk dibelakang sebelah tingkap dengan rambut panjang berwarna coklat. Seolhyun menundukkan kepalanya kepada Mr. Kim dan berlalu dri ctu.
             Duduk sahaja dia di kerusinya. Semua pelajar yg berdekatan dengan tempat duduk nya menarik meja agar berjauhan dengannya. Dia menjeling ke arah perempuan di sebelahnya yg dipanggil Lee Hani. Fikirannya terdetik, "Sombong? Dia langsung x pandang kat aq. Eh! Kejap. Mmg lah x pandang, dia dh dengar aq ni pembunuh".
             Seolhyun mengeluh panjang. Dia perasan, banyak mata memandangnya. Apabila dia menoleh ke hadapan, masing2 membuat kerjanya. Dia menjeling lagi ke arah Hani. Lama dia memandangnya. Wajahnya cantik, comel.
              Tanpa dia sedar, bibirnya mengukir senyuman. Lee Hani memandangnya sekilas dan dibuang pandangannya ke arah lain. Mr. Kim beredar dri kelas.
            Tiba2, Seolhyun terdengar seorang pelajar berkata, "Sesuai lah tu. Dua budak pelik duduk bersebelahan. Sorang x nk bercakap. Sorang lagi pembunuh". Seolhyun memandang ke arah Hani. Telinganya ditutup menggunakan earphone.
           Dia melihat jamnya. Beberapa minit lagi masa rehat. Dia bangun dri duduknya. Dia terperanjat apabila Lee Hani turut bangun. Mereka saling berpandangan. Pelajar lain memandang mereka berdua hairan.
            Hani x memperdulikan Seolhyun disebelahnya dan terus berjalan ke arah pintu belakang. Manakala, Seolhyun berjalan ke arah pintu hadapan.

SECRET BETWEEN USWhere stories live. Discover now