Lee Hani berjalan menuju ke biliknya. Sesampai di bilik, dia ternampk bagasi terletak berhampiran almari bajunya. Dia membelek belek bagasi tersebut. Dan terang2 bkn miliknya. Dia mencapai talifon dri dlm poketnya dan mendail mamanya.
"Eomma!!" - Lee Hani
"Sabar2 , Lee Hani. Opps!! Luhan sayang" - Mrs. Go Jin Hee
"Maaa!! Ape ni?? Mama dh janji dengan luhan x nk kongsi bilik dengan org lain" - Luhan
"Pihak sekolah kata, bilik x kecukupan. Jadi terpakse la mama bagi bilik kamu. Lagipun sorang je pun. Mama dh tengok bdknya. Comel jugak. Mne tau Luhan tukar fikiran" - Mrs. Go
"Mama nii..... Satu bilik tau!! Dia perempuan, anak mama ni lelaki! LELAKI!!" -Luhan
"Okay lah tu. Memang patut pon kamu suka perempuan" - Mrs. Go
"Eomma!! Luhan memang suka perempuan la ma.. Luhan bukan gay!" - Luhan
"Mama x pecaya! Semua kawan Luhan lelaki. X de pun mama dengar ank mama ni bercinta" - Mrs. Go
"Dh la ma. Kalau bukan disebabkan mama, Luhan x nk masuk sekolah perempuan ni! Penat Luhan terangkan. Mama bukan nk percaya" - Luhan
Dia meletakkan ganggang talifon. Dia menggaru kepalanya yg x gatal. Dia tenung ke arah beg tersebut lalu di sepaknya. "Auch!!" Luhan mengaduh kesakitan. Dia menggosok kakinya yg terasa sakit. Kemudian, dia baring di atas katilnya dan ditanggalkan rambut palsunya.
• • • • • •
Selesai makn tengah hari, Seolhyun berjalan menuju ke biliknya. Belum sempat dia melangkah pergi dri kantin, dia terlanggar Soo Hyung yg tiba2 muncul dihadapannya.
"Opps!! Mianhae. Tolong jangan bunuh saya" - Soo Hyung
Baju yg dipkainya penuh dengan warna merah disebabkan air yg dipegang Soo Hyung. Semua pelajar yg berada di situ memandang ke arahnya apabila Soo Hyung berkata seperti itu.
Seolhyun memandang Soo Hyung dengan perasaan x puas hati. Dia berjalan dan melanggar bahu Soo Hyung dengan kuat. "Auch!" Soo Young mengaduh kesakitan apabila bahunya terasa sakit. Kemudian, dia senyum sinis. Puas hatinya rasa apabila dpt mengenakan Seolhyun.
• • • • • • •
Luhan terdengar pintu biliknya terbuka. Cepat2 dia mencapai rambut palsunya dan dipakainya. Dia melihat siapa yg masuk. Seolhyun meluru ke arah bilik air. Dia hairan dengan baju Seolhyun yg penuh dengan warna merah.
Tiba2 terlintas di kepalanya 'Pembunuh'. "Darah?" Luhan tertanya tanya sama ada itu adalah darah atau bukan. Dia berjalan ke arah bilik air dengan perlahan agar x didengari oleh Seolhyun. Dia melekatkan telinganya di pintu tandas.
Dia hanya mendengar air paip di pasang. Tiba2, pintunya ditolak. Dia terduduk dan matanya terbuka luas. Terus dia memandang ke belakang apabila terkejut melihat Seolhyun hanya berkemban.
"Oh! Annyeohasaeyo! Joesonghaeyo Hani! Apasso?" - Seolhyun
Seolhyun melutut di hadapan Luhan yg memandang kebelakang. Tangannya menyentuh kepala Luhan yg terhantuk. Tetapi ditepisnya. Luhan berlalu dri ctu dan keluar dri biliknya. Mata Seolhyun hanya melihat Luhan dri jauh hingga hilang bayangnya.
Seolhyun mengeluh panjang. Dia menyalin bajunya yg baru. Sesekali air matanya mengalir. Dia mengemas barang2nya. Sedang dia mengemas, dia memegang satu frame gambar. Kemudian dia memeluknya.
"Eomma! Bogo sip-eoso" - Seolhyun
YOU ARE READING
SECRET BETWEEN US
Teen Fiction"Apa dah jadi?", "Apa aq buat kat cni?", "Hospital?". Itu lah soalan yg x terjawab setelah dia sedar dri tido. Fikirannya melayang. Dia ingat siapa dirinya tetapi dia x ingat apa yg terjadi waktu itu. Memori nya seolah olah diambil sebahagian. Se...