"Sung Yun!!" - Seolhyun
Seolhyun bangun dri perbaringannya. Luhan yg terkejut akan jeritan Seolhyun turut bangun.
"Auchh!!" - Luhan
Kepalanya terhantuk pada katil atas. Seolhyun yg terdengar suara Luhan menjengah ke bawah. Manakala, Luhan menjengah ke atas. Terkelip kelip mata mereka berdua apabila mata mereka bertembung. Hanya beberapa inci sahaja jaraknya.
Seolhyun membetulkan duduknya. Luhan menggosok gosok kepalanya yg terasa sakit. Seolhyun turun dri katilnya dan mendekati Luhan. Tangannya mencapai kepala Luhan dan menggosoknya perlahan. Luhan agak terberundur kerana segan apabila Seolhyun berkelakuan sebegitu.
"Gwaenchanh-a? Joesonghaeyo" - Seolhyun
Hujan turun dengan lebat beserta guruh. Luhan terkejut apabila Seolhyun tiba2 menangis. Seolhyun bercangkung dan menangis teresak esak. Tangisannya tidak kedengaran kerana diselubungi bunyi hujan lebat. Luhan terasa serba salah.
"Yaa!! Aq okay la. Jgn la nangis. Sikit je ni" - Luhan
Luhan turut bercangkung dan menggosok belakang Seolhyun lembut. Akhirnya, mereka berdua terduduk di lantai sambil menyandar di katil. Seolhyun meletakkan kepalanya dibahu Luhan. Masih ada sedu akibat tangisnya tadi.
"Gwaenchanh-a?" - Luhan
Seolhyun hanya mengangguk. Dia termenung jauh.
"Tadi... Aq mimpi. Semua ingatan aq balik. Kawan baik aq selama ni mati, bkn salah aq. Aq x bunuh dia pun" - Seolhyun
Seolhyun menarik nafas panjang. Luhan hanya menunggu apa yg ingin dikatakan oleh Seolhyun.
"Aq nk selamatkn dia. Tpi, dh terlambat" - Seolhyun
Sesekali dia mengesat air matanya yg mengalir di pipinya.
"Dia mati sebab ape?" - Luhan
"Dia bunuh diri" - Seolhyun
"Sebab ape dia bunuh diri?" - Luhan
Seolhyun menggelengkan kepalanya. Dia x dpt ingat punca rakan baiknya membunuh diri.• • • • • • •
Semenjak dia dpt mengingat semula melalui mimpi. Dia takut untuk tidur. Kadang2, dia sanggup membuat sesuatu kerja berat untuk memenatkan dirinya agar boleh tidur dengan nyenyak.
"Mwohaneungeoya?" - Luhan
Kepala Luhan menoleh ke kanan ke kiri kemudian ke kanan semula apabila memerhatikan Seolhyun yg menolak mop lantai ke sekeliling biliknya sambil memegang segelas air coffee.
"X nmpk ke aq pegang ape? Mop. Ini mop. Aq tengah cuci lantai" - Seolhyun
Luhan hanya menggelengkan kepalanya dan dibiarkan kerja Seolhyun. Tetapi, malam tersebut ia berlaku lagi.• • • • • • • •
"Kelas?" - Seolhyun
Seolhyun memandang sekeliling kelas tersebut. Ada satu pelajar perempuan yg duduk di satu kerusi dengan badannya yg bongkok. Dia cuba mencari wajah pelajar perempuan tersebut. Berkerut dahinya apabila dia seperti dpt mengecam pelajar tersebut.
"Sung Yun?" - Seolhyun
Dia mendekati Sung Yun. Langkahnya terberhenti apabila Sung Yun sedang menangis teresak esak dengan memegang pisau.
"Yaa!! Michyeoss-eo? Sung Yun-a!! Letak pisau tu" - Seolhyun
Sung Yun melepaskan pisau tersebut dan memeluk Seolhyun bersama tangisannya.
"Apa kau cuba nk buat ni?" - Seolhyun
"Dia cuba nk bunuh aq. Seolhyun! Tolong aq" - Sung Yun
"Siapa?" - Seolhyun
"Soo.... Hyang" - Sung Yun
Penglihatannya semakin kabur. Dia terbangun dri tidur. Semua ingatannya kembali dlm sekelip mata. Kenangan pahit dimana mamanya mati disebabkan kemalangan yg menyebabkn dia kemurungan, rakan karibnya mati kerana bunuh diri dan hidupnya huru hara kerana tuduhan yg dikenakan ke atasnya.
Dia memegang kepalanya yg terasa berdenyut denyut. Dia turun dri katilnya perlahan lahan ingin menuju ke bilik air. Luhan yg tersedar, dtg ke arah Solhyun dan menyentuh bahunya. Seolhyun memandang ke arah Luhan dengan wajahnya penuh dengan air mata yg x berhenti mengalir, rambutnya kusut masai dan tangannya menggeletar.
"Yaa!! Gwaenchanh-a?" - Luhan
Luhan menggoyang goyangkan badan Seolhyun untuk menyedarkannya. Tetapi, Seolhyun jatuh pengsan. Luhan sempat menyambut badan Seolhyun.
• • • • • • •
Dia membuka matanya. Dia memandang sekeliling. Luhan membaringkan kepalanya di sebelah katilnya. Tangan kirinya digenggam erat oleh Luhan. Dia memerhatikan wajah Luhan yg bersih tanpa sebarang cela. Memang mcm perempuan. Bibirnya mengukir senyuman.
Dia terpandang di sofa yg telah tersedia di dalam bilik tersebut, pak cik dan mak cik nya tertidur di situ. Perlahan lahan dia ingin bangun menyandarkan diri di birai katil. Luhan yg terasa pergerakan, terbangun.
"Tidur je la" - Seolhyun
Luhan menggelengkan kepalanya sambil menggosok matanya.
"Gwaenchanh-a?" - Luhan
Seolhyun hanya mengangguk dan memberikan senyuman kepada Luhan. Luhan membalas senyumannya.
"Gumawoyo" - Seolhyun
Luhan menggelengkan kepalanya dan menepuk tangan Seolhyun yg berada di tangannya perlahan.
"Aq dh ingat semuanya" - Seolhyun
Luhan hanya memandang kosong ke arah Seolhyun. Lalu dia mengangguk.
YOU ARE READING
SECRET BETWEEN US
Teen Fiction"Apa dah jadi?", "Apa aq buat kat cni?", "Hospital?". Itu lah soalan yg x terjawab setelah dia sedar dri tido. Fikirannya melayang. Dia ingat siapa dirinya tetapi dia x ingat apa yg terjadi waktu itu. Memori nya seolah olah diambil sebahagian. Se...