Sedang pembelajaran dijalankan, satu pesanan dibuat melalui pembesar suara. Ia mengatakan, keesokkan malam akan diadakan satu majlis dimana English Academy turut serta dengan sekolah mereka.
Semua pelajar teruja apabila dengar sekolah lelaki turut serta. Luhan yg mendengar pengumuman tersebut meletakkan kepalanya di atas meja. Manakala, Seolhyun x memperdulikannya dan terus membuat kerjanya.
Selesai waktu belajar, semua pelajar perempuan sibuk dengan persediaan bajunya, make up nya. Bagi Seolhyun, simple2 sudah cukup. Lagi kan Luhan. Dia langsung x ambil peduli tentang majlis. Apabila ditanya oleh Seolhyun sama ada dia pergi atau pun tidak, dia hanya menggelengkan kepalanya.• • • • • • • •
Pada waktu majlis, Seolhyun hanya berpakaian blouse berwarna hitam pendek paras lutut. Rambut di sanggul ke atas dan bermake up tipis. Di tangan hanya talifon dan jam tangan di pergelangan tangan. Berkasut tinggi hanya beberapa inci.
Dia bersendirian dengan berlegar legar dikawasan majlis. Dia melihat di sekelilingnya. Dia ternampak Soo Hyang yg sedang berbual dengan seorang pelajar dri sekolah lelaki. Dia hanya memerhatikan dri jauh. Semakin lama semakin membuak buak perasaan marahnya.
Tiba2 bahunya disentuh dri belakang. Dia berpaling ke belakang, ternampak seorang lelaki berpakaian segak. Bersut hitam, rambut disisir rapi. Seolhyun menundukkan kepalanya sedikit tanda hormat. Lelaki tersebut membalas tundukkan Seolhyun.
"Hi! Saya Sehun" - Sehun
"Annyeohaseayo" - Seolhyun
"U?" - Sehun
"Kim Seolhyun" - Seolhyun
"Aaa... U kenal Lee... Hani? Ha. Yes. Lee Hani?" - Sehun
"Nae. Wae?" - Seolhyun
"Dia sekarang kat mana?" - Sehun
"Dia x dtg. Dia duduk kat dorm" - Seolhyun
"Aaa.. Gwaehaenchan-a. Kumawoyo Seolhyun ssi" - Sehun
Seolhyun menundukkan kepalanya tanda ya. Sehun berlalu dri ctu. Dia memerhatikan Sehun hingga hilang dri pandangannya. Matanya tertumpu semula kepada Soo Hyang.
Dia berjalan ke tingkat atas. Dia berhenti betul2 di atas kedudukan Soo Hyang yg sedang leka melayan pelajar lelaki tersebut. Dia mengambil segelas air yg disediakan. Dia menggoyang goyangkan airnya sambil memerhatikan Soo Hyang.
Dia ingin menuang air tersebut ke atas Soo Hyang. Lama dia memikirkannya. Tetapi niatnya terberhenti. Gelas yg senget dipegangnya, ditegakkan balik. "Kenapa lah kau baik sangat Seolhyun". Dia bercakap dengan diri sendiri dengan nada yg rendah.
Dia meraup rambutnya kebelakang. Dia terus menogak air tersebut hingga habis. Raut wajahnya berubah sekelip mata.
"Air ape ni? Yuks!!" - Seolhyun
Dia meletakkan balik gelas tersebut di tempat asal dan berlalu dri ctu. Dia menuju ke biliknya. Tiba2 kepalanya rasa pening. Dia gagahkan jua dirinya untuk berjalan ke bilik. Sesampai dibilik....
YOU ARE READING
SECRET BETWEEN US
Teen Fiction"Apa dah jadi?", "Apa aq buat kat cni?", "Hospital?". Itu lah soalan yg x terjawab setelah dia sedar dri tido. Fikirannya melayang. Dia ingat siapa dirinya tetapi dia x ingat apa yg terjadi waktu itu. Memori nya seolah olah diambil sebahagian. Se...