Penglihatannya jelas ternampak satu jasad yg jauh ke bawah drinya. Darah berpercikan disekelilingnya. Kedengaran suara orang ramai menjerit. Ada yg menuding jari ke arahnya dan ramai memandangnya. Dia melangkah kebelakang jauh dri tembok koridor dan...
"Seolhyun!"
Namanya diseru lalu dia menoleh kebelakang perlahan lahan. Jantungnya berdegup pantas. Beberapa orang gurunya berada dibelakang. Mereka seperti menyuruhnya untuk bersabar. Dia seperti sesak nafas. Suara gurunya semakin lama semakin perlahan di telinganya. Dan dunianya gelap.
• • • • • • • •
Matanya dibuka perlahan. Cahaya lampu menyilau matanya. Dia menghalang lampu dri menyilaukan matanya menggunakan tangannya. Namanya diseru lagi dri jauh. Semakin lama semakin dekat. Dia ternampak mamanya dengan hidung kemerahan dan wajahnya penuh dengan air mata.
Dia ingin bangun dri perbaringan tetapi dihalang oleh mamanya. Dia melihat sekelilingnya. Hospital? Mamanya menjerit memanggil doktor. Doktor bergegas dtg ke arahnya dan memeriksa keadaannya. Dia membetulkan kedudukan dengan menyandar di birai katil.
Kepalanya masih melayang. Perbualan mamanya dan doktor x didengarnya dengan jelas. Sedang perbualan mamanya dan doktor dia menyampuk.
"Eomma! Apa dh jadi?" - Seolhyun
Mamanya memandang aq dengan riak wajah terkejut. Kemudian dia memandang ke arah doktor. Berkerut dahi doktor apabila mendengar persoalannya. Doktor tersebut mendekatinya dan bertanya.
"Awak x ingat apa yg dh jadi?" - Doktor
Seolhyun cuba mengingatkan apa yg terjadi. Tetapi dia menggelengkan kepalanya tanda tidak.
"Apa kali terakhir yg awak ingat?" - Doktor
Berkerut kerut dahi Seolhyun cuba mengingatkan apa yg berlaku.
"Saya ingat, saya nampak org jatuh" - Seolhyun
"Lepas tu?" - Doktor
"Saya... Saya dengar cikgu panggil saya" - Seolhyun
"Itu sahaja?" - Doktor
Seolhyun menganggukkan kepalanya. Doktor mengangguk tanda faham. Dia meminta mamanya untuk berbincang di luar.
"Mama keluar sekejap ya?" - Mrs Kim
Seolhyun hanya mengangguk. Doktor dan mamanya keluar dri bilik tersebut. Dri tingkap lutsinar, dia nampak mamanya tiba2 menutup mulutnya seperti x percaya akan sesuatu. Kemudian, mamanya memandangnya dan air matanya mengalir.
Seolhyun hanya memandang kosong ke arah mamanya. Doktor cuba menenangkan mamanya. Sesekali mamanya mengangguk faham. Kemudian, mereka tunduk antara satu sama lain dan doktor tersebut berlalu pergi.
Mamanya masuk semula ke biliknya dengan memberi senyuman kepadanya.
"Eomma... Gwaenchanh-a?" - Seolhyun
Mamanya mengangguk dan mengusap kepalanya. Mamanya menahan sebak. Seolhyun hanya senyum dan mereka saling berpelukan.
"Eomma.. Bila Seolhyun boleh keluar hospital?" - Seolhyun
"Ermm.. Kita tunggu je lah keputusan doktor macam mne?" - Mrs. Kim• • • • • •
Sedang leka dia menonton televisyen di bilik. Tiba2 satu berita tergempar disiarkan yg mengatakan, "Pelajar Di Bunuh Rakan Baik". Di dalam berita tersebut menyebut nama sekolahnya. Dia mula hairan.
Mamanya yg baru masuk ke dlam biliknya, cepat2 dia mematikan televisyen. Tetapi, semuanya telah terlambat. Seolhyun termenung jauh dengan air matanya mengalir di pipinya.
"Seolhyun" - Mamanya
"Apa semua ni ma? Apa yg dh berlaku sebenarnya?" - Seolhyun
Mamanya memeluk anaknya dengan erat. Tetapi, Seolhyun tetap begitu. Dia hanya termenung. Tidak bercakap. Sehingga lah hari dimana dia boleh keluar hospital. Dia mula untuk berbicara. Malang x berbau. Dalam perjalanan pulang, dia dan mamanya....
YOU ARE READING
SECRET BETWEEN US
Fiksi Remaja"Apa dah jadi?", "Apa aq buat kat cni?", "Hospital?". Itu lah soalan yg x terjawab setelah dia sedar dri tido. Fikirannya melayang. Dia ingat siapa dirinya tetapi dia x ingat apa yg terjadi waktu itu. Memori nya seolah olah diambil sebahagian. Se...